Laadpaal ervaringen (openbaar)

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier

Re: Niet kunnen laden the New Motion en Nuon

Bericht door avdvee »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Zojuist uitgebreid staan testen met zogenaamde Lolo-boxen van 'the New Motion' en duidelijk was dat de Zoe problemen heeft met de Lolo type II (made in Taiwan). Je zag dat het een tijdje goed gaat, opbouwen van 6Amp tot 11,5Amp, maar aan rond de 12 knalt hij er opeens uit. Vervolgens probeert de Zoe het opnieuw en dan gaat het wederom fout na een paar seconden als de Zoe gelijk probeert te laden op 9Amp. Met Lolo type I (made in Haarlem Nederland) gaat het overigens goed; naar ik vermoed omdat die gelijk veel vermogen opbouwt en niet zoals type II 'smart' (langzaam opbouwen om pieken te voorkomen)

Je kunt de boxen, beide type 1 fase 16Amp, herkennen aan de lengte en locatie van de paslezer:
- Type I, het oude type, is iets langer en heeft de paslezer 'in het midden voorop'.
- Type II, het nieuwe type, is iets korter en heeft de paslezer 'rechtsboven op de hoek'.

Afbeelding
Dit is dus het nieuwe type II; vooralsnog is mijn ervaring levert deze problemen op met de Zoe (zowel die van mij als Bochane).
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

@MartijnEV en PieterZoe. Ik zal mijn dealer vragen om enige uitleg want het intrigeert me ook wel. Enerzijds vind ik het verrassend dat dit probleem kennelijk softwarematig op te lossen valt maar anderzijds snap ik niet waarom dit dan niet 5 weken geleden, toen de auto werd afgeleverd, al is toegepast. Heeft iemand een idee of en hoe ik kan zien wanneer de auto geproduceerd is? De auto was al bij de dealer toch ik 'em kocht (showroom) echter nog niet op kenteken. Het kan dus best een eerste generatieversie zijn hoewel je kunt afvragen wat die term betekent als je bedenkt dat de Zoe al langer in Frankrijk uitgeleverd wordt
Nou deze reactie kreeg ik van mijn dealer:"Software update was niet nodig, wij sluiten de auto aan op de computer en die gaf aan dat de nieuwste software reeds aanwezig was, wel hebben we een aantal storingen gewist die volgens Renault Nederland te maken hebben met verouderde software van de laadpaal. Wij hebben ook met de Technische afdeling (Tech Line) van Renault hier contact over gehad, de laadpaal moet vanuit de fabrikant een update krijgen om dit in de toekomst tegen te gaan. Het ligt in ieder geval niet aan de auto zelf".

Om eerlijk te zijn ben ik behoorlijk teleurgesteld in de houding van Renault in deze. Want hetgeen ze zeggen betekent in feite dat het niet aan Renault ligt maar in mijn geval aan Ratio/ Essent en Lolo (the New Motion). En dat ik voorlopig maar moet hopen dat ik fatsoenlijk kan laden :cry: :cry: :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 18
Laatste bezoek: 11 mar 2021 18:59

Bericht door Roy-ZOE »

Tja, Kastjes en muren he. Ik ben er van overtuigd dat het een issue is dat ze (palen fabrikant en renault) alleen samen kunnen oplossen. Zal wel een protocolletje net iets anders worden uitgelegd o.i.d.

Ik kreeg van Nun de volgende recatie op mijn storingsmelding:
Eerst dat de monteur niets kon vinden aan de paal en toen dat ik me tot Renault moest wenden omdat het wellicht in de auto licht.

Ik denk dus dat het in de combinatie licht. Dat is wel vaker het geval als SW van twee fabrikanten met elkaar moet communiceren en alleen samen kijken lost het op.

Complicerende factor bij veel Palen-leveranciers is dat er dan oor weer een storingsdienst tussenzit die van de aannemer is. We moeten echt hopen op een monteur die partijen bij elkaar roept.

Ik had het in het begin ook met mijn laadpas. Daar bezwoer ok iedereen dat het aan de ander lag. En ik maar bellen. Uiteindelijk toch het juiste knopje gevonden.

Ik heb mijn storingen ook via de garage bij Renault gemeld; inclusief verwijzing naar dit Forum . Blijft angstvallig stil.

Deuren openen en het laden start weer: Er gebeurt op z'n minst ook iets interessants aan de zijde vd auto.

Zolang er ook palen zijn waar ik altijd probleemloos kan laden (Ballast Nedam Utrecht; Essent A'dam etc) Is er zeker ook aan de kant van de paal een issue.

Laten we vooral alle leveranciers blijven informeren over de storingen; wellicht wordt er iemand wakker!

:fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 16
Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42

Bericht door electronaut »

Voor de uitbaters zijn die laadpalen zijn niet zo'n winstgevende business. Een paar kWh'tjes minder van die Zoe-rijders, wie maakt zich daar druk om? Is het geld niet waard om een monteur voor op pad te sturen. Uiteindelijk heeft Renault veel meer te verliezen denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Uiteindelijk heeft Renault veel meer te verliezen denk ik.
Ja, eens. Maar ik krijg het gevoel dat Renault Nederland er ook niet (meer?) echt wakker van ligt :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

catan
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 31 dec 2013 18:38

Bericht door catan »

Ik heb nu voor de tweede keer sinds afgelopen mei de melding "laden is niet mogelijk" gehad. Storingsgedrag en benodigde oplossing zijn (helaas) echter wel totaal verschillend.

Waar de eerste keer de storingsmelding 'slechts' in de garage gereset hoefde te worden, verdween deze keer de storingsmelding uit het display nadat ik de Z0E aan een andere laadpaal, in dit geval de laadpaal van Bochane Almere, had gehangen. Echter, geen enkele laadsessie wilde meer starten. Laadsessie komen tot de melding "controle bezig" maar starten niet, ondanks de vele geprobeerde varianten van de moderne regendansen. Ben bang dat de BCB nu vervangen moet gaan worden net als bij PieterZoe, maar laatste nieuws is dat eerst geprobeerd wordt om BCB te herprogrammeren. Ik neem aan dat daarmee wat anders bedoeld wordt dan de software update die bij avdvee overwogen werd, maar niet nodig bleek omdat zijn BCB software al up-to-date was.

Als de BCB daadwerkelijk vervangen moet worden is dat al het tweede (of derde, het is hoe je het bekijkt) onderdeel van m'n Z0E dat de geest geeft. M'n Z0E heeft al twee TCU's versleten (wacht nu op de derde, zie later te posten topic onder R-link).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Euh, wat is een TCU? En wat een irritant verhaal zeg :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 20
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door renault15.17 »

Veel onderwerpen hier in dit deel van het forum gaan over problemen met opladen. :think: Maar gelukkig gaat het ook heel vaak goed. Zo ook vandaag. Ik moet zeer regelmatig in Utrecht bij Stadion Galgenwaard zijn. Tot nu toe parkeerde ik dan in de Q-park parkeergarage en laadde daar tijdens mijn besprekingen bij. Ging op zich best prima, maar de oplaadpunten bij Q-park zijn ca. 4 kW Lolo's en dat gaat natuurlijk niet snel. Vandaag heb ik echter het punt op de Stadionweg geprobeerd. Prima punt, niet veel verder van mijn bestemming, 11 kW en als dit punt bezet zou zijn, is er ook nog zo'n zelfde punt aan de Israelsweg. Goed bezig gemeente Utrecht. :thumb: Het punt aan de Israelsweg is denk ik redelijk nieuw, het staat nog niet op alle sites / apps. Ik heb het punt in ieder geval op chargemap toegevoegd.

Op de terugweg trouwens ook nog even gestopt bij De Lucht West aan de A2. Op zich hoefde ik niet te laden, maar ik wilde de 22 kW zuil even uitproberen. Deze zuil staat apart achter op de parkeerplaats. Bij het tankstation staat ook een laadzuil, in eerste instantie stond ik daarbij maar deze zuil gaf de aansluiting niet vrij. Navraag leerde dat dit een oude, langzame zuil was en dat de 22 kW paal dus verderop stond.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Roy-ZOE
lid
lid

Bericht door Roy-ZOE »

Stadionweg is ook een van mijn vaste laadpunten! Over een paar maanden kunnen we samen laden bij mij voor de deur aan de Homeruslaan! De punten van Ballast Nedam doen het inderdaad prima.

Vandaag ook een mooie ervaring bij EcoFactorij aan de A1/A50, Daar staan maar liefst 6 22KW palen! Helaas wilde mij Zoe niet laden aan de EV box paal, maar na eeen telefoontje van de eigenaar naar EV Box werd online nieuwe SW op de paal gezet een deed deze het wel (en snel). Was ook nodig want ik moest naar Utrecht en de accu was bijna leeg na een kapotte paal in Gorssel!

Afijn. Ik heb de man van EV Box ook nog aan de lijn gehad en hij bevestigde dat er een SW update nodig is op veel EV palen om het echt lekker te laten gaan. Een update aan de kant van Renault kan ook, maar daar had hij weinig hoop op!

Direct ook mijn garage om de hoek met een EV paal even laten bellen met EV-box voor een zelfde upgrade want die werkt nu ook niet.

Prima service van EV-Box, maar tegelijk jammer dat palen van 2 wkn oud niet de laatste SW hebben, of inmiddels gekregen hebben.
Ecofactorij.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Roy Kleijwegt van Autoweek heeft blijkbaar een paar keer een foutmelding gehad bij verschillende laadpalen.
:oops: we zijn nu maanden verder en ik heb dit probleem regelmatig. Volgens Renault de schuld van de laders :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Roy-ZOE
lid
lid

Bericht door Roy-ZOE »

Ja, en volgens de laders de schuld van ........

De waarheid zal wel in het midden liggen. In ieder geval fijn dat EV box de handschoen heeft opgepakt en een update voor de ZOE heeft gemaakt.

Renault maakt zich er mi te gemakkelijk vanaf door te stellen dat het een palen probleem is: zij brengen nieuwe technologie en dan kun je compatibiliteit issues met andere, bestaande technologie verwachten. Dat moet je echt samen oplossen.

De Palen leverancier zegt anders: alle andere auto's laden wel, dus het is de auto en Renault zegt. De meeste palen doen het prima, dus het is de paal....

Weet iemand een goed contact bij renault NL die we daar eens over kunnen mailen/bellen? Of is dat al 100x gedaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Weet iemand een goed contact bij renault NL die we daar eens over kunnen mailen/bellen? Of is dat al 100x gedaan?
Helaas niet. Mijn dealer heeft het meervoudig overgedragen maar krijgt kennelijk geen voet tussen de deur. Mijn contactpersoon bij klantrelaties, ene Kees van T., reageert domweg nergens op dus deze zou ik niet omschrijven als een 'goed contact'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Ik weet van de Greenflux monteur die een keer kwam helpen m'n kabel te bevrijden dat hij weet van storingen en dat het bijna altijd de aarde van de paal is. De Zoe is natuurlijk anders, hij kan veel sneller laden dan welke EV dan ook aan een normaal paaltje. Maar dat brengt mee dat de paal een goede aarde moet hebben om dat mogelijk te maken, anders gaan ze elkaar niet accepteren. En die aarde is vaak niet apart of niet goed aangelegd. Dat andere auto's wel goed op de palen opladen is dus geen argument, omdat zij door de veel lagere laadspanning ook lagere eisen hebben. Het argument van Renault dat andere palen meestal wel goed gaan zegt al genoeg, het is meestal een laadpaal installatie issue.

Bij andere type palen (die helemaal nooit accepteren) en kennelijk bij snellaadpalen is het kennelijk een ander issue te maken met software.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 20
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Zonder Renault helemaal vrij te pleiten, wil ik nog aanvullen dat men kort voor de eerste uitleveringen hier in Nederland (maar dat hebben ze in alle landen gedaan) zeer uitgebreid laadpalen getest heeft. Er zijn meerdere franse Zoe's, volgeladen met extra meetapparatuur, door het land gecrosst om laadpalen te testen. Ik heb er zelf twee aan het werk gezien.
Ik weet natuurlijk niet of er toen al problemen geconstateerd zijn, maar wel weet ik dat de software update voor de EV-boxen al heel lang bekend is. Bij Profile Tyrecenter Abi in Veenendaal wisten ze het in juli al, maar zij zouden deze (dure) software update zelf moeten bekostigen en twijfelden dus of ze dat zouden gaan doen.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

electronaut
lid
lid
Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42

Bericht door electronaut »

Ik geloof inderdaad wel dat er aan de aarding (oid) van de laadpalen iets schort. Maar de Zoe is maar ~0,2% van de stekkerauto's in Nederland. De exploitanten van die laadpalen gaan niet het vuur uit de sloffen lopen om voor zo'n minieme minderheid dit probleem te troubleshooten en op te lossen. Renault zal er echt zelf wat energie (en dus ook geld) in moeten steken om dat op te lossen.

Maar zoals ik al vaker heb gezegd, ik geloof niet dat Renault écht elektrische auto's wil verkopen. Ze lijken zo futloos, ongeïnteresseerd (en datzelfde gevoel krijg ik ook van de medewerkers van de klantenservice, ik heb er gewoon een hekel aan om 0800-0303 te bellen). Alsof ze een bord spruitjes moeten leegeten. Terwijl ze toch zo'n goed product in handen hebben. Maar nét dat ene stapje harder lopen om het tot een succes te maken, dat zit er niet in.

Er zijn genoeg potentiële Zoe-kopers die meelezen met dit forum en wel lekker uitkijken om een Zoe aan te schaffen. Als ik vandaag opnieuw moest kiezen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Dat is het voordeel van Tesla. Los van het feit dat ze een nieuw bedrijf zijn met verse ondernemingsdrang, verkopen ze enkel elektrisch en zien ze (althans de normale verkopers en klantenservice medewerkers) het niet als een apart groepje rare auto's behorend bij een hype. De druk wordt natuurlijk uiteindelijk wel groter met meer concurrentie en meer adaptation om betere service te verlenen. Dat gezegd hebbende heb ik het idee dat Nissan het met de LEAF, in ieder geval in de US, het een stuk beter doet.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

De exploitanten van die laadpalen gaan niet het vuur uit de sloffen lopen om voor zo'n minieme minderheid dit probleem te troubleshooten en op te lossen. Renault zal er echt zelf wat energie (en dus ook geld) in moeten steken om dat op te lossen.
Eens, dit is helaas de huidige situatie. En laten we eerlijk zijn; geef ze eens ongelijk? Voor die paar honderd Zoe's die voornamelijk 'thuisladen' waarom zou je daar veel euro's aan uitgeven????
Maar zoals ik al vaker heb gezegd, ik geloof niet dat Renault écht elektrische auto's wil verkopen. Ze lijken zo futloos, ongeïnteresseerd (en datzelfde gevoel krijg ik ook van de medewerkers van de klantenservice, ik heb er gewoon een hekel aan om 0800-0303 te bellen). Alsof ze een bord spruitjes moeten leegeten. Terwijl ze toch zo'n goed product in handen hebben. Maar nét dat ene stapje harder lopen om het tot een succes te maken, dat zit er niet in.
Ook mee eens, het lijkt of Renault het heilige vuur ontbeert in deze. En dat gevoel wordt nog eens bevestigd met het bericht dat ze door tegenvallende verkopen, WAT EEN VERRASSING, ook hybride CLIO's gaan verkopen.
Er zijn genoeg potentiële Zoe-kopers die meelezen met dit forum en wel lekker uitkijken om een Zoe aan te schaffen. Als ik vandaag opnieuw moest kiezen...
Ja en daarmee krijgt het kip-ei-verhaal een nare wending en zal de Zoe met een beetje pech een leuk experiment blijven. Renault moet juist een stap meer zetten en daarmee de aanbieders en klanten overtuigen. In plaats daarvan lijkt ze er minder in te geloven waardoor leveranciers hun argwaan bevestigd krijgen. Met een beetje pech zal dit uitstralen naar klanten die vervolgens ook afhaken. En dat geeft Renault weer het gevoel dat het avontuur nergens naar toe gaat .. etcetera.

Nadrukkelijk ben ik nog enthousiast en hoop ik dat Renault het gaat redden maar ik maak me wel enigszins zorgen :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Dat andere auto's wel goed op de palen opladen is dus geen argument, omdat zij door de veel lagere laadspanning ook lagere eisen hebben. Het argument van Renault dat andere palen meestal wel goed gaan zegt al genoeg, het is meestal een laadpaal installatie issue.
Het punt in deze is dat gebruikers zoals ik tussen de wal en het schip geraken; waarbij ik me kan voorstellen dat de leveranciers domweg geen boterham zien in dure aanpassingsprogramma's zolang de Zoe ronduit slecht verkoopt. En met een stuk of 300 verkopen in een jaar kun je daar wel van spreken :-( Met de naderende fiscale wijzigingen verwacht ik een neerwaartse spiraal; zeker de eerste 6 maanden dus zullen leveranciers weinig behoefte hebben aan investeren. Het minste wat je van Renault zou kunnen verwachten is dat ze actief proberen leveranciers aan te sporen/ helpen/ supporten de problemen aan te pakken in plaats van hetgeen ik nu proef en dat is het probleem bij een ander neerleggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bheesbeen
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 07 mei 2014 20:23

Bericht door bheesbeen »

Heeft er al iemand ervaring met de laadpalen bij AC Restaurant Nederweert?
Volgens The New Motion staan daar snellaadpalen, volgens mij alleen maar DC!
Ik hoop dat wij daar toch ook terecht kunnen (het heet toch niet voor niets AC Restaurant).

Of weet iemand een andere snelle paal in die buurt of iets zuidelijker?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

LOL AC Restaurant, nog niet over nagedacht :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

Renault doet toch wel wat financiële inspanningen om de Zoe te verkopen.
Voor de installatie van een particulier laadpunt in België brengen zij de prijs voor een 1-fasig laadpunt 16A op 950€. Daarin is een scheidingstransformator (500€) inbegrepen. Ook in GB biedt men de laadpunten in combinatie met overheidssubsidies aan een interessante prijs aan. Uiteindelijk installeerde ik mijn laadpunt zelf omdat ik toch iets meer laadvermogen wilde tot 1-fasig 25A (5,75 kW) en mijn Zoe niet rechtstreeks bij Renault gekocht werd.
Voor de eigen installatie heb ik na de scheidingstransformator de kunstmatige nulgeleider met de aarding verbonden. België heeft namelijk op heel wat plaatsen een 3 x 230V netwerk zonder nulgeleider. Dat maakt het laden van een Zoe onmogelijk tenzij een scheidingstransformator wordt gebruikt om een nulgeleider te creëren. Wat de laadproblemen betreft en na de ervaring met de eigen installatie, vraag ik mij af of volgende kunstgreep de problemen niet kan verhelpen.
Op de foto (genomen toen de bescherming er nog niet rond stond) is duidelijk te zien hoe bij de secundaire van de transformator een van de fase met de aarding wordt verbonden. Merk ook de SSR op waarmee ik de transformator alleen bij een laadbeurt onder spanning zet.
Afbeelding

De Zoe controleert de weerstand van de aarding, ik vermoed dat bedoeld wordt de weerstand tussen nulgeleider en aarding. Bij mijn installatie is de nul met de aarding verbonden. Dat levert dus een weerstand 0 op en een perfecte situatie voor de Zoe. Zou men voor de laadstations, de nul en de aarde niet voor de aardlekschakelaar met elkaar kunnen verbinden. We krijgen dan een situatie die overeenkomt met een perfecte aarding, bijvoorbeeld in natte perfect geleidende grond, waarbij de weerstand tussen de aarding nabij de laadpaal en de aarding in de transformatorcabine van het elektriciteitsnet nul is. De spanning tussen nul en aarding is dan uiteraard ook 0, hetgeen zo hoort te zijn, dacht ik.
Of levert dat in bepaalde gevallen een gevaarlijke situatie op?
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Nadrukkelijk heb ik geen verstand van zaken maar bovenstaand plaatje geeft mij de kriebels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Contacteer:

Bericht door fivari »

Begrijp ik, het is maar een beeld van een situatie voor volledige afwerking. Nu ziet het er zo uit.
Een zware transfo is nu eenmaal een zware transfo. Ik had geen zin om een nieuwe te kopen voor 1000€ en vond deze op 2dehands.be van zeer degelijke kwaliteit trouwens en 6 kVA

Afbeelding
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bheesbeen
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 07 mei 2014 20:23

Bericht door bheesbeen »

Ik heb zojuist een mailtje ontvangen van The New Motion dat het AC gedeelte van de laadpaal bij AC Restaurant Nederweert door een hardware storing buiten bedrijf is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

bheesbeen schreef: Ik hoop dat wij daar toch ook terecht kunnen (het heet toch niet voor niets AC Restaurant).
Haha LOL
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Roy-ZOE
lid
lid

Bericht door Roy-ZOE »

Gisteren heeft ook de EV-box laadpaal van garage van der Wind (nicolaasweg Utrecht) een upgrade gekregen en mij Zoe laadt er nu prima! 11KW/h en erg dicht bij huis!
Zeker als ik per 1 jan een parkeervergunning (of betalen) moet hebben om in Uitrecht te laden. De ballast Nedam palen staan buiten mijn vergunningsgebied en de E-laad palen in de buurt geven regelmatig problemen!
Zal daar ook nog eens naar bellen. Wellicht zit daar ook EV-box SW in!

Let op als je belt met EV Box hiervoor: ze moeten de sw upgraden en een aantal instellingen van de paal veranderen.

Alleen een SW update is niet voldoende.

De oplossing schijnt pas recent beschikbaar te zijn! Fijn dat ze het hebben opgepakt bij EV-box! :D :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Is nou eigenlijk bekend WAT er dan moet veranderen ten opzichte van de 'standaard' of norm? Want daar hoor ik mijn leverancier over klagen; hij weet niet wat er anders moet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Roy-ZOE
lid
lid

Bericht door Roy-ZOE »

Hi Ad, nee, geen idee wat er dan precies anders moet. Wsl bij EV box wel.

Soms is het ook iets erg voor de hand liggende; gisteren in Eindhoven een 'weigering' bij een EV Box paal. Ik bellen met mijn verhaal over de SW. Blijkt die wel ok te zijn, maar lag het probleem in een te lage stroomtoevoer (6 map) nadat de toevoer op 12 map was gezet geen probleem.

Het wordt allemaal keurig opgelost, maar ergens verwacht je ook een iets pro actievere houding in het checken en bijwerken van de palen. Dit kost iedere keer zo 15-20 min. Ik stop ze er graag in, maar daarna zou het fijn zijn als het ook breder wordt uitgerold.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

catan
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 31 dec 2013 18:38

Bericht door catan »

TCU = communicatiemodule die (o.a.) R-Link gebruikt.

De BCB van de auto is inderdaad vervangen. Deze week geen laadproblemen meer gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Waar staat 'map' voor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Roy-ZOE
lid
lid

Bericht door Roy-ZOE »

Ha, foutje, map staat voor amp(ère).

Handig die automatische spellingsfouten correctie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Voor wie wel eens in Utrecht in de omgeving Leidsche Rijn / De Wetering moet zijn heb ik een goede tip:
Bij het bedrijf APAC Airconditioning (Krommewetering 131) staan 4 laadpunten op de bezoekersparkeerplaats die publiek beschikbaar zijn. Na een mailtje vooraf (info@apac.nl) en bij aankomst aanmelding bij de receptie kan je er laden met ca. 11kW (bruto). Zonder pas, met drukknop, dus gratis.Een paar honderd meter verderop zit Restaurant Zuiver voor een goede zakenlunch of -diner.

Vandaag heb ik er geladen met de Zoe en dat ging uitstekend. Een praatje met de receptionist wees uit dat de directeur van APAC zelf ook een Zoe heeft; dat vond ik een goed teken. Bijzonder is ook dat APAC deze Schneider laadzuilen volledig zelf heeft aangekocht en geïnstalleerd (dus niet via een derde partij), inclusief de benodigde aanpassingen aan de elektrische installatie van het bedrijfspand. Naast de Zoe stonden er vandaag enkele Volvo V60 Plug-In Hybrids te laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

peterhoe
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 24 dec 2013 10:46

Bericht door peterhoe »

Al twee weken hebben we een Zoe en zijn zeer tevreden. Inmiddels hebben we begrepen dat de Zoe niet van alle laadpalen houdt. Bij het station Den Bosch bijvoorbeeld. We gingen gisteren naar het Rijksmuseum in Amsterdam. De Arena in Zuid-Oost bleek goed bereikbaar (77km, alleen de Eco stand is wel een beetje fris). Oplaadplek was vrij, maar de Zoe moest hem niet. Na lang nadenken gaf hij aan dat hij 5 uur nodig had voor het laden en vervolgens gaf hij er de brui aan. Oei. Toen moesten we terug, hopende dat Haarrijn langs de A2 een goed oplaadpunt had. Dat lukte, hoewel de snellader niet de juiste stekker had (we gebruikten dus de gewone lader). Anderhalf uur wachten zodat we genoeg stroom hadden om thuis te komen. We hebben gedineerd bij het pompstation (diverse gangen frikadellen en salades) en kregen gratis koffie van het alleraardigste personeel. Wat is de beste site voor Zoe palen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Ik zou deze lijst altijd even raadplegen: http://www.ac-lader.nl

Niet alleen omdat MartijnEV er veel moeite in steekt maar ook omdat veel Zoe rijders hem voorzien van praktijkervaringen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

peterhoe
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 24 dec 2013 10:46

Bericht door peterhoe »

Perfect! Bedankt MartijnEV en AdvdVee. Die site ga ik gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Ik zou zeggen alle feedback naar MartijnEV; hoe meer 'puntjes' des te beter :-) En maar hopen dat er snel licht groene bij komen.

Komende week zal ik proberen een aantal laadpunten te testen :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut