Arkamys en Galaxy S4 bluetooth probleem

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
ChieltjeVS
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2013 10:33
Actief als: particulier

Arkamys en Galaxy S4 bluetooth probleem

Bericht door ChieltjeVS »

Gisterochtend een compleet nieuwe radio ingebouwd gekregen na een volledig vastgelopen exemplaar.

Na het succesvol pairen van een Samsung Galaxy S4 (GT-I9505, Android 4.2.2) bleek bij het wegrijden dat alleen TomTom nog functioneerde, en reageerde op de 'joystick'-buttons. Alle buttons mbt de radio, inclusief satelietbediening bij het stuur, helemaal dood. Zelfs de aan/uit(volume)knop reageerde niet meer. Auto langs de kant van de weg gezet, motor uit en portier open -> alles (automatisch) netjes afgesloten. Portier dicht, auto gestart en slechts tijd/temperatuur in beeld. Aan/uit-knop reageerde nog steeds niet. Herplaatsen van de SD kaart deed het navsysteem wel herstarten maar telkens terug in het tijd/temp-scherm. Garage gebeld, en kon direct terecht voor check. Al vrij snel werd me gemeld dat er veel problemen zijn met Samsung telefoons, maar dit hadden ze nog niet eerder meegemaakt. Na overleg met Renault Nederland kon de radio gelukkig onder garantie worden vervangen. Ik mag de telefoon nu niet meer pairen met de nieuwe radio...

Ik werd erop gewezen dat de telefoon niet vermeld wordt op de compatibiliteitslijst van Renault. Strikt genomen heeft Renault het recht kosten in rekening te brengen. Ik vind alleen wel dat het systeem niet deugt wanneer het vastloopt ipv netjes melding geeft van incompatibiliteit. Daarbij komt dat de gepubliceerde lijst dateert van 2011. Ruim de helft van de vermelde toestellen is niet eens meer leverbaar.

Er is veel te vinden op internet aangaande problemen met bluetooth in bepaalde Androidversies/Samsung toestellen:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=41628
Hier schrijft iemand bv over een probleem met zijn Megane III en Android 4.1.2

Afijn, een lang verhaal maar let dus goed op als je een - ik denk met name Samsung-telefoon met Android 4.1.2 of hoger koppelt met een Arkamys-systeem...

Ondertussen blijf ik hopen op nieuwe Arkamys-firmware en misschien maar een Parrot installeren :(
En nee, ik doe mijn S4 niet weg voor een leuk prijsje :wink:

Model/uitvoering : Laguna III Estate
Bouwjaar : 2010
Brandstof : D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Arkamys en Galaxy S4 bluetooth probleem

Bericht door Scenic2000 »

Hallo, ik heb in dit topic een lijst van 2013 geplaatst viewtopic.php?f=203&t=14558
Mocht je een andere phone kopen :wink:
Deze is vrij recent want had ik ook nodig voor een klant met zelfde problemen :( .
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Richie
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2013 14:53
Actief als: particulier

Re: Arkamys en Galaxy S4 bluetooth probleem

Bericht door Richie »

Hallo, ik heb een Renault Megane Estate (Bose-uitvoering) en heb hetzelfde probleem ondervonden, behalve dan dat mijn systeem niet vervangen hoefde te worden maar ze konden hem nog resetten. Ik kreeg wel te horen dat ik de telefoon absoluut niet meer mocht koppelen omdat dan wel het risico op permanente schade bestaat. Mijn telefoon is overigens een Samsung Galaxy Advance (GT-I9070).
Zowel bij Renault als bij Samsung wijzen ze naar de andere partij. Lekker handig, dan hoef je zelf geen actie te ondernemen. Maar ik denk toch dat het vooral in de programmatuur van de auto zit (het systeem dan wel te verstaan), volgens mij zou het met een update vanuit Renault danwel TomTom op te lossen moeten zijn. Maar waarschijnlijk hebben ze nog niet genoeg klachten gehad om er iets aan te willen doen.
Ik heb de auto voor mijn werk nodig en moet ook veel bellen onderweg. De enige optie die er is nu is een andere telefoon kopen vrees ik. Bij de garage gaven ze ook nog de optie om een Parrot in te bouwen, maar dat is bijna net zo duur en ik vind het van de zotte dat ik al een (tot voor kort) mooi systeem in de auto heb zitten en nog eentje erbij moet zetten. Lang leve de IT van tegenwoordig...
En dan te bedenken dat er volop berichten op internet staan dat Samsung en Renault op verschillende vlakken samenwerkingen zijn aangegaan. Maar in dit werkgebied is dat schijnbaar nog niet doorgedrongen.
Via de site overigens bij de servicelijn navraag gedaan over de lijst met compatibele telefoons. Ze beloven binnen een werkdag antwoord te geven, maar dat is ook niet echt gelukt. Vorige week gevraagd, en eergisteren weer, maar nog steeds geen bericht. Vanmorgen gebeld en ze hadden de melding wel ontvangen en gingen er meteen mee aan de slag. En jawel hoor, nog altijd geen lijst............. Tot zover de belofte...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht