Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@Huite
In het geval het toch niet werkt is alles meegenomen, hoop doet leven zeg maar.
En wie ben ik om een ander zijn idee de grond in te trappen he, ik zou zeggen wees blij dat er mensen zijn die mee denken.
Baad het niet schaad het niet.
Sommige oplossingen komen of staan niet in Renault boekjes
Nee maar soms hebben de gekste oplossingen wel effect, er zijn ook mensen die niks in restten zien maar bij mij pakte het goed uit.
Het 10 graden verhaal snap ik namelijk niet
Omdat het hier over het algemeen over R-link problemen gaat, zal ik hier ook maar even mijn gal spugen.
Vanmiddag had ik na een nieuwe kabelboom verbinding maar geen iconen zichtbaar.
De SD kaart maar weer even gesynchroniseerd en daarna de fabrieksinstellingen terug zetten.
En hoppa: géén verbinding meer dus LOSGEKOPPELD in de netwerkstatus.
Wat is het verschil tussen een NL en een Engelse reset, of was dit maar een geintje van TCe120ECD?
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
Huite als men alles begreep zouden er geen problemen meer zijn. Wat ik bedoel te zeggen is dat er "mogelijk" conflicten kunnen ontstaan bij programma's als deze softwarematig elkaar niet begrijpen. Heel in het begin met sommige pc software waren ook errors die Windows of andersom niet op elkaar waren afgestemd. Ik kan niet zo gauw meer een voorbeeld geven. Tis het proberen waard, ik zou het in ieder geval wel doen, maar ik heb nog geen Captur. Misschien moet ik naar de dealer stappen en de bestelling cancelen. Dat zal niet zonder slag of stoot gaan en zal ook een aardig duit gaan kosten. Eerst maar de overeenkomst gaan lezen.
Kan inderdaad zo zijn.....
Er wordt in ieder geval gebruik gemaakt van verschillende besturingssystemen.
De moraal van het verhaal is dus dat Systeem Integratie en Architectuur in een hoog vaandel moeten staan.
Een super gewaagd proces, wat dus tot in de puntjes (1 en 0) moet kloppen.
staat er één vlaggetje in een string verkeerd, dan kan het hele apparaat dienst weigeren.
Ik denk dat hier te weinig over nagedacht is of te weinig geld aan uit gegeven is.
Het prijsverschil met de concurrenten moet ergens vandaan komen.
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
@wimmoltje Ben het helemaal met je eens. Integratie van verschillende systemen is het allerbelangrijkste dat er is (hoe belangrijk moet je Airbus Industries maar eens vragen ). Maar er zijn zo door de tijd toch al 10-duizenden (zo niet ruim honderdduizend) Clio's, Zoe's en Capturs met R-link geleverd?! De kinderziekten zouden er nu toch echt al wel uit noeten zijn. Dat je dat een maand of 2-3 nà introductie hebt... kan gebeuren (niet goed, maar komt bij meer merken voor), maar nu na bijna een jaar??!! Bij jouw auto is het echt één grote ellende en ik snap niet dat er niet veel meer aandacht door dealer en RN aan is en wordt gegeven.
@jeffrey71 Dat hele 10 graden verhaal is volgens mij het bekende "kluitje in het riet". Heeft iemand daar verder nog wel eens iets zinnigs over gehoord??
resetten in een andere taal hebben ze bij apple ook gehad, daar werkte vodafone ineens niet meer met de mail app en de batterij was ineens leeg.
We moesten toen alle mail accounts verwijderen van de telefoon, toestel resetten in engels, toestel resetten in Nederlands en de mail weer installeren en alles werkte daarna prima.
Ik vond het ook een raar verhaal maar alles werkte daarna prima.
Wat de R-Link betreft: is er al een compleet nieuw systeem in gezet ? dus scherm en alle andere kabels enz enz. Zoals het in de fabriek wordt gedaan?
Vind het erg vervelend voor je en je kunt de dealer nog zo aardig vinden maar ze MOETEN dit oplossen is mijn mening.
Suc6
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Fock, constateer net dat m'n linker achterband maar plusminus 1 bar spanning had.
Week terug nog gecontroleerd en gecorrigeerd.
Zou dat de verklaring zijn voor het naar links trekken bij lage snelheden???
Zo heb ik misschien wel >600km gereden met de nodige extra kilogrammen op de achteras...
Denk et nie, dan zou dat bij hogere snelheden nog erger zijn. Bovendien heb je het over achter, als het nou voor was, kon ik me nog voorstellen. Duidelijk iets fout met je Uitlijning.
Nu de band min of meer op de juiste spanning is loopt de auto zowel langzaam als snel weer ouderwetsch rechtuit.
Probleem opgelost én waarschijnlijk een nieuw probleem erbij (band loopt leeg)...
Had de bandenspanning 1,5 week geleden nog gecontroleerd voordat ik toen met die orkaan van D naar NL ben gereden.
Vandaar dat ik er domweg vanuit was gegaan dat het naar links trekken van de auto niet aan de bandenspanning kon liggen.
Gelukkig dat ik vóórdat ik net boodschappen ging doen de velgen even heb schoongemaakt. Daarbij bemerkte in de te slappe band.
Auto had de rest van de week (gelukkig) stil gestaan. Hoop maar dat de band verder niets mee gekregen heeft...
door Captured » Za Dec 14, 2013 3:25 pm
Ik zou het wel even in de gaten houden. Zit er geen schroefje o.i.d. in je band?
Ja ga ik zeker doen.
Heb al even gevoeld maar zo snel niets geks gevonden. Ook het ventiel lijkt dicht.
Heb de band rond 13.00 uur op 2,3 bar gezet.
Morgen rond de zelfde tijd even de druk opnieuw meten.
Helaas te vaak een lekke band gehad de laatste jaren. Eén keer ook niets te voelen, bleek er in een groef een stevige schroef te zitten die al aardig was afgesleten. Kostte me een nieuwe band.
@Huite;
Ik heb met mijn vorige auto een keer per ongeluk tegen de kantstoep gereden en had toen het zelfde probleem.
Hij was niet lek maar is los gekomen van de velg. Nadat hij bij de bandenboer opnieuw op de velg was gezet was het probleem over.
@mauricevh Is al veel over geschreven op dit forum. Is één van de "bekende" afleverfouten van de Captur. De afstelling is af fabriek erg laag. Correctie is mogelijk door aan de zijkant met een schroevedraaier bij te stellen (let op: sommige dealers zeggen dat het niet afgesteld kan worden, maar dit is dus niet juist!!). Ga dat bijstellen vooral NIET zelf doen. Gaat heel moeizaam en sproeierkop is snel kapot gedraaid. Voor deze zaak dus terug naar de dealer!!
Lees eventueel ook nog even dit topic: ruitensproeier-t16421.html#p93885
De ruitensproeier sproeit laag, dat had ik ook opgemerkt. Alleen als je hem even vast houdt sproeit die hoger, kwam ik later achter. Maar echt krachtig is die niet.
Renault Captur Dynamic Tce90, Ivoire en dak Noire Etoile, pack City Camera, Wielen Diamantee Noir, besteld op 3-8-2013, productie order datum 6-8-2013.
Erg wazig...
Begin vorige week hier (en bij de dealer) gemeld dat de Captur bij lagere snelheden naar links trekt.
Dagen daarna (pas) geconstateerd dat de oorzaak was gelegen in een te lage spanning van de linker achterband (lekke band?).
Net weer gecontroleerd en nog precies zo veel spanning in de band als ik er 48 uur geleden heb ingestopt.
Voor de zekerheid de andere 3 banden gecontroleerd en daar ook alles OK.
Snap er echt geen drol van...
zoals al vermeld eerder in dit topic kan het zijn dat je de stoeprand of iets dergelijks hebt geraakt , de lucht kan dan ontsnappen.
Heb het zelf gehad met een voorband. Opnieuw oppompen en de band zit weer op de juiste plek, ik heb toen wel de band laten controleren.
Is toen in een vat water gelegd met volle druk en geen lek gelukkig.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6
Ik reed gisteren op een donkere landweg en wilde voor het eerst mijn groot licht aandoen, wat bleek ik kon de lichthendel wel naar mij toetrekken en dan gaat het grootlicht even aan, als een soort van sein, maar het blijft niet aan tot de volgende keer dat je de hendel naar je toetrekt. Ik reed hiervoor jaren Clio en daar was de hendel 1 keer naar je toehalen grootlicht aan en bij de 2e keer weer uit. Doe ik iets fout of is er iets veranderd? (Lichthendel stond op stand automatisch, welke niet helemaal prettig is overdag want bij kleine viaductjes schiet hij al snel op dimlicht aan i.p.v. dagrijverlichting en snel weer uit wat mij al een keer op getoeter achter mij opleverde van iemand die dacht dat ik op de rem ging staan).
Je voorbeeld begrijp ik.
Alleen ben ik er zeker van dat ik toen niks geraakt heb...
Ben komende vrijdag sowieso bij de dealer.
Die moet er nog maar even een deskundige blik op werpen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Zijn er mensen die succesvol een BIC module hebben geretrofit op een 2015 captur?
Heb goedkoop een BIC aangeschaft en zag bij onze duitse buren dat het voor Dacia (bijna hetzelfde toch?) enkel 6 kabels aansluiten is op de OBD2-poort.
In de auto zitten nu NGK SILZKFR8E7S bougies. Maar als ik kijk op winparts.nl dan zouden deze bougies niet geschikt zijn?
Kan ik deze aanhouden als ik er nieuwe in zet of de NGK ILKAR7J7G aanhouden welke door winparts geadviseerd wordt?
En, past dit...