Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Grote kans dat het probleem op de printplaat connectoren zit waar ook alle zekeringen op zitten. Probeer de stekkers eens los te trekken en weer terug te zetten.
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique
Afgelopen dinsdagmiddag naar William om te kijken of hij wat aan de achterverlichting kon doen. En inderdaad. Het waren niet de zekeringen, hoewel een zekering voor de zekerheid vervangen is. Het was de printplaat waarvan een klein gedeelte min of meer was doorgebracht. William heeft het schoongemaakt en tot nu toe doet de verlichting het prima. Wel is hij op zoek naar een printplaat met alles erop en eraan, dus ook bedrading en stekkertjes enz. Het gaat om een printplaat met dit nummer 219860. Wie kan mij daar aan helpen.
Het is verder de bedoeling dat William de roestende delen van het chassis gaat behandelen. Dus even kijken waar ik de juiste
kleur vandaan haal. Nu ik daarover begin, kan ik me opeens herinneren dat ik nog een spuitbus met de juiste kleur heb meegekregen, maar waar is die nu?
Bedankt alvast voor de hulp. En fijn dat de Fuego nu ook geen zorg meer is met een techneut in de buurt.
Groet, Meerten
Overigens las ik op de website van de Fehac dat zij er geen voorstander van zijn dat oldtimers worden gebruikt in het dagelijks verkeer. Ik neem aan dat dat te maken heeft met het vervuilende karakter van oldtimers, maar ja, hoeveel vervuilt een Fuego in vergelijking met andere oldtimers?..
Eigenlijk moet ik ze allemaal inscannen, mijn verzameling foto's van Fuego's. Zowel mijn eigen foto's van mijn eigen Fuego's als de foto's die ik in de tijd van Fuego Forever heb ontvangen. Ik heb een aantal van die foto's destijds voor de meeting in de buurt van Dieren op foamboard geplakt voor een kleine expositie in het TV Toys Museum, waar we op zaterdagavond met z'n allen dineerden. Hier zijn twee van die foamboards. De derde komt nog. Ongetwijfeld staan er veel bekende Fuego's op.
Anders maak ik wel wat duidelijkere foto's waarop de teksten goed te lezen zijn.
Groet, Meerten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Die spoiler kon je destijds als optie nemen of via Renault Boutique aanschaffen. Is af en toe nog te koop.
Meerten,
De sepia Fuego van Carlo, is dat niet een turbo ipv een gtx?
Wat is het kenteken op de foto van die lichtgrijze turbo? die je in jouw gts op lpg had gevonden?
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique
Bedankt voor de printplaat, Enrico, en de sepia van Carlo is inderdaad een turbo. Ik heb er
een ritje mee mogen maken op die smalle Brabantse weggetjes. Zoef!
Het kenteken is ?N-46-ZF. Er staat een boom voor de eerste letter.
Ik heb een keer samen met Rob Rosweide een rondje Brabant gereden.
We gingen langs bij een aantal adressen waar een Fuego te koop stond.
Hier zijn we bij het tankstation bij de MacDonald's langs de snelweg naar
Eindhoven, waar het Michael Jackson beeld staat.
Ik geloof dat we de route er toen op hadden zitten en we op het punt stonden
om naar huis te rijden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De turbo van Carlo stond ook op het lijstje.
Boven (links) de foto van dat moment. Onder (rechts)
de foto die ik mee kreeg nadat ik een ritje in de
Fuego had gemaakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Beetje onhandig dat je de foto's hier op de website niet kan draaien.
En onhandig dat ik ze zo heb gefotografeerd, klopt!
Twee foto's van mijn groene GTS op LPG, die zijn gemaakt bij een transportbedrijf
in Hilversum. Het idee erachter is dat het mij leuk leek om zo'n gigantische sticker
op de zijkanten van mijn Fuego te plakken. Beetje flauw, ik weet het.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Stef Kluyt organiseerde op 14 en 15 juni 1997 de eerste Nederlandse Fuego in het Limburgse Houthem.
Er kwamen dertig Fuego's, waaronder deze uit Luxemburg. In totaal kwamen veertien Fuego's uit Nederland,
twaalf uit Duitsland, drie uit Luxemburg en een uit Vlaanderen.
De andere foto is genomen op 26 juli in het Luxemburgse Wasserbillig. Daar kwamen tweeëntwintig Fuego's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik liet mijn Fuego's destijds onderhouden door Stephanie en Peter in het Duitse Emmerich,
net over de grens bij Arnhem. Op de foto's is mijn groene Fuego te zien, de Fuego van
Rob Rosweide en onder de dekens een geheim project van Stephanie. Toen, dus.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dit is natuurlijk leuk al die oude foto's die je op de site zet maar wat wil je er mee bereiken??
De dagen dat ik een fuego meeting wil plannen, kun je niet, kom nu zelf eens met een goed voorstel.
En geen onzin graag.
Zo van ik kan niet geen tijd of meer van dat soort gezegdes.
Heb zelf 2 keer een meeting georganiseerd en de derde is onderweg maar je bent er nooit bij, en anderen uit nederland helaas ook niet.
Moest dit even kwijt, groet Ben.
Om me het eerste te beginnen, Ben, ik hoop daar de andere bezoekers op het forum
een plezier mee te doen. Zo simpel is het.
Dat het me niet gelukt is om naar een meeting te komen, heeft echt met tijd te
maken. Het begint nu wat rustiger te worden, maar de laatste jaren was echt
een gekkenhuis. Twee banen om het hoofd boven water te houden, mantelzorg
voor een vriendin en Het Stripschap/De Stripdagen. Mijn familie en vrienden
zie ik ook nauwelijks. Binnenkort ben ik voorzitter af van Het Stripschap en
De Stripdagen en heb ik hopelijk meer tijd voor zit soort zaken.
Er is ook een kant van mij die moeite heeft met de meetings. Gezien de
vervelende ervaringen van vroeger, maar ik geloof dat de Fuego
rijders die nu het meest betrokken zijn daar weinig mee te maken
hadden.
Gisteren met de Fuego naar de keuring. Met een duidelijke uitslag: AFGEKEURD! Het gaat vooral om veel laswerk maar ook is de c.o. te hoog en moet een rubber van de uitlaatophanging worden vervangen. Ik laat het volgende week door diezelfde garage doen dan is het in een keer klaar en heb ik er geen zorgen aan. De APK verloopt op 21 mei.
Tijd voor een update. Sinds mijn Fuego wat kuren vertoond, heb ik er uitsluitend in de regio mee
gereden. Hij heeft een paar keer stil gestaan, het begon toen mijn hond kwam te overlijden, en
de ene keer zegt de wegenwacht dat het aan de startmotor ligt, dan weer de accu, dan weer...dus
ermee naar mijn werk gaan, doe ik liever niet. Iemand moet er gewoon even goed naar kijken,
maar ik heb nog geen tijd gehad om dat te regelen. Bovendien neem ik aan dat ik hem binnenkort
moet schorsen en stallen tot 1 maart volgend jaar. Overigens start hij nu verder prima, dus
waarom het dat af en toe niet deed, blijft een raadsel.
Leuk om al die Fuego's langs te zien komen die te koop worden aangeboden. Mooi filmpje van
de automaat. De andere Fuego's zien er prima uit. De turbo is natuurlijk een juweeltje, maar
de GTL mag er ook zeker zijn. En die kleine 3000 euro is natuurlijk geen geld.
Ik pieker erover om mijn Sierra in te ruilen voor een 21, met name die in Veenendaal. Mooie
prijs en heel weinig kilometers. Af en toe denk ik dat het misschien verstandig is om mijn
beide auto's in te ruilen, maar geen Fuego voor de deur kan ook weer niet. Pffff....
Waarom zou je de Sierra NIET inruilen?
De grijze 21 is een bijna nieuwe auto!
Met zo weinig kilometers moet de auto zo ongeveer nog ingereden worden (bijna 2000 kilometer per jaar).
Het is ook bijna zonde om er dagelijks mee te gaan rijden, deze moet eigenlijk ergens in een collectie tercht komen als echte overlever.
Al is de zwarte ook erg mooi, is een stuk luxer (Manager uitvoering) en heeft een trekhaak, al zal inruilen bij een particulier lastig gaan worden en er zijn veel meer kilometers mee gereden (gemiddeld 7500 kilometer per jaar).
Beide auto's hebben hun voors en tegens.
Als ik het geld ervoor had, was ik voor de zwarte gegaan, leuk voor erbij als hobby auto.
Ook voor dagelijks gebruik zeer geschikt daar niet van.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Ik twijfelde al tussen de zwarte en Veenendaal maar nu nog meer, Antonio, hoewel ik
niet zo geef om luxe. Dat heb ik wel afgeleerd met mijn Fuego GTL. Bedankt voor alle
adviezen.
Vandaag weer een ritje met de Fuego van IJmuiden naar Beverwijk om daar spullen af
te leveren. Omdat ik bang ben dat hij niet meer start, laat ik in Beverwijk de motor
draaien (een paar minuten maar, hoor) . Thuisgekomen draaide ik het contactsleuteltje om,
stapte uit en zag toen dat ik wel heel raar geparkeerd stond. Dus startte ik de auto weer,
zonder problemen dus, om beter te staan. Met andere problemen, het lijkt wel of er geen
problemen zijn, maar hoe komt het dan dat hij een paar keer niet is gestart?
Ik haal er zo snel mogelijk mijn monteur bij, dan kan hij ook wat probleempjes met
de Sierra oplossen (als ik 'm nog niet heb ingeruild voor de 21).
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut