diverse storingen laguna 2.2 dci grand tour
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 06 mar 2014 18:19
- Actief als: particulier
diverse storingen laguna 2.2 dci grand tour
Model/uitvoering : renault laguna 2.2 dci grand tour
Bouwjaar : 2002
Brandstof :diesel
ik heb een vraagje, afgelopen woensdag is mijn Renault voor de keuring geweest, een kleine beurt, 4 nieuwe banden, 1 nieuwe achterveer , maar na de banden gemonteerd te hebben kreeg ik steeds de melding 1 achterband lek, later alle 2 de achterbanden. Na controle bleek er 1 ventiel lek te zijn, en de andere zat te weinig lucht in. Ventiel gemaakt , de andere opgepompt, melding weg. Ik stond nog even met de monteur te praten , met lopende motor , valt in 1 keer de auto uit, rode lampje stop, rode motorstoring stop lampje, service beurt lampje, storing lege band, inclusief alle 4 de wielen op het display knipperden, ik kon de auto daarna gewoon starten maar alle lampjes branden wel weer. De auto uitgelezen, kwamen een paar foutcodes uit, zoals airbag, storing lege band, storing motor, inspuitsysteem, storing in het alarmsysteem, alle foutcodes gewist, en tot nu toe geen probleem meer geweest. Iemand een idee wat dit geweest kan zijn? Ik rij nu 3 jaar in deze auto, ik heb dit nog nooit meegemaakt.De km stand is nu 290000 km.
Bouwjaar : 2002
Brandstof :diesel
ik heb een vraagje, afgelopen woensdag is mijn Renault voor de keuring geweest, een kleine beurt, 4 nieuwe banden, 1 nieuwe achterveer , maar na de banden gemonteerd te hebben kreeg ik steeds de melding 1 achterband lek, later alle 2 de achterbanden. Na controle bleek er 1 ventiel lek te zijn, en de andere zat te weinig lucht in. Ventiel gemaakt , de andere opgepompt, melding weg. Ik stond nog even met de monteur te praten , met lopende motor , valt in 1 keer de auto uit, rode lampje stop, rode motorstoring stop lampje, service beurt lampje, storing lege band, inclusief alle 4 de wielen op het display knipperden, ik kon de auto daarna gewoon starten maar alle lampjes branden wel weer. De auto uitgelezen, kwamen een paar foutcodes uit, zoals airbag, storing lege band, storing motor, inspuitsysteem, storing in het alarmsysteem, alle foutcodes gewist, en tot nu toe geen probleem meer geweest. Iemand een idee wat dit geweest kan zijn? Ik rij nu 3 jaar in deze auto, ik heb dit nog nooit meegemaakt.De km stand is nu 290000 km.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 11:46
Re: diverse storingen
ik heb ongeveer dezelfde reeks storingen in één keer gehad en toen bleek de accu defect te zijn. Misschien dat dit bij jou ook het geval is of een tijdelijke dip in de spanning. Hou je accu dus in de gaten.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 19:51
- Contacteer:
Re: diverse storingen laguna 2.2 dci grand tour
idem.Renault47 schreef:dezelfde reeks storingen in één keer gehad en toen bleek de accu defect te zijn
Genoeg om te starten, maar blijkbaar toch niet echt jofel meer. Computer ging helemaal bananas qua meldingen geven.
Kan ook een slecht contact geweest zijn, bedenk ik me.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Dit zijn veel voorkomende zaken bij een slechte accu.
Kijk een volgeladen accu heeft ee nspanning van 13,2 volt. Ga je nu starten dan zal de spanning dalen door de belasting die de startmotor vraagt, is de accu al wat ouder dan zal de startspanning dus dalen, welnu komt deze onder de 9 volt dan schakelt de computer uit en slaat de motor af. In kombinatie met stationair lopen en wat stroomverbruikers aan en een wat slechtere dynamo, kan het gebeuren dat de spanning dan plots daalt tot onder de 9 volt.
Ik zou twee zaken adviseren; 1 de accu even laten uitlezen, dit kan met bv. een elektronische acculezer, je krijgt dan een printje met de gegevens van de accu, in vergelijking met de originele waarden.
2 de laadspanning van de dynamo laten meten en de konditie.
De koude dagen komen eraan en dan wreekt een mindere accu zich direkt, bij lage temperaturen zal de capaciteit heel snel dalen tot wel 50% bij temp. onder nul.
mvg WillemS
Kijk een volgeladen accu heeft ee nspanning van 13,2 volt. Ga je nu starten dan zal de spanning dalen door de belasting die de startmotor vraagt, is de accu al wat ouder dan zal de startspanning dus dalen, welnu komt deze onder de 9 volt dan schakelt de computer uit en slaat de motor af. In kombinatie met stationair lopen en wat stroomverbruikers aan en een wat slechtere dynamo, kan het gebeuren dat de spanning dan plots daalt tot onder de 9 volt.
Ik zou twee zaken adviseren; 1 de accu even laten uitlezen, dit kan met bv. een elektronische acculezer, je krijgt dan een printje met de gegevens van de accu, in vergelijking met de originele waarden.
2 de laadspanning van de dynamo laten meten en de konditie.
De koude dagen komen eraan en dan wreekt een mindere accu zich direkt, bij lage temperaturen zal de capaciteit heel snel dalen tot wel 50% bij temp. onder nul.
mvg WillemS
Hide post links |
-
ok bedankt voor het advies, ik weet niet of het ook een voorteken is maar ik was de hele maand december op vakantie, en heeft de auto 4 weken stilgestaan. Toen ik thuis kwam was de accu leeg, en daarna start hij s,morgens wel wat trager. Ik zal de accu laten uitlezen, groetjes
Hide post links |
-
vanmiddag weer uitgevallen na ongeveer 15 minuten station draaien bij wasstraat, nu alleen motor storings- lampje en stop lampje. Vanavond de accu getest en dynamo, maar die zijn goed. Daarna uit laten lezen en toen kwam alleen code 6274 eruit , met vermelding raildruk sensor , de code gereset weer stationair laten draaien en weer na 15 minuten gaat de motor uit en gaf weer dezelfde code, 6274. nu word geadviseerd om deze sensor te laten vervangen, ik heb geen vermogen verlies, de auto stottert ook niet, en brandstof verbruik is ook niet aan de orde, is het verstandig om nu gelijk de sensor te vervangen?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Die sensor regelt de brandstof druk in de rail, deze gaan wel eens stuk. Maar ik zou eerst de brandstof druk eens laten meten.
mvg WillemS
mvg WillemS
Hide post links |
-
bedankt voor de reactie, volgende week gaat hij naar een Renault expert en word hij nagekeken , en gaat hij aan de computer en word inderdaad de brandstofdruk gemeten, later meer, groetjes
Hide post links |
-
sorry voor late reactie, maar de auto is inmiddels nagekeken, conclusie 1 injector, of verstuiver lek, ik kan er volgens de monteur wel mee doorrijden, zolang er geen vermogens verlies is of dat hij ook onder het rijden uitvalt, brandstof verbruik is nog steeds als toen ik hem 3 jaar geleden kocht, ik rijdt gemiddeld 1:14, ik kan hem laten maken, dan gaat hij enkel de slechte vernieuwen, door gewoon te testen bij welke verstuiver hij uitvalt, als ik wil kan ik ook gelijk alle 4 laten vernieuwen, maar kost natuurklik ook 3 x zoveel, groetjes
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-