Zoe in media
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 48
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 04 jul 2013
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
- Actief als: particulier
Zoe TV commercials
De Duitse Zoe commercials hebben net wat meer humor dan die we in NL gezien hebben:
Zijn jullie nog andere interessante TV commercials tegengekomen?
Zijn jullie nog andere interessante TV commercials tegengekomen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 28 jul 2013
- Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
- Actief als: particulier
Re: Zoe TV commercials
De engelse commercial is een afgeleide van de Nissan reclame, die weer is afgeleid van de infomercials van Plug-In America:
Nissan:
PIA (7 video's):
Nissan:
PIA (7 video's):
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 29
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 02 okt 2013
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
Welke van de twee is de beste elektrische gezinsauto: de Nissan LEAF of de Renault ZOE? De redactie van het magazine AutoWeek stelde deze vraag en geeft het antwoord tijdens een uitvoerige elektro dubbeltest. Conclusie: de ZOE is prettiger in gebruik dan de Leaf.
AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
De ZOE van Renault en de Leaf van Nissan behoren tot de succesvolste volledig elektrische auto’s van dit moment. Beide zijn gezinsauto’s en hebben een vergelijkbare prijs. Een rechtstreeks, elektrisch duel is dus op z’n plaats.
Stevig doorrijden
Over het rijden en opladen van het testduo concludeert AutoWeek: ‘Onder een actieradius van 110 km zijn we zelfs met stevig doorrijden in de Renault niet gekomen. Dit is een getal waar we goed mee kunnen leven, zeker omdat de Renault zichzelf vrij vlot oplaadt.’ Door de speciale lader in de ZOE is de batterij bij de meeste oplaadpalen binnen twee tot drie uur weer helemaal vol. En vanaf 2014 is bij gebruik van een snellader is de batterij binnen 30 minuten weer voor 80% opgeladen.
Het weggedrag en de prestaties van de elektrische Renault oogsten ook waardering, hij is net wat sportiever dan zijn concurrent: ‘De ZOE is op zijn beurt een stukje harder, wat goed past bij het karakter van vlotte stadsauto. Omdat hij zeer fel op het ‘gas’ reageert en redelijk direct stuurt, krijg je het karakter van een vlotte stadsmuskiet die overal tussendoor glipt.’
Conclusie
De ZOE pakt in de vergelijkingstest de meeste punten: en haalt een score van 28,5 sterren. De Renault wint de strijd met name door de betere lader in de auto. AutoWeek: ‘De ZOE is zonder twijfel prettiger in gebruik vanwege de grotere actieradius en kortere laadtijden.’
http://www.nubijlage.nl/elektrisch-rijd ... -leaf.html
Welke van de twee is de beste elektrische gezinsauto: de Nissan LEAF of de Renault ZOE? De redactie van het magazine AutoWeek stelde deze vraag en geeft het antwoord tijdens een uitvoerige elektro dubbeltest. Conclusie: de ZOE is prettiger in gebruik dan de Leaf.
AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
De ZOE van Renault en de Leaf van Nissan behoren tot de succesvolste volledig elektrische auto’s van dit moment. Beide zijn gezinsauto’s en hebben een vergelijkbare prijs. Een rechtstreeks, elektrisch duel is dus op z’n plaats.
Stevig doorrijden
Over het rijden en opladen van het testduo concludeert AutoWeek: ‘Onder een actieradius van 110 km zijn we zelfs met stevig doorrijden in de Renault niet gekomen. Dit is een getal waar we goed mee kunnen leven, zeker omdat de Renault zichzelf vrij vlot oplaadt.’ Door de speciale lader in de ZOE is de batterij bij de meeste oplaadpalen binnen twee tot drie uur weer helemaal vol. En vanaf 2014 is bij gebruik van een snellader is de batterij binnen 30 minuten weer voor 80% opgeladen.
Het weggedrag en de prestaties van de elektrische Renault oogsten ook waardering, hij is net wat sportiever dan zijn concurrent: ‘De ZOE is op zijn beurt een stukje harder, wat goed past bij het karakter van vlotte stadsauto. Omdat hij zeer fel op het ‘gas’ reageert en redelijk direct stuurt, krijg je het karakter van een vlotte stadsmuskiet die overal tussendoor glipt.’
Conclusie
De ZOE pakt in de vergelijkingstest de meeste punten: en haalt een score van 28,5 sterren. De Renault wint de strijd met name door de betere lader in de auto. AutoWeek: ‘De ZOE is zonder twijfel prettiger in gebruik vanwege de grotere actieradius en kortere laadtijden.’
http://www.nubijlage.nl/elektrisch-rijd ... -leaf.html
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 okt 2013
- Laatste bezoek: 14 dec 2013 21:29
- Actief als: professional
Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
@avdvee,
Ik deel die mening wel op basis van uiterlijk en over het rijgedrag kan ik nog niets zeggen, heb nog niet het genoegen gehad om te rijden in een Zoe of Leaf. Maar, en dan raak ik misschien wel ergens een gevoelige snaar. Over het laden ben ik het niet helemaal eens, de Zoe heeft een kritisch 3 fase 16A/32A laadsysteem (daarmee duurder, maar wel sneller thuis laden), de leaf 1 fase 16A en de nieuwe 1 fase 16A/32A (nog laadproblemen gehoord). Beide hebben ze een snellaad mogelijkheid. Het artikel lijkt een beetje op een Zoe rijder die werkt bij de redactie van Autoweek...... Oeps
Ik deel die mening wel op basis van uiterlijk en over het rijgedrag kan ik nog niets zeggen, heb nog niet het genoegen gehad om te rijden in een Zoe of Leaf. Maar, en dan raak ik misschien wel ergens een gevoelige snaar. Over het laden ben ik het niet helemaal eens, de Zoe heeft een kritisch 3 fase 16A/32A laadsysteem (daarmee duurder, maar wel sneller thuis laden), de leaf 1 fase 16A en de nieuwe 1 fase 16A/32A (nog laadproblemen gehoord). Beide hebben ze een snellaad mogelijkheid. Het artikel lijkt een beetje op een Zoe rijder die werkt bij de redactie van Autoweek...... Oeps
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 29
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 02 okt 2013
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
Ik snap je niet helemaal Evsolutions? Ik bedoel het is bekend dat de Zoe minimaal 12Amp 'slikt' maar dit kan toch prima op een monofase lader? Ik deel je mening wel dat de Zoe, althans de mijne, behoorlijk kritisch is. Misschien verbetert de situatie in de toekomst nog maar op dit moment heb ik al de nodige ellende meegemaakt met verschillende laders.
Wat betreft de Leaf; wat is het maximum laadvermogen dat deze kan trekken? Kan deze ook 43kW of zelfs 50kW (Chademo) aan?
Wat betreft de Leaf; wat is het maximum laadvermogen dat deze kan trekken? Kan deze ook 43kW of zelfs 50kW (Chademo) aan?
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 21
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 20 jul 2013
- Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
Ik lees in de getallen juist een bevestiging van Autoweek, dat de Zoe op een 11 kW paal veel sneller kan laden dan een Leaf zolang de aarde van de paal in orde is. De Zoe laadt via 43 kW AC, de Zoe 50 kW DC. Dus dat laatste is vrij gelijk. Dan klopt het Autoweek verhaal toch?
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 09 okt 2013
- Laatste bezoek: 27 feb 2019 20:28
- Actief als: particulier
Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
evsolutions: je mag gerust een stukje scheuren in mijn zoe als je in de buurt bent
E-mission: irritant, ik had net vrijwel dezelfde reactie getikt.
E-mission: irritant, ik had net vrijwel dezelfde reactie getikt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 48
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 04 jul 2013
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
- Actief als: particulier
Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
Dit is een advertentie ("advertorial") en geen redactioneel artikel. Het is tegen betaling door Renault gepubliceerd in Autoweek online. Een beetje vals dus, want het suggereert dat het een onafhankellijke review is
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 29
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 02 okt 2013
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
Hmmm, volgens mij is dat niet helemaal juist. Het artikel op Nu.nl is inderdaad een 'advertorial' echter verwijst naar een uitgebreide review in Autoweek.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 48
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 04 jul 2013
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
- Actief als: particulier
Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
je hebt gelijk: het artikel in Autoweek is inderdaad een echt redactioneel stuk. Dat zie ik nu pas. Het is volgens mij nog nie online beschikbaar, toch? (behalve de samenvatting)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 29
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 02 okt 2013
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
Neen helaas niet!!
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 18 okt 2013
- Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42
- Actief als: particulier
- Locatie: Leiden
Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
@evsolutions
Sinds ongeveer een maand heeft mijn dochter haar rijbewijs en minstens een keer per week ben ik blij voor de Zoe gekozen te hebben. Als ik om vijf uur thuiskom met een zo goed als lege accu (25-30%), kan zij gewoon om zeven uur weer overal heenZOEven. En tegelijkertijd maak ik het avondeten klaar op mijn inductieplaat. Dit alleen al maakt de Zoe tot een onverslaanbare gezinsauto. De LEAF met warmtepomp was ook nog niet leverbaar toen ik mijn auto moest bestellen (lease-contract Prius liep af), en nu het winter wordt, denk ik ook daarvan zeer veel profijt te gaan hebben.
Hoe moet dat, thuis een LEAF opladen met 1 fase 32A? Moet je dan een 1x40A aansluiing nemen? En dan voor lief nemen dat je de rest van je huis op de resterende 5A kunt laten draaien? Of 3x35A en het extra vastrecht ophoesten?
Sinds ongeveer een maand heeft mijn dochter haar rijbewijs en minstens een keer per week ben ik blij voor de Zoe gekozen te hebben. Als ik om vijf uur thuiskom met een zo goed als lege accu (25-30%), kan zij gewoon om zeven uur weer overal heenZOEven. En tegelijkertijd maak ik het avondeten klaar op mijn inductieplaat. Dit alleen al maakt de Zoe tot een onverslaanbare gezinsauto. De LEAF met warmtepomp was ook nog niet leverbaar toen ik mijn auto moest bestellen (lease-contract Prius liep af), en nu het winter wordt, denk ik ook daarvan zeer veel profijt te gaan hebben.
Hoe moet dat, thuis een LEAF opladen met 1 fase 32A? Moet je dan een 1x40A aansluiing nemen? En dan voor lief nemen dat je de rest van je huis op de resterende 5A kunt laten draaien? Of 3x35A en het extra vastrecht ophoesten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 okt 2013
- Laatste bezoek: 14 dec 2013 21:29
- Actief als: professional
Re: AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
@electronaut, Gefeliciteerd, mijn dochter nu bijna een maand zelfstandig mag rijden.....! Ik ben het helemaal met je eens over het 32A laden, ondanks het niet onmogelijk is. Wij leveren daarom ook juist laders die schakelbaar zijn in iedere categorie!
@bbos, Thx voor je aanbod, het risico dat ik bij je in de buurt kom is niet heel groot..... Maar als het wel zo is zal ik het zeker overwegen.
@bbos, Thx voor je aanbod, het risico dat ik bij je in de buurt kom is niet heel groot..... Maar als het wel zo is zal ik het zeker overwegen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3454
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 19:51
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
AutoWeek-test: Renault ZOE tegen Nissan Leaf
Meer :Welke van de twee is de beste elektrische gezinsauto: de Nissan LEAF of de Renault ZOE? De redactie van het magazine AutoWeek stelde deze vraag en geeft het antwoord tijdens een uitvoerige elektro dubbeltest. Conclusie: de ZOE is prettiger in gebruik dan de Leaf.
...
Conclusie
De ZOE pakt in de vergelijkingstest de meeste punten: en haalt een score van 28,5 sterren. De Renault wint de strijd met name door de betere lader in de auto. AutoWeek: ‘De ZOE is zonder twijfel prettiger in gebruik vanwege de grotere actieradius en kortere laadtijden.’
http://www.nubijlage.nl/elektrisch-rijd ... -leaf.html
De test:
http://www.autoweek.nl/nieuws/25244/ren ... n-leaf-uit
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3454
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 19:51
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Zoe in media
Hier en daar vind je artikeltjes in tijdschriften over de Zoe.
Aangezien je onmogelijk alle tijdschriften kunt lezen maar toch wel dat ene artikel had willen lezen, is het misschien een idee om een topic met scans te maken ?
Trap ik af met een artikeltje uit de Arts & Auto december 2013 (opklikken voor groot, zie icoon rechtsonder.)
Aangezien je onmogelijk alle tijdschriften kunt lezen maar toch wel dat ene artikel had willen lezen, is het misschien een idee om een topic met scans te maken ?
Trap ik af met een artikeltje uit de Arts & Auto december 2013 (opklikken voor groot, zie icoon rechtsonder.)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 48
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 04 jul 2013
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Goed idee. Dave, wellicht kun je het andere topic over reclamefilmpjes integreren in dit topic? Gaat allemaal over de Zoe in de media
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 37
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Dat Bavo Galema drie weken in een Renault Zoe heeft gereden, is jullie vast niet ontgaan. Geen eenvoudige opgave als je een zeer onregelmatige mobiliteitsbehoefte hebt, en ook nog eens niet kan beschikken over een eigen laadpaal. Zijn dagboek is o.a. te lezen via ZERauto.nl en Bavo's eigen website. Maar onderstaand interview is ook erg interessant, het is namelijk na de tweede week opgenomen, te beluisteren via:
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 37
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Zoe in media
@Mathijs: goed idee. Ik heb het alleen wat breder gemaakt dan alleen geschreven media. Even de wildgroei aan onderwerpen een halt toeroepen.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 37
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Super gaaf filmpje, geweldig idee. Alleen jammer dat op het laatst wel erg duidelijk wordt dat het nep is;
Zoe Scalextric
Zoe Scalextric
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 18 okt 2013
- Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42
- Actief als: particulier
- Locatie: Leiden
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 37
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Zoe in media
De Renault Zoe is de veiligste compacte auto van 2013 volgens Euro NCAP:
http://www.carros.nl/autonieuws/41415-e ... utos-2013/
http://www.carros.nl/autonieuws/41415-e ... utos-2013/
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 29
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 02 okt 2013
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Re: Zoe in media
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 18 okt 2013
- Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42
- Actief als: particulier
- Locatie: Leiden
Re: Zoe in media
In 2018-2020 komt Renault met een zelfrijdende Zoe, volgens dit bericht: http://www.lepoint.fr/auto-addict/innov ... 26_652.php
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 29
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 02 okt 2013
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Global Automotive Executive Survey 2014
Meer algemeen gericht op de automotive echter dit document geeft een aardig beeld welke trends er gesignaleerd zijn voor 2014.
In deze jaarlijkse publicatie wordt ingegaan op toekomstige ontwikkelingen in de internationale Automotive sector.
Meer dan 200 internationale bestuurders uit de sector geven hun mening en visie over de toekomstverwachtingen.
In deze editie wordt nader ingegaan op de impact van technology en digitalisering op connected cars, het transformerende dealership model en de rol van de BRIC landen als het gaat om export.
http://www.kpmg.com/NL/nl/IssuesAndInsi ... y-2014.pdf
In deze jaarlijkse publicatie wordt ingegaan op toekomstige ontwikkelingen in de internationale Automotive sector.
Meer dan 200 internationale bestuurders uit de sector geven hun mening en visie over de toekomstverwachtingen.
In deze editie wordt nader ingegaan op de impact van technology en digitalisering op connected cars, het transformerende dealership model en de rol van de BRIC landen als het gaat om export.
http://www.kpmg.com/NL/nl/IssuesAndInsi ... y-2014.pdf
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 29
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 02 okt 2013
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Re: Zoe in media
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 89
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Hmm, Nissan Leaf de winnaar omdat ie aan het standaard stopcontact kan?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 37
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Totaal verkeerde conclusie als je het mij vraagt. Niet dat de Leaf een slechte auto is, maar de afhankelijkheid van DC snelladers is gewoon een erg groot nadeel. En een gewoon stopcontact is geen goede optie, dat zal iedere EV rijder beamen.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Klopt. Typisch een conclusie van iemand die niet langer dan enkele uren met de auto's heeft gereden.
Ik blijf erbij dat het ontbreken van de mogelijkheid om te laden op een gewoon stopcontact eigenlijk geen nadeel is. Voor thuis beschouw ik een laadpunt als een uitbreiding van de elektrische aansluiting van een moderne woning en voor een verre verplaatsing is een gewoon stopcontact niet bruikbaar. De enorme mogelijkheden van de Cameleon bieden echter heel wat gebruiksgemak. Een pauze van 45' aan een van de vele 22 kW laadpalen komt al gauw overeen met een laadbeurt van 8 uur aan een gewoon stopcontact.
Ik blijf erbij dat het ontbreken van de mogelijkheid om te laden op een gewoon stopcontact eigenlijk geen nadeel is. Voor thuis beschouw ik een laadpunt als een uitbreiding van de elektrische aansluiting van een moderne woning en voor een verre verplaatsing is een gewoon stopcontact niet bruikbaar. De enorme mogelijkheden van de Cameleon bieden echter heel wat gebruiksgemak. Een pauze van 45' aan een van de vele 22 kW laadpalen komt al gauw overeen met een laadbeurt van 8 uur aan een gewoon stopcontact.
Laatst gewijzigd door Pleiades op 24 jan 2014 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet de eerst voorgaande post quoten aub
Reden: Niet de eerst voorgaande post quoten aub
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 29
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 02 okt 2013
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Re: Zoe in media
Sja, misschien is het nog even slikken maar op dit moment staan er NUL > 22kWh snelladers voor de Zoe in Nederland en staan er tientallen AC Chademo snelladers voor de Leaf in Nederland. Zelfs bij Fastned wordt de Leaf wel op supersnelheid geladen en de Zoe niet.Totaal verkeerde conclusie als je het mij vraagt. Niet dat de Leaf een slechte auto is, maar de afhankelijkheid van DC snelladers is gewoon een erg groot nadeel. En een gewoon stopcontact is geen goede optie, dat zal iedere EV rijder beamen.
Kunnen we het over de overbodigheid van de Schuko-lader hebben, dat vond ik destijds echt een probleem en nu al lang niet meer (ik denk dat ik die niet eens ga kopen als die leverbaar is voor > 300 euro), en als we het hebben over AC versus DC dan is de Zoe inderdaad in het voordeel MAAR als ik kijk naar het aantal laders, internationaal en nationaal, dan loopt AC achter. Flink achter.
En dat mijn beste Zoe-liefhebbers hadden we tot onze teleurstelling zelf ook al vastgesteld. Het ligt dus niet aan de Zoe maar aan het investeren door Renault in de infrastructuur.
Kortom hoezeer ik het ook jammer vind; ik kan me vinden in het oordeel. Renault moet echt aan de bak.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 29
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 02 okt 2013
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Re: Zoe in media
Vooralsnog is zelfs het aantal 22kWh laadpalen afgezet tegen 50kWh Chademo niet overtuigend. Misschien over een jaar is de situatie anders maar kijkend naar het nu dan moeten wij het vooral hebben van de vele 3,7kWh en 11kWh laders. En 43kWh kunnen we zelfs bij Renault Nederland nog niet eens proberen ......De enorme mogelijkheden van de Cameleon bieden echter heel wat gebruiksgemak. Een pauze van 45' aan een van de vele 22 kW laadpalen komt al gauw overeen met een laadbeurt van 8 uur aan een gewoon stopcontact.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 37
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Renault hoeft helemaal niet aan de bak! Renault verkoopt auto's, geen laadpalen / -oplossingen! Renault bouwt toch ook geen tankstations langs de weg? Schoenmaker blijf bij je leest.
En dat AC internationaal achter loopt, geloof ik ook helemaal niet. Kijk eens op goingelectric.de naar de 22 kW AC laadpunten in Duitsland. En probeer dan eens DC laadpunten in Duitsland te vinden (Tesla 's superchargers niet meegerekend, want die zijn niet toegankelijk voor Leaf & co).
En dat AC internationaal achter loopt, geloof ik ook helemaal niet. Kijk eens op goingelectric.de naar de 22 kW AC laadpunten in Duitsland. En probeer dan eens DC laadpunten in Duitsland te vinden (Tesla 's superchargers niet meegerekend, want die zijn niet toegankelijk voor Leaf & co).
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 29
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 02 okt 2013
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Re: Zoe in media
Renault had KUNNEN meeliften op de standaarden/ ervaringen zoals oa. door Nissan en Tesla bewezen maar Renault had moverende redenen om een eigen standaard te ontwikkelen. Overigens tot irritatie van veel leveranciers.Renault hoeft helemaal niet aan de bak! Renault verkoopt auto's, geen laadpalen / -oplossingen! Renault bouwt toch ook geen tankstations langs de weg? Schoenmaker blijf bij je leest.
Dat hebben ze dus niet gedaan, en dat kan ik nog bevatten ook, maar wil je dan een nieuw product goed in de markt zetten en de voordelen ervan benadrukken dan moet je het wel stimuleren. Zoals Nissan de 50kWh Chademo lader actief promoot en Tesla de Supercharger. Beide overigens in heel Europa zo'n beetje.
Daarom, en op dit punt ben ik het eens met het oordeel van de ANWB, is er nu nergens een supersnellader voor de Zoe beschikbaar en zal dat aantal minimaal de komende 12 maanden minder zijn dan dat van de Leaf. En daarmee is de Leaf net wat breder inzetbaar.
Geen probleem voor mij overigens; ik gebruik de auto als stadsautootje.
Sja, ik vind 22kWh aardig als workaround in afwachting van echt snelladen maar het is geen vergelijk met 50kWh die Nissan gebruikers NU AL op tientallen plaatsen kunnen gebruiken. Wat betreft Duitsland weet ik het niet maar ik las ergens een bericht dat er door heel Europa al Chademo laders te vinden zijn; ik durf te stellen dat er minder 43kWh laders voor de Zoe beschikbaar zijn.En dat AC internationaal achter loopt, geloof ik ook helemaal niet. Kijk eens op goingelectric.de naar de 22 kW AC laadpunten in Duitsland. En probeer dan eens DC laadpunten in Duitsland te vinden (Tesla 's superchargers niet meegerekend, want die zijn niet toegankelijk voor Leaf & co).
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Het is alleen onbegrijpelijk dat er meer DC-snelladers geïnstalleerd worden dan AC-snelladers. De investeringen voor de DC-laders zijn vele keren groter. Nu BMW voor snelladen ook richting DC gaat, bestaat het gevaar dat de situatie nog meer scheeftrekt. Renault zou nochtans kunnen inspelen op de massale beschikbaarheid in de industriële omgeving van 3-fasige AC-krachtstroom (de rode stekkers). Elk bedrijfje met wat energieverbruik, dus al zeker elke productie-unit beschikt minstens over 3f 400V 32A, dus 22 kW. Bij mij in het bedrijf zijn zelfs de 3f 400V 63A niet op één hand te tellen. Massaproductie van een mobiele laadbox die daarvan gebruik maakt, moet kunnen voor 500€ + de diff type B natuurlijk.
Misschien is zo'n mobiele laadbox niet wettelijk, dat zou kunnen. Hoewel men de laadbox + auto toch kan beschouwen als een externe stroomverbruiker, net zoals elke andere stroomverbruiker.
Misschien is zo'n mobiele laadbox niet wettelijk, dat zou kunnen. Hoewel men de laadbox + auto toch kan beschouwen als een externe stroomverbruiker, net zoals elke andere stroomverbruiker.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 29
- Berichten: 846
- Lid geworden op: 02 okt 2013
- Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Re: Zoe in media
Nee dat is niet onbegrijpelijk als je kijkt naar aantallen verkopen; er zijn in Nederland 5 a 600 Zoe's verkocht die AC gebruiken. Zo lang de verkopen van AC auto's marginaal is, en helaas is dat het geval momenteel, zul je dus een omslag moeten bewerkstelligen. En dat bereik je volgens mij niet door te stellen dat 'de markt' het maar moet regelen en Renault alleen maar auto's maakt.Het is alleen onbegrijpelijk dat er meer DC-snelladers geïnstalleerd worden dan AC-snelladers. De investeringen voor de DC-laders zijn vele keren groter. Nu BMW voor snelladen ook richting DC gaat, bestaat het gevaar dat de situatie nog meer scheeftrekt
Het is duidelijk dat Renault nog niet meegaat in de realiteit van hedendage. En dat is dat iets in de markt zetten wat anders is dan een product bouwen en een advertentie op nu.nl neerzetten. Met name Tesla laat zien hoe je dat moet aanpakken.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 24 sep 2013
- Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Zolang de Renault importeur en de dealers niet gaan samenwerken gaat het niet goed. Nu moet de dealer fors investeren om überhaupt ZE dealer te mogen zijn. Totaal verkeerde en verouderde en domme aanpak van Renault NL.
Ze zouden moeten samenwerken zodat net als bij TESLA er een dekkend netwerk (lees Renault dealers) van AC snelladers wordt gerealiseerd. Direct mond gesnoerd van kritische auto journalisten die wakker liggen van lege accu's.
Dan kun je een leuke reclame campagne maken dat je door heel Nederland kun rijden zonder lang aan een laadpaal te staan. Gemiste kans.
Dus luister goed Renault NL. Wordt wakker en ga met je tijd mee.
Hoe is het beleid van de impoteur in België Fifari? Mocht je daar iets van weten natuurlijk.
Ze zouden moeten samenwerken zodat net als bij TESLA er een dekkend netwerk (lees Renault dealers) van AC snelladers wordt gerealiseerd. Direct mond gesnoerd van kritische auto journalisten die wakker liggen van lege accu's.
Dan kun je een leuke reclame campagne maken dat je door heel Nederland kun rijden zonder lang aan een laadpaal te staan. Gemiste kans.
Dus luister goed Renault NL. Wordt wakker en ga met je tijd mee.
Hoe is het beleid van de impoteur in België Fifari? Mocht je daar iets van weten natuurlijk.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht