Wie kan mij zijn ervaringen vertellen over deze versnellingsbak: ik heb deze LagII 2,2 dci bj02 in Dec gekocht met 145kkm op de teller. Niks mis mee.
Echter wat mij stoort is dat bij koude motor het schakelen naar de 1 , van 1 naar 2 ( moet er echt in duwen ) zeer troef gaat en dan van 2 naar 3 er in valt met een klap !
Eenmaal warm gaat het schakelen een stuk beter, maar lang niet zo soepel als je verwacht van een zesbak van zo'n dure voiture...
Tevens doen de achteruitrij-lichten het niet EN ook de afstandssensoren het niet... Heeft een en ander met elkaar te maken? dat bijvoorbeeld het schakelhuis defect/versleten is, waardoor ook de achteruitrij-schakelaar niet meer wordt bekrachtigd?
Wie weet waar deze schakelaar precies zit?
gr Philip
versnellingsbak 2,2 dci 2002
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 19 feb 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
bij mij net hetzelfde probleem met het van 1 naar 2 en van 2 naar 3 gaan, en idd als ie warm heeft gaat het een héél stuk beter
Niemand die raad heeft??
mvg Dre
Niemand die raad heeft??
mvg Dre
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3487
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 07:36
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: versnellingsbak 2,2 dci 2002
In dat geval zit de storing in de schakelaar voor de achteruitrij versnelling in de versnellingsbak.Idem-Dito schreef:Tevens doen de achteruitrij-lichten het niet EN ook de afstandssensoren het niet... Heeft een en ander met elkaar te maken? dat bijvoorbeeld het schakelhuis defect/versleten is, waardoor ook de achteruitrij-schakelaar niet meer wordt bekrachtigd?
Wie weet waar deze schakelaar precies zit?
gr Philip
Vermoedelijk vervuilde contacten of een slechte massa.
Waar die schakelaar precies zit ? Nou ja, in elk geval geen automaat zo te lezen, dus makkelijker maar toch een beetje een dooddoender, namelijk op de versnellingsbak zelf. Dit kan slechts één draad zijn (!).
Één en ander heeft niet met elkaar te maken.
Het moeilijke schakelen kan komen door verouderde olie in de versnellingsbak, versleten synchromesh ringen of slijtage in de drukgroep/koppeling, alleen in dat laatste geval zou het in alle versnellingen moeten spelen.
Ik ben bang dat je synchronysatie ringen op de 1 -2 as overleden zijn.
Behandel ze een beetje met respect, en je kunt ermee door. Echter, blijf doorduwen, en het probleem gaat alleen maar erger worden, totdat je op een bepaald moment de 2de versnelling niet meer kunt gebruiken en voor kosten komt te staan.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 327 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 583 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 7 Reacties
- 932 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 6 Reacties
- 315 Weergaves
-
Laatste bericht door Frank Frenken
-
- 1 Reacties
- 415 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault47
-
- 2 Reacties
- 152 Weergaves
-
Laatste bericht door M.lammerts
-
- 2 Reacties
- 321 Weergaves
-
Laatste bericht door Timmie