remproblemen scenic 2001
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
remproblemen scenic 2001
Hallo,
Na een tijdje gereden te hebben ondervindt ik problemen bij het remmen. De vrije slag gaat uit het rempedaal en kan het pedaal niet meer indrukken. Remmen gaat nog wel, eigenlijk te goed want bergop in stilstand en uit versnelling blijft de auto gewoon staan. Een ander gevolg daarvan is dat de motor niet meer trekt en het verbruik de hoogte in gaat. Dit probleem gaat op en af tijdens het rijden. Heb deze auto 2dehands gekocht en de problemen begonnen nogal vrij vlug.
In een algemene garage zijn de remschijven en de rem blokken reeds vervangen, dit kan toch niet zo'n probleem zijn dat dit niet kan opgelost worden. Wie kan mij helpen of ga ik direct naar een officiele daeler.
Na een tijdje gereden te hebben ondervindt ik problemen bij het remmen. De vrije slag gaat uit het rempedaal en kan het pedaal niet meer indrukken. Remmen gaat nog wel, eigenlijk te goed want bergop in stilstand en uit versnelling blijft de auto gewoon staan. Een ander gevolg daarvan is dat de motor niet meer trekt en het verbruik de hoogte in gaat. Dit probleem gaat op en af tijdens het rijden. Heb deze auto 2dehands gekocht en de problemen begonnen nogal vrij vlug.
In een algemene garage zijn de remschijven en de rem blokken reeds vervangen, dit kan toch niet zo'n probleem zijn dat dit niet kan opgelost worden. Wie kan mij helpen of ga ik direct naar een officiele daeler.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Hallo,
Enig idee wat dat gaat kosten?
bedankt voor de informatie, heb nog enkele mensen het probleem uitgelegd en die zeggen ook hetzelfde.
Enig idee wat dat gaat kosten?
bedankt voor de informatie, heb nog enkele mensen het probleem uitgelegd en die zeggen ook hetzelfde.
Hide post links |
Geen idee, maar ik denk dat het wel uit kan te shoppen (witte garage en dealer, maar ik zou niet naar de kwikfit gaan)
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
Kan ook zijn dat de geleiders van de klauwen vastzitten of dat de klauwen een keer gereinigd moeten worden.
Verder kan het ook zijn dat de achterremmen vastzitten of niet goed terruggesteld zijn.
De achterremmen zijn terug te stellen door ze terug te draaien.
Dit kan met een stukje speciaal gereedschap, maar met een waterpomptang of een punttang wil het ook wel lukken.
Antonio.
Verder kan het ook zijn dat de achterremmen vastzitten of niet goed terruggesteld zijn.
De achterremmen zijn terug te stellen door ze terug te draaien.
Dit kan met een stukje speciaal gereedschap, maar met een waterpomptang of een punttang wil het ook wel lukken.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
@ rossy: Pas op met een waterpomptank, dat heeft me al eens een paar klauwen gekost...
Hide post links |
-
bedankt jongens voor de inlichtingen. Ben ten einde raad maar naar een dealer geweest. Was tot vier maal toe naar een algemene garage geweest die me veel geld uit mijn zakken geslagen heeft. Bij renault het probleem direct gevonden rembekrachteging defect en remklauwen opgekuist. Nu alles ok. Je ziet maar vanaf nu een officiele dealer altijd.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-