Iemand enig idee of ik achteraan in mijn kofferklep gaten kan bijmaken om mijn kentekenhouder vast te schroeven .
Nu zijn er "standaard" 2 gaten voorzien waar zo'n houder mee wordt vastgezet dmv schroeven of klinknagels . De klinknagels zijn er reeds uit , maar mijn nummerplaathouder klettert nog elke keer als ik de koffer dicht doe.
Graag had ik de uiterste gaten van zo'n kentekenhouder overgenomen op de achterklep zodat heel de houder ( en de nummerplaat achteraf ) aan de buitenste randen ( uiterst links en uiterst rechts dus ) zodat het geheel mooi aansluit met de ronding van de koffer.
Ik heb eens rondgekeken bij andere wagens in mijn buurt en bij sommige is er zelfs diagonaal een gat geboord ( vb : linksboven een schroef en rechtsonder ) en dit dmv 1 gat en 1 schroef om de plaathouder en de nummerplaat zelf op z'n plaats te houden . Een andere heeft zelfs geen houder en daar zijn gewoon 4 gaten geboord in de achterklep en is de plaat rechtstreeks op de wagen gemonteerd dmv schroeven....
De huidige gaten zijn momenteel 5.5 mm en ik denk eraan om eens te gaan rondkijken in een ijzerwarenwinkel om een soort van pluggen te kopen ( + schroeven ) om er zeker van te zijn dat er geen van die 2 schroeven "lost" door bvb over een kasseiweg te rijden....
De diepte van de gaten is +- 4 cm ( = hol dus ) , als er dus gaten kunnen bijgemaakt worden , dan zullen het schroeven worden met een soort van zelfborende punt ( heb dit al wel eens voor aluminium gebruikt door iets kleiner voor te boren en dan de schroef erin te draaien )
Het is de bedoeling om +- 2 x / jaar alles te demonteren ( polijstbeurtje )
Iemand enkele voorstellen ? Alvast bedankt .