Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Wie kan mij helpen aan de code van mijn radio?
Ik heb een renault clio van 2008 mijn kenteken is 58-HDP-4.
Of moet de radio eruit om gegevens te vinden. Dan komt de volgende vraag hoe krijg je de radio eruit?
Hopelijk kan iemand mij helpen. De stroom is eraf geweest omdat de boordcomputer is vervangen.
Vriendelijke groet Marcel
emanuel1980 schreef:ik voel er geen toestel zitten hoor
Die zal je ook niet 'voelen' denk ik.
Ik kan je niet helpen, als je je toestel niet kan vinden voor het nummer.
Dan kan je alleen nog naar de garage met je chassisnummer.
Succes.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Redbull schreef:Of moet de radio eruit om gegevens te vinden. Dan komt de volgende vraag hoe krijg je de radio eruit?
Je radio moet er een stukje uit om de code te kunnen lezen. Meestal kan je ze met beugeltjes aan de zijkant er uithalen. Overigens is er geen garantie dat voor iedere radio succesvol de code achterhaald kan worden.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Ik had de bekledin g eraf en vanbinnen hing dat stickertje met die gegevens en heb ik men hand in de ruimte gestoken om te voelen maar voel niks zitten.
Op de wisselaar hing ook een sticker met twee codes op is dat iets misschien?
Zie posting van richtrip.
Daar zit als ik het goed begrijp je radio waar de code op staat.
Zonder die code kan ik niets voor je betekenen, blijkbaar zit die niet op de bedienunit in het dashboard.
Dus niet de code van de wisselaar geven, of een bekledingpaneeltje of zo iets, maar echt wat op de unit zelf staat.
Oja, en dan ga ik er wel van uit dat het een Renault radio is, en niet een achteraf ingebouwde becker/sony of iets dergelijks
nee hoor is zo een renault cabasse radio met wisselaar
dus de wisselaar zit vooraan en daarop staat een sticker waar de tuner zit ofwel linksvoorin of rechtsachterin dus zal deze week nog eens goed kijken waar juist en jullie op de hoogte houden allen al bedankt voor de moeite
groetjes
@emanuel1980: als je een Espace IV Phase I hebt, dan zit de versterker achter het paneel zoals op de foto hierboven aangegeven. Maar van welk bouwjaar is jouw Espace dan?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
@emanuel1980: dan zijn we er eindelijk uit Jij hebt een Espace IV Phase II met het oude Cabasse Auditorium Tronic systeem. Deze combinatie komt niet veel voor.
Hier zit de amplifier inderdaad niet linksachterin, maar rechts voorin onder een klepje bovenop het dashboard. Zie de volgende foto's voor de exacte locatie. Op de derde foto zie je de sticker zitten welke we nodig hebben voor de code.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hetzelfde probleem als zovelen. Batterij vervangen en code kwijt.
Renault Modus met bar-code: 8200357388TP875.
KAN IEMAND MIJ HELPEN AUB?
Alvast dank vooraf.
Alvast dank voor jouw zeer snelle reactie. Momenteel is mijn zoon met de Modus weg. Ik zie hem pas morgenvoormiddag terug. Ik laat je dan nog iets weten nadat ik de code ingevoerd heb. Maar aan de hand van alle reacties op dit forum ben ik er gerust in dat het bingo zal zijn.
Hartelijk dank hoor.
Ik had er al het volste vertrouwen in en... terecht, zo bleek deze morgen.
Er klinkt terug muziek in de Modus.
Hopelijk blijf je nog lang actief op dit forum zodat je nog vele andere pechvogels gelukkig kan maken!
HARTELIJK DANK ! ! !
Ik heb van de week een megane bedrijfsauto gekocht staat de radio op code en nergens een code te vinden
model nr 22DC279/62T
TOZ 288
Prodnr FD0302130188480
7700434423TZ288
0708 is wel de juiste code ook volgens de dealer maar als ik die invoer geeft hij aan "others" als ik hem dan uit en aan doe speelt hij 2 3 minuten met iedere keer om de 3 sec een piep daarna vraagt hij weer om de code
maar ik heb er nog 1 maar geen code
modelnr 22dc279/62
TOI339
FD0503290234125
7700433948TI339
@jajo: als je 'others' ziet staan dan moet je dat bevestigen met de knop aan de onderkant van de stuurwielbediening (paar seconden indrukken). Je krijgt dan 'Curve' te zien, draai met het wieltje totdat 3 verschijnt en bevestig dat weer door de knop een paar seconden in te drukken. Of hij is dan klaar of hij vraagt nog of je de achterluidsprekers aan of uit wilt hebben. Selecteer dan ON en druk weer een paar seconden op de onderste knop. De radio zou nu ingesteld moeten zijn.
Je had hem op de fabrieksinstellingen staan.
ja ok daar kwam ik ook net achter door te knutselen maar de radio die erin zat doet helemaal niets meer
de 2e waar ik de code van kreeg 1045 werkt als een trein
maar waarom is die 1e nu overleden?
Wij hebben onze zoe een ohdb laten geven. Nou meer het laten afvinken van een checklist eigenlijk 🤔 maar goed. Gelijk gevraagd of ze de soh willen checken. Dit moesten zij opvragen?? Dit is al een paar weken geleden en elke keer zeggen ze we bellen...
Ik ben op zoek naar de motorcode van mijn renault kangoo express 1.5 dci 75 bouwjaar 18-01-2017.
Dit ivm wanneer ik de distributie moet vervangen, bij welke kilometer stand.
Waar kan ik de motorcode vinden?
Alvast bedankt voor jullie...
Standaard ontgrendel je de Megane E-tech met de sleutel of sleutelkaart. De startknop indrukken en gaan.
Is er ook een instelling dat je na het ontgrendelen eerst een PIN code moet invoeren voordat je de startknop kan gebruiken?
Dag vrienden!
Ik heb vandaag mijn buurman geholpen met zijn Renault Kadjar die niet goed loopt, en de code scanner (goedkoop Chinees ding) gaf een code voor de nokkenas sensor. Die heb ik nu vervangen en start nu ook al beter, maar krijg nog steeds...
Hallo, ik heb een Renault Espace, Initiale Paris uitvoering, uit 2017.
Voor het on-line bestellen van onderdelen moet ik de model code invullen. Ik kan kiezen uit: jra4 jra5 jral jram jrm1 jrme. Weet iemand welk model bij welke code hoort?