Renault Grande Scenic+elektr storing+regelaar defect+cruisec
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 03 apr 2021 13:21
- Actief als: particulier
Renault Grande Scenic+elektr storing+regelaar defect+cruisec
Model/uitvoering :Renault Grande Scenic
Bouwjaar :2005
Brandstof :Benzine
Ik heb sinds een week een melding in het display staan: Elektronische storing+regelaar defect.
De cruisecontrol werkt niet meer sinds deze melding en het service lampje brandt. De begrenzer lijkt wel nog te werken.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen, behalve door naar de dealer te rijden en laten uitlezen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Bouwjaar :2005
Brandstof :Benzine
Ik heb sinds een week een melding in het display staan: Elektronische storing+regelaar defect.
De cruisecontrol werkt niet meer sinds deze melding en het service lampje brandt. De begrenzer lijkt wel nog te werken.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen, behalve door naar de dealer te rijden en laten uitlezen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Re: Renault Grande Scenic+elektr storing+regelaar defect+cru
Naar een universeel bedrijf gaan en laten uitlezen..
Dit soort storingen moet je eerst uit laten lezen voor je iets zinnigs kan zeggen erover helaas.
Dit soort storingen moet je eerst uit laten lezen voor je iets zinnigs kan zeggen erover helaas.
Hide post links |
-
Elektronische Defect/Regelaar defect verholpen. Cruise Control en remlampen werken weer.
Vandaag toch maar even naar de dealer geweest en de storing laten uitlezen.
Probleem: zekering defect
Oorzaak: kortsluiting veroorzaakt, vermoedelijk door het insteken van de verlichting van de aanhanger met draaiende motor van de auto. Hierdoor reed ik blijkbaar dus al 2 weken rond met remlichten die niet werkten !
Oplossing: zekering vervangen
Advies: altijd de motor (auto) uitzetten wanneer je de verlichting van de aanhanger gaat aansluiten.
Vandaag toch maar even naar de dealer geweest en de storing laten uitlezen.
Probleem: zekering defect
Oorzaak: kortsluiting veroorzaakt, vermoedelijk door het insteken van de verlichting van de aanhanger met draaiende motor van de auto. Hierdoor reed ik blijkbaar dus al 2 weken rond met remlichten die niet werkten !
Oplossing: zekering vervangen
Advies: altijd de motor (auto) uitzetten wanneer je de verlichting van de aanhanger gaat aansluiten.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 25 jul 2013 22:09
reactie en dankjewel voor mbulles:
Ik had vandaag hetzelfde (melding regelaar defect en geen cruise control meer), dat de achterlichten ook niet meer werkten had ik nog niet gemerkt, maar na even controleren zojuist, kan ik zeggen dat dat bij mij ook hetzelfde was, deden het niet (Had Renault DAAR niet beter een storingsmelding van kunnen maken zou een hoop onveilige km's schelen .
Inderdaad een zekering van 15A (derde van boven) defect, oorzaak ook bij mij het onjuist aansluiten van de stekker van de aanhanger.
BEN ERG BLIJ, NIEMAND ZIT TE WACHTEN OP GARAGEBEZOEK EN HOGE REKENINGEN, INTERNET EN SPECIAAL DIT FORUM ZIJN ECHT GELDBESPAREND IN DIT SOORT SITUATIES.
BEDANKT
Ik had vandaag hetzelfde (melding regelaar defect en geen cruise control meer), dat de achterlichten ook niet meer werkten had ik nog niet gemerkt, maar na even controleren zojuist, kan ik zeggen dat dat bij mij ook hetzelfde was, deden het niet (Had Renault DAAR niet beter een storingsmelding van kunnen maken zou een hoop onveilige km's schelen .
Inderdaad een zekering van 15A (derde van boven) defect, oorzaak ook bij mij het onjuist aansluiten van de stekker van de aanhanger.
BEN ERG BLIJ, NIEMAND ZIT TE WACHTEN OP GARAGEBEZOEK EN HOGE REKENINGEN, INTERNET EN SPECIAAL DIT FORUM ZIJN ECHT GELDBESPAREND IN DIT SOORT SITUATIES.
BEDANKT
Hide post links |
-
Bedankt!
Blij dat ik eindelijk ook eens iemand kan helpen.
En ja waarom Renault niet een duidelijkere omschrijving geeft aan dit probleem verbaasde mij ook!
Blij dat ik eindelijk ook eens iemand kan helpen.
En ja waarom Renault niet een duidelijkere omschrijving geeft aan dit probleem verbaasde mij ook!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-