Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Als je een auto hebt met climate control dan is dat wel iets anders dan een gewone airco.In mijn bedrijfsauto heb ik een gewone aan/uit airco. Die trekt al het vocht uit de cabine en daar krijg ik altijd na een tijdje een droge mond en prikkende ogen van.
In mijn Qashqai heb ik een Climate Control die koelt niet alleen maar zorgt ook voor een goede luchtvochtigheid en ik heb hier dan ook geen last van prikkende ogen.
Zo’n zelfde Climate Control zit ook in de Captur Dynamiqe maar daar noemen ze het een Elektronisch Geregelde Airco.
Als de Climate Control goed is afgesteld gaat hij niet ruiken als een “natte dweil” zoals hierboven wordt gesteld. In mijn Qashqai heb ik het ding al drie jaar aanstaan en hij ruikt nog steeds niet , in mijn vorige Qashqai trouwens ook niet.
Wat brandstofverbruik van een Climate Control betreft, ja hij verdoet iets meer maar als je daar op wilt besparen dan weet ik er nog wel een paar.
1. Als je op de snelweg 130 rijdt en je komt in een gebied waar de spitsstroken open zijn ga dan ook 100 rijden en jakker niet door zoals de meesten doen.
2. Houd je aan de 70 Kmh bij wegopbrekingen.
3. Ga niet voor de gezelligheid een rondje rijden omdat de Captur zo’n lekkere auto is.
4. Ga eens wat vaker op de fiets.
5. Of neem wat vaker het openbaar vervoer.
6. Vervang alle gloeilampen in de Captur voor Led-lampen.
Als je een keer in de maand met de fiets naar het winkelcentrum gaat in plaats van de auto kun je het hele jaar met de airco aan rijden!