diverse storingen
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 13 jan 2014 19:57
- Actief als: particulier
diverse storingen
Wie heeft de volgende problemen ook gehad.
De laatste maande heb ik een probleem met rijden, de auto houdt in. Uitlezen geeft storing luchtmassameter. Vervangen storing blijft en wordt afgewisseld met EGR klep. Beide onderdelen zijn recentelijk vervangen echter probleem niet opgelost. Renaultgarage rade mij aan stekker luchtmassa meting lostrekken en EGR klep dichtzetten. Hij houdt nu niet meer in maar af en toe op een rit schokt de auto. De ene keer erger en vaker dan een andere keer. Uitleze zegt sensor nokkenas en toerenteller storing. Deze zijn vorige jaar al vervangen.
Ik weet nu niet meer waar ik het moet zoeken. De mogelijkheden die mij nu voorgelegd worden zijn:
- rekeneenheid inspuiting
- kabelboom.
heeft iemand deze storingen ook gehad. (ik heb 2.2dci). En weet iemand wat voor kabelboom erin kan (onderdeelnr 6025411560) is dit makkelijk op te snorren.
Help ik wordt gek van het gepuzzel hiermee.
De laatste maande heb ik een probleem met rijden, de auto houdt in. Uitlezen geeft storing luchtmassameter. Vervangen storing blijft en wordt afgewisseld met EGR klep. Beide onderdelen zijn recentelijk vervangen echter probleem niet opgelost. Renaultgarage rade mij aan stekker luchtmassa meting lostrekken en EGR klep dichtzetten. Hij houdt nu niet meer in maar af en toe op een rit schokt de auto. De ene keer erger en vaker dan een andere keer. Uitleze zegt sensor nokkenas en toerenteller storing. Deze zijn vorige jaar al vervangen.
Ik weet nu niet meer waar ik het moet zoeken. De mogelijkheden die mij nu voorgelegd worden zijn:
- rekeneenheid inspuiting
- kabelboom.
heeft iemand deze storingen ook gehad. (ik heb 2.2dci). En weet iemand wat voor kabelboom erin kan (onderdeelnr 6025411560) is dit makkelijk op te snorren.
Help ik wordt gek van het gepuzzel hiermee.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 aug 2015 16:22
- Contacteer:
Re: diverse storingen
Heb je toevallig vlak voordat de storingen begonnen zijn wat laten vervangen/repareren aan de wagen? Het zou kunnen dat er valse lucht getrokken wordt door een slecht terug gemonteerde pakking of iets dergelijke wat allerhande storingsmeldingen kan veroorzaken.
Martijn
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
1999 Matra Grand Espace 3.0 V6
2003 Matra Avantime 2.0 turbo Expression
1999 Matra Grand Espace 3.0 V6
2003 Matra Avantime 2.0 turbo Expression
Hide post links |
-
Enkel distributieriem
Ik heb trouwens ook de egr klep dichtgezet. Als deze niet goed dicht zit, zou dat kunnen
Ik heb trouwens ook de egr klep dichtgezet. Als deze niet goed dicht zit, zou dat kunnen
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Hallo, kan je mij de juiste storingscode (DFcode van Renault) geven .
Als je nog steeds problemen hebt met luchtmeting en zie wat allemaal is vervangen .
toerentalsensor is vervangen 179000 km maar nokkenassensor niet (kijk of er geen olie in stekker zit) .
Zit ter hoogte van de HDpomp met stekker 3 draden en vast met 10tje.
De luchtkoeler staat er niet bij .
Heb vroeger veel gehad dat deze open scheuren waardoor je afwijking van luchtmeting (druk) kan krijgen .
Mvg Kurt
Als je nog steeds problemen hebt met luchtmeting en zie wat allemaal is vervangen .
toerentalsensor is vervangen 179000 km maar nokkenassensor niet (kijk of er geen olie in stekker zit) .
Zit ter hoogte van de HDpomp met stekker 3 draden en vast met 10tje.
De luchtkoeler staat er niet bij .
Heb vroeger veel gehad dat deze open scheuren waardoor je afwijking van luchtmeting (druk) kan krijgen .
Mvg Kurt
Hide post links |
-
Merci, zal proberen. Ken je de auto? Is uit belgie ingevoerd?
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Neen , maar aan de hand van chassis kan ik historiek opvragen .
Zo weet ik welke uitvoering en opties en reeds vervangen onderdelen ,onderhoud ed.
Mvg Kurt
Zo weet ik welke uitvoering en opties en reeds vervangen onderdelen ,onderhoud ed.
Mvg Kurt
Hide post links |
-
Ik zal morgen de check die u voorstelt eens doen. En zal de df code ,ligt in de auto nu, dan ook eens doorgeven
Hide post links |
-
Kurt sorry dat ik niet meer gereageerd heb, maar de storing was het gevolg van een krukassensor die kapot was. Deze is vervangen en stekker goed vastgezet. Eveneens ben ik erachter gekomen dat de stekker voor luchtmassameter niet goed sloot. Deze heb ik vastgezet met tierip. Kan soms zo simpel zijn. Wel maanden ergernis en zoektocht opgeleverd. Maar goed opgelost en nu fingers crossed
Gr
Gr
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut