verbruik Megane Grand Tour model 2012

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
paulus4605
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 26 mar 2013 17:08
Actief als: particulier

verbruik Megane Grand Tour model 2012

Bericht door paulus4605 »

Beste,
Ik ben sinds November 2012 in het bezit van een Renault Megane Grandtour 1500 90 pk.
Ben tevreden over de auto als zodanig echter het verbruik van de auto valt mij erg tegen.
ter inleiding
de vorige auto een peugeot 308 1700 Turbo diesel reed ik op een 1 tank op mijn sloffen 950 km met de cruise control op 130 km. volgens boordcomputer verbruik van 5.6l per 100 km. tijdens vakanties draaide ik op cruise control 124 km op mijn gemak 1200 km (met 3 volwassenen en 2 kleine kids + bagage. gemiddeld verbruik 5.2 per 100 km.

Op dit moment draai ik 200 km per dag waarvan een 15 km buiten de autosnelweg valt en met de cruisecontrol op 120 km mag ik al van geluk spreken als ik er net 900 km uit krijg met een gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer van 5.7l per 100 km.
dit bij het volgooien van de auto op vlak stuk, als ik hem volgooi waarbij de auto naar links overhelt mag ik van geluk spreken als ik er net 950 km uit haal. er staat nu 20600 km op de teller en je zou toch zeggen dat de motor ingereden zou zijn.

ligt dit aan de brandstof, ik tank normaal met gewone diesel, en heb er nu voor de eerste keer de vpower diesel van shell ingegooid of zou dit aan de afstelling van de motor (boordcomputer) in het algemeen liggen.

Ik hou nu sinds een 10.000 km het verschil bij tussen het werkelijk verbruik en het verbruik volgens de boordcomputer
hier zit ik met een verschil van 2,1% tussen werkelijk verbruik ten aanzien van het verbruik van de boordcomputer.

totaal kms 10843
totaal verbruik 609,641
gemiddeld verbruik 5,62
gemiddeld verbruik volgens boordcomputer 5,74
afwijking tov boordcomputer -2,1%

in bijlage een tabel van mijn verbruik , op datum van 26/02/2013 en 19/03/2013 heb ik de auto volgegooid terwijl hij naar links overhelt

is het normaal dat het verbruik zo hoog ligt in vergelijking met het verbruik van 4,8 dat renault aangeeft in de boekjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
paulus4605
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Re: verbruik Megane Grand Tour model 2012

spijtig dat niemand een idee heeft :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
paulus4605
3-posting-rookie
3-posting-rookie

43 x bekeken en geen reactie.
Ik zal zelf mijn conclusies wel trekken en dit forum als niet bestaand beschouwen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00

Bericht door mechanic »

Dat niet iedereen antwoord geeft hoeft niks te betekenen.
Het is wel bekend dat de cijfers die het boekje opgeeft erg moeilijk te behalen zijn, omdat die onder hele andere omstandigheden worden gemeten. ( rollerbank )
Jou verbruik wijkt ongeveer een 1L per 100km af van de fabriek, en dat is netjes.
Je kunt als je wilt wel erg zuinig rijden, maar dan zit je met 90km/u achter een vrachtwagen op de cruise control.
Dealer doet dit, en kan het opgegeven verbruik goed benaderen. Zitten er geen storingen in de computer, is er niks aan te doen :thumb:

Wat je zou kunnen overwegen is een chiptuning te laten doen, maar daar kan een tuner je meer over vertellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut