motorlampje brand
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 17 mar 2013 16:36
- Actief als: particulier
motorlampje brand
hoi
ik ben sinds donderdag eigenaar van een megane 1.4 i van 2001 met maar 110000 km.
Ik heb deze in de garage gekocht en heb nog 1 jaar garantie.
Gisteren ging ik er voor de tweede keer mee rijden. Naar mijn menig trilde hij nogal bij het optrekken. Na een rond punt genomen te hebben en onmiddellijk een berg omhoog moest trok hij totaal niet door. Even later ging het motorlampje branden.
Naar de garage gebeld en het probleem uitgelegd, kreeg als antwoord dat ze de motor afgestoomd hadden en dat ie wel eens een vals contact kon geven. Moest een paar dagen wachten. Ondertussen is het weekend en kan ik toch niet bij de garage terecht maar heb even probleem opgezocht en de meeste forums zeggen dat het de penbobine is. Ik heb deze al vier gecontroleerd en blijken wel degelijk te werken. Wat kan het motorlampje nog doen branden? Auto trekt ook niet echt meer op.
grtz
ik ben sinds donderdag eigenaar van een megane 1.4 i van 2001 met maar 110000 km.
Ik heb deze in de garage gekocht en heb nog 1 jaar garantie.
Gisteren ging ik er voor de tweede keer mee rijden. Naar mijn menig trilde hij nogal bij het optrekken. Na een rond punt genomen te hebben en onmiddellijk een berg omhoog moest trok hij totaal niet door. Even later ging het motorlampje branden.
Naar de garage gebeld en het probleem uitgelegd, kreeg als antwoord dat ze de motor afgestoomd hadden en dat ie wel eens een vals contact kon geven. Moest een paar dagen wachten. Ondertussen is het weekend en kan ik toch niet bij de garage terecht maar heb even probleem opgezocht en de meeste forums zeggen dat het de penbobine is. Ik heb deze al vier gecontroleerd en blijken wel degelijk te werken. Wat kan het motorlampje nog doen branden? Auto trekt ook niet echt meer op.
grtz
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Re: motorlampje brand
Ik denk dat er water bij de bobines gekomen is.
Hide post links |
-
hoe lang kan dit duren voor het opgelost is en waarom verliest die dan vermogen?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Op deze megane zit erg weinig wat het motorlampje kan laten branden. Als ze al zeggen dat ze de motor hebben gestoomd. De bobine kan overslaan hierdoor.
Hide post links |
-
vandaar ook het trillen bij optrekken dan?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Slecht antwoord van die garage, blijf je lang zo doorrijden dan kan de Katalysator beschadigd raken door onverbrande benzine waardoor deze te heet kan worden. Meteen oplossen!!!
Haal een voor een de penbobines eruit en maak de ruimte waar de bougie zit goed droog. Ben je zelf handig draai dan de bougie eruit en maak het porselein ook goed droog, voorts de penbobine ook goed droog maken, randje fluorvet of siliconenvet in de tip van de bobine en monteren. SUC6 mvg WillemS
P.s. Afstomen is best wel link met de moderne elektronica, ik ben er geen voorstander van, maar ja, autoverkopers....
Haal een voor een de penbobines eruit en maak de ruimte waar de bougie zit goed droog. Ben je zelf handig draai dan de bougie eruit en maak het porselein ook goed droog, voorts de penbobine ook goed droog maken, randje fluorvet of siliconenvet in de tip van de bobine en monteren. SUC6 mvg WillemS
P.s. Afstomen is best wel link met de moderne elektronica, ik ben er geen voorstander van, maar ja, autoverkopers....
Hide post links |
-
ik ken er weinig vanaf dus blijf ervanaf , zal maandag wel naar de garage rijden. Ze moeten maar even onder garantie dat euvel herstellen
Hide post links |
-
vandaag de auto laten uitlezen bij een kameraad die een diagnose pc heeft.
foutcode : p0300: random , manifould misfire.
De bobines zijn het niet , we dachten aan een injecteur die niet goed werkt maar lijkt ons sterk.
We denken eerder aan een krukas sensor die niet naar behoren werkt vermits de auto bij stationair draaien dan rond de 800 toeren draait en af en toe maar tussen de 300-500 toeren.
Wat denken jullie
foutcode : p0300: random , manifould misfire.
De bobines zijn het niet , we dachten aan een injecteur die niet goed werkt maar lijkt ons sterk.
We denken eerder aan een krukas sensor die niet naar behoren werkt vermits de auto bij stationair draaien dan rond de 800 toeren draait en af en toe maar tussen de 300-500 toeren.
Wat denken jullie
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
P0300= ramdom misfire detected.
Dus een algemeen onstekingsprobleem!!
Als de laatste 0 een 1,2,3,of 4 is dan betreft het die cilinder die een misfire heeft.
Check de sensor die boven het vliegwiel is gemonteerd, zit met een boutje vast even losmaken en goed schoonmaken, kijk ook even de stekker na of die goed kontakt maakt.
Dus een algemeen onstekingsprobleem!!
Als de laatste 0 een 1,2,3,of 4 is dan betreft het die cilinder die een misfire heeft.
Check de sensor die boven het vliegwiel is gemonteerd, zit met een boutje vast even losmaken en goed schoonmaken, kijk ook even de stekker na of die goed kontakt maakt.
Hide post links |
-
hey , willems, merci dat je wil helpen maar ken vrij weinig van motor. kan je mss een foto plaatsen ofzo waar ik dat stekkertje vind
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Je zegt dat je de wagen gekocht hebt met een jaar garantie !!!
Ga dan niet zelf dit probleem oplossen want je hoort de garage de kans te geven het op te lossen.
Je loopt kans dat de garage je straks verwijten gaat maken als je dingen niet goed gedaan hebt.
Mijn advies = terug naar de garage.
mvg WillemS
Ga dan niet zelf dit probleem oplossen want je hoort de garage de kans te geven het op te lossen.
Je loopt kans dat de garage je straks verwijten gaat maken als je dingen niet goed gedaan hebt.
Mijn advies = terug naar de garage.
mvg WillemS
Hide post links |
-
nee tuurlijk niet willem, maar wil gewoon graag weten waar die stekker zit hé. ik pruts er zelf niet aan.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
De krukas sensor zit boven op het koppelingshuis vlak bij de motor. volg de draad en je vind de stekker.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-