Veel rookontwikkeling met draaiende motor

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
alexvdvliet
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 mei 2013
Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
Actief als: particulier

Veel rookontwikkeling met draaiende motor

Bericht door alexvdvliet »

Model/uitvoering : Renault grand espace 2.2 dCi
Bouwjaar : 2004
Brandstof : diesel
Ik heb het volgende probleem en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Zodra ik mijn auto start krijg ik een ontzettende rookontwikkeling en wil hij ook niet op gang komen. Traag optrekken en dergelijke. Zelf dacht ik dat het de EGR was en heb ik deze vervangen. Zonder resultaat. De ECU heb ik eruit gehaald en na laten kijken. Dit ook in verband met mijn vorige tread (drukomvormer-krijgt-maar-10-volt-in-pla ... 14858.html). De ECU zelf blijkt goed te zijn. Drivers zijn gecontroleerd en ook schijnt de ECU goed op zijn commando's te reageren.

Zodra ik de pas erin doe krijg ik meteen de melding "Inspuitsysteem defect" op het display. Zelf zit ik te denken aan een draadbreuk (bedrading naar de omvormer heb ik al vervangen) maar ik ben er niet zeker van. Wat zijn jullie gedachten hierover?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
alexvdvliet
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 mei 2013
Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
Actief als: particulier

Re: Veel rookontwikkeling met draaiende motor

Bericht door alexvdvliet »

Dit probleem bleek veroorzaakt te worden door een defect in de kabelboom. Ik heb inmiddels uit frankrijk een kabelboom over laten komen en ingebouwd. Daarna geen elektronische storing meer gekregen. Ik moet hem nog starten maar hij staat nu op de lader.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
alexvdvliet
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 mei 2013
Laatste bezoek: 16 mei 2015 15:43
Actief als: particulier

Re: Veel rookontwikkeling met draaiende motor

Bericht door alexvdvliet »

De rook ontwikkeling bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door een niet werkende EGR in combinatie met fout gemoteerde verstuivers (dubbele ringen). Ik heb deze opnieuw schoongemaakt en opnieuw gemonteerd waardoor dit probleem opgelost is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht