Laguna 2 bj 2002
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 jul 2013 20:24
- Actief als: particulier
Laguna 2 bj 2002
Mijn gevarenlichten hebben de hele nacht aangestaan van 's avond's 22:00 tot rond 9:00 's ochtend's.
ik wilde de auto vanmiddag starten maar alles begon de knipperen op het dashboard, geen lichtjes maar het scherm zelf, hierbij kwam ook een tikkend geluid onder de motorkap vandaan, motorkap open en onder de kap boven de accu zaten 3 paarse relais waarvan één tikte(misschien wel 2).
Ik heb geprobeerd de auto te starten dmv startkabels maar toen de plus erop kwam vonkte die waarbij ik dacht, alles gaat zo kapot door kortsluiting. Waarschijnlijk is dus de accu leeg maar vindt het raar dat dit alles gebeurd met startkabels.
Iemand enig idee, mijn vrouw wil de auto alweer verkopen door dit voorval
mvg Tom
ik wilde de auto vanmiddag starten maar alles begon de knipperen op het dashboard, geen lichtjes maar het scherm zelf, hierbij kwam ook een tikkend geluid onder de motorkap vandaan, motorkap open en onder de kap boven de accu zaten 3 paarse relais waarvan één tikte(misschien wel 2).
Ik heb geprobeerd de auto te starten dmv startkabels maar toen de plus erop kwam vonkte die waarbij ik dacht, alles gaat zo kapot door kortsluiting. Waarschijnlijk is dus de accu leeg maar vindt het raar dat dit alles gebeurd met startkabels.
Iemand enig idee, mijn vrouw wil de auto alweer verkopen door dit voorval
mvg Tom
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 17:29
Re: Laguna 2 bj 2002
Heb je niet de plus op de min gezet met overstarten per ongeluk??
Probeer het nog eens zou ik zeggen..
Dit zijn meestal accu problemen.
Probeer het nog eens zou ik zeggen..
Dit zijn meestal accu problemen.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Dat tikken komt van de startmotor. Heel raar, maar als Laguna, Espace, Vel Satis lege batterij hebben dan blijft hij 'tikken'. Heeft iets met de starter te maken en een relais of zo. Als je er dan stroom opzet met startkabels krijg je een vonk omdat er een grote verbruiker aan het werk is. Je moet nogmaals op de startknop (met kaart in kaartlezer) duwen zodat het getik stopt. Startkaart er terug uit. Daarna startkabels erop (zal dan niet meer vonken) en starten door weer de startkaart in de lezer te steken en op de startknop te duwen. Of batterij loskoppelen, uitmeten en eventueel direct nieuwe monteren.
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Laatste bezoek: 19 jul 2013 20:24
Heb de auto door de garage oplaten halen en het probleem was weg, auto starte meteen bij hun.
Ze hebben m nagekeken en het schakelaartje van de gevarenlichten was kapot, die wordt vervangen waarmee het probleem hopelijk is opgelost.
Bedankt voor de reacties, als ik meer problemen of vragen heb kom ik weer terug!
Mvg Tom
Ze hebben m nagekeken en het schakelaartje van de gevarenlichten was kapot, die wordt vervangen waarmee het probleem hopelijk is opgelost.
Bedankt voor de reacties, als ik meer problemen of vragen heb kom ik weer terug!
Mvg Tom
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 17:29
Die schakelaars gaan bij bosjes defect, waardoor soms blijven knipperen en accu leeg raakt.
Mogelijk was de auto te zwak die is gebruikt met overstarten, of inferieure startkabels..
Mogelijk was de auto te zwak die is gebruikt met overstarten, of inferieure startkabels..
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-