renault megane senic start moeilijk
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 18
- Laatste bezoek: 09 feb 2014 12:27
- Actief als: particulier
renault megane senic start moeilijk
Mijn wagen start heel moeilijk zowel op benzine als op gas koud of warm ik moet een hoop gas geven om hem te starten .
Ik start hem altijd op benzine .
Als die eenmaal start rijd die pervect op zowel benzine als op gas.
Het 2e probleem is dat de versnelling pook nog al schut ook weer zowel met koude start als warme motor de motor draait stationair iets voor de 1 dat is dan geloof ik ongeveer 900tpm.
Volgens de garage zouden de kleppen niet goed staan afgesteld voor dit probleem.
Ben hier voor op zoek die dit betaald kan doen want een echte garage durf ik niet eens te bellen voor de prijs.
Maar wat ik eerst wil opgelost hebben is het startprobleem dat vind ik veel erger.
Garage gooide gister water over de kabels en bobine hij bleeft gewoon netjes draaien kosten voor dit grapje 25euro .
Sloeg nergens op want alles is vernieuwd .
Vanmorgen moest ik weer vlink doorstarten en gas geven om te starten maar als die dan eenmaal loopt loopt die en kan ik het einde van de straat al overschakelen op gas.
Wie kan me verder helpen ik wordt er gek van ik woon in rotterdam.
Ik start hem altijd op benzine .
Als die eenmaal start rijd die pervect op zowel benzine als op gas.
Het 2e probleem is dat de versnelling pook nog al schut ook weer zowel met koude start als warme motor de motor draait stationair iets voor de 1 dat is dan geloof ik ongeveer 900tpm.
Volgens de garage zouden de kleppen niet goed staan afgesteld voor dit probleem.
Ben hier voor op zoek die dit betaald kan doen want een echte garage durf ik niet eens te bellen voor de prijs.
Maar wat ik eerst wil opgelost hebben is het startprobleem dat vind ik veel erger.
Garage gooide gister water over de kabels en bobine hij bleeft gewoon netjes draaien kosten voor dit grapje 25euro .
Sloeg nergens op want alles is vernieuwd .
Vanmorgen moest ik weer vlink doorstarten en gas geven om te starten maar als die dan eenmaal loopt loopt die en kan ik het einde van de straat al overschakelen op gas.
Wie kan me verder helpen ik wordt er gek van ik woon in rotterdam.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 10
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
Re: renault megane senic start moeilijk
Om wat voor een motor gaat het, opzich wel belangrijk ivm kleppen stellen.
De 16v motoren ( uitzondering de 1.2 ) hebben hydraulische stoters die je niet kan stellen.
De 16v motoren ( uitzondering de 1.2 ) hebben hydraulische stoters die je niet kan stellen.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Op het kenteken staat
RENAULT MEGANE Scenic (JA0/1_)
2.0 i (JA0G benzine
van 08-feb-1999
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1998 cc
Vermogen 80 kW (109 pk
2.0 i (JA0G benzine
van 08-feb-1999
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1998 cc
Vermogen 80 kW (109 pk
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Deze motor kan je inderdaad de kleppen stellen, met stelplaatjes.
Hier is een handig stukje gereedschap voor, en het is om en nabij een uurtje werk.
Hier is een handig stukje gereedschap voor, en het is om en nabij een uurtje werk.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Dank je en kan elke garage en of monteur dat of moet ik daar echt voor naar renault
zou daar het beven van de versnellingspook minder door worden en helpt dit ook met het startprobleem of is dit zo niet te zeggen.
Wat zou een monteur hier voor vragen af gezien van het feit of het helpt maar goed daar kan de monteur dan ook weinig aan doen.
Misschien kan of mag iemand mij een pm sturen voor een adres ik woon in rottterdam noord er zittten hier wel veel buitenlanders maar daar durf ik hem eigenlijk niet zo te brengen... Ik weet dat het geld gaat kosten maar wil dan wel dat het een betrouwbaar iemand is niet iemand die er geen verstand van heeft. Daarna wil ik hem weer op de computer laten uitlezen om hem gelijk goed af te laten stellen daar staat al een afspraak voor is zelfs al betaald maar kreeg advies om eerst de kleppen te laten stellen om daarna terug te komen om als nog uit te laten lezen.
zou daar het beven van de versnellingspook minder door worden en helpt dit ook met het startprobleem of is dit zo niet te zeggen.
Wat zou een monteur hier voor vragen af gezien van het feit of het helpt maar goed daar kan de monteur dan ook weinig aan doen.
Misschien kan of mag iemand mij een pm sturen voor een adres ik woon in rottterdam noord er zittten hier wel veel buitenlanders maar daar durf ik hem eigenlijk niet zo te brengen... Ik weet dat het geld gaat kosten maar wil dan wel dat het een betrouwbaar iemand is niet iemand die er geen verstand van heeft. Daarna wil ik hem weer op de computer laten uitlezen om hem gelijk goed af te laten stellen daar staat al een afspraak voor is zelfs al betaald maar kreeg advies om eerst de kleppen te laten stellen om daarna terug te komen om als nog uit te laten lezen.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Als er al geconcludeerd is dat de kleppen gesteld moeten worden mag je hier wel vanuit gaan dat het nodig is.
Verkeerde klep timing kan een slechte motorloop zeker veroorzaken.
Je moet wel wat verstand van auto's hebben wil je kleppen stellen, je kan er veel schade mee veroorzaken als je het verkeerd doet. Vraag eens wat offertes op bij garages in de buurt die je vertrouwt?
Verkeerde klep timing kan een slechte motorloop zeker veroorzaken.
Je moet wel wat verstand van auto's hebben wil je kleppen stellen, je kan er veel schade mee veroorzaken als je het verkeerd doet. Vraag eens wat offertes op bij garages in de buurt die je vertrouwt?
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Even over het kleppen stellen.
Ik ben nu zelfs bij de renault dealer hier in rotterdam geweest.
Deze vertelde dat hij niet aan de buitenkant kon zien of er plaatjes in zitten of hydraulisch is
Hij moet daarvoor de kop er af halen en deze onderzoek kosten zijn alleen daar voor al gauw 200euro of meer.
Als blijkt dat die hydraulisch is moet er een nieuwe kop op ??
Als blijkt dat die met plaatjes is , is het nog steeds een dure grap omdat er meerdere plaatjes zijn of zo iets ??
Ik beschrijf het even in jip en janneke taal want ik snap geen snars van wat die er mee bedoelt dus excuus als ik het verkeert vertaal..
Al met al zou het een rekening worden die nog meer is dat wat de wagen nog waard is
Als iemand het kan fixen voor mij hoor ik dat graag betalen moet ik toch of ik het nu door een particulier laat doen of renault dealer.
Ik ben nu zelfs bij de renault dealer hier in rotterdam geweest.
Deze vertelde dat hij niet aan de buitenkant kon zien of er plaatjes in zitten of hydraulisch is
Hij moet daarvoor de kop er af halen en deze onderzoek kosten zijn alleen daar voor al gauw 200euro of meer.
Als blijkt dat die hydraulisch is moet er een nieuwe kop op ??
Als blijkt dat die met plaatjes is , is het nog steeds een dure grap omdat er meerdere plaatjes zijn of zo iets ??
Ik beschrijf het even in jip en janneke taal want ik snap geen snars van wat die er mee bedoelt dus excuus als ik het verkeert vertaal..
Al met al zou het een rekening worden die nog meer is dat wat de wagen nog waard is
Als iemand het kan fixen voor mij hoor ik dat graag betalen moet ik toch of ik het nu door een particulier laat doen of renault dealer.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Jouw wagen heeft een zgn F motor.
Als dit een 8 klepper is dan zijn er een aantal mogelijkheden; Zonder klepstelplaatjes, met plaatjes zonder uitsparing en met plaatjes met uitsparing. Is het al een 16 klepper dan heeft deze hydraulische klepstoters.
In het 1e geval zal de nokkenas verwijderd moeten worden en de klepstoters na opmeting vervangen dienen te worden (er zijn 25 verschillende maten beschikbaar). In het 2e en 3e geval kunnen na opmeten de plaatjes vervangen worden zonder dat de nokkenas uitgebouwd hoeft te worden. Hydraulische klepestoters worden alleen vervangen als deze defekt zijn of de ontstane speling niet meer kunnen overbruggen.
mvg WillemS
Als dit een 8 klepper is dan zijn er een aantal mogelijkheden; Zonder klepstelplaatjes, met plaatjes zonder uitsparing en met plaatjes met uitsparing. Is het al een 16 klepper dan heeft deze hydraulische klepstoters.
In het 1e geval zal de nokkenas verwijderd moeten worden en de klepstoters na opmeting vervangen dienen te worden (er zijn 25 verschillende maten beschikbaar). In het 2e en 3e geval kunnen na opmeten de plaatjes vervangen worden zonder dat de nokkenas uitgebouwd hoeft te worden. Hydraulische klepestoters worden alleen vervangen als deze defekt zijn of de ontstane speling niet meer kunnen overbruggen.
mvg WillemS
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Ik ga uit van een 2.0 8v, de f3- motor.
Hier hoeft de nokkenas niet voor uit, en inderdaad met stelplaatjes. Als een dealer dat niet weet, zou ik mijn auto daar niet naar toe brengen. De 8 klepper is namelijk nooit met hydrauliscshe stoters geleverd.
Hier hoeft de nokkenas niet voor uit, en inderdaad met stelplaatjes. Als een dealer dat niet weet, zou ik mijn auto daar niet naar toe brengen. De 8 klepper is namelijk nooit met hydrauliscshe stoters geleverd.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Dank je wel voor jullie reactie willems en mechanic .
Maar ook wij zijn weer een stapje verder gekomen vandaag.
Nieuwe ngk boegies er in en we hebben het idee dat die iets rustiger loopt.
Maar even weer bij de buurtgarage langs gegaan kleppen stellen is mogelijk bij dit type dat is een meevaller.
Toch nog even bij een andere garage geweest voor een 2e opinie.
Die trok een voor een de boegie kabels los,
boegiekap nr1 los gaat die minder lopen dus reactie
boegiekap nr2 los geen reactie
boegiekap nr3 los minder lopen dus reactie
boegiekap nr4 los minder lopen dus reactie
Boegiekabel nr2 gecontroleerd boegie geeft gewoon goed vonk.
Conclusie van de garage verbrande klep of met een beetje geluk klep die niet meer werkt en sterk vervuild is .
We hopen op het laatste dat nr2 dat die vervuild is maar hoe kunnen we dit proberen zelf op te lossen als dit het is ??
En is een verbrande klep ook niet een wel snelle conclusie van de monteur ??
Maar ook wij zijn weer een stapje verder gekomen vandaag.
Nieuwe ngk boegies er in en we hebben het idee dat die iets rustiger loopt.
Maar even weer bij de buurtgarage langs gegaan kleppen stellen is mogelijk bij dit type dat is een meevaller.
Toch nog even bij een andere garage geweest voor een 2e opinie.
Die trok een voor een de boegie kabels los,
boegiekap nr1 los gaat die minder lopen dus reactie
boegiekap nr2 los geen reactie
boegiekap nr3 los minder lopen dus reactie
boegiekap nr4 los minder lopen dus reactie
Boegiekabel nr2 gecontroleerd boegie geeft gewoon goed vonk.
Conclusie van de garage verbrande klep of met een beetje geluk klep die niet meer werkt en sterk vervuild is .
We hopen op het laatste dat nr2 dat die vervuild is maar hoe kunnen we dit proberen zelf op te lossen als dit het is ??
En is een verbrande klep ook niet een wel snelle conclusie van de monteur ??
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Als de klep nog niet verbrand is maar alleen "stroef" gaat door vervuiling,dkan geprobeert worden dit te laten reinigen. Er zitten dan aangekoekte olie/verbrandingsresten op de klepsteel en/of zetel. Er zijn oplosmiddelen voor die of in de brandstof of direkt in de inlaat gedaan kunnen worden. Ik gebruik spullen van Forte, onoordeelkundig gebruik is niet geheel ongevaarlijk, dus ga terug naar die laatste garage en vraag of zij het willen proberen. Je kunt in ieder geval wel een reinigingsmiddel hiervoor in de brandstof tank doen en volg de gebruiksaanwijzing. mvg WillemS
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Jou merk hadden ze niet ze hadden wel wynn's +plus+ injector cleaner.
Heb die dan maar meegenomen en er in gegooit zou dat het zelfde zijn.
Kreeg ook een tip dat het de boegiekabel kon zijn ondankst dat die wel vonkt.
De boegiekabel zou dan verkeerd kunnen vonken .
Vraag me af of dat waar kan zijn.
Zou even een boegiekabel kunnen omwisselen en kunnen proberen.
Heb die dan maar meegenomen en er in gegooit zou dat het zelfde zijn.
Kreeg ook een tip dat het de boegiekabel kon zijn ondankst dat die wel vonkt.
De boegiekabel zou dan verkeerd kunnen vonken .
Vraag me af of dat waar kan zijn.
Zou even een boegiekabel kunnen omwisselen en kunnen proberen.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Wynn's is ook goed.
Bougiekabel zou wel kunnen. In de open lucht vonkt een bougie gemakkelijk, maar bij een slechte kabel zal in de cilinder onder druk de vonk veel moeilijker overspringen(of niet).
mvg WillemS
Bougiekabel zou wel kunnen. In de open lucht vonkt een bougie gemakkelijk, maar bij een slechte kabel zal in de cilinder onder druk de vonk veel moeilijker overspringen(of niet).
mvg WillemS
Hide post links |
-
Topic author - Lid
ok baad het niet dan schaad het niet even nieuwe kabels halen dan maar.
Heb wel het idee dat die veel beter start met dat spul eerst moest ik het gaspedaal helemaal in trappen om te starten nu start die bijna of zelfs zonder gaspendaal te op benzine, op gas heb ik het nog niet geprobeerd te starten maar rijd wel beter op gas heb ik het idee.
Kan het eigenlijk kwaad als de 2e inderdaad nu niet mee gaat.
Ik merk eigenlijk weinig verschil met rijden loopt gewoon goed verder gaspendaal in ook op rijksweg zit zo aan de 150km als i wil ook op gas geen probleem verder.
Heb wel het idee dat die veel beter start met dat spul eerst moest ik het gaspedaal helemaal in trappen om te starten nu start die bijna of zelfs zonder gaspendaal te op benzine, op gas heb ik het nog niet geprobeerd te starten maar rijd wel beter op gas heb ik het idee.
Kan het eigenlijk kwaad als de 2e inderdaad nu niet mee gaat.
Ik merk eigenlijk weinig verschil met rijden loopt gewoon goed verder gaspendaal in ook op rijksweg zit zo aan de 150km als i wil ook op gas geen probleem verder.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Een moderne auto hoor je te starten "zonder" het gaspedaal aan te raken, hij hoort vanzelf aan te slaan als je start. In alle andere gevallen is er iets niet helemaal in orde. Het niet meedoen van een cilinder kan op termijn schade aanrichten, bijvoorbeeld in de katalysator, en die zijn heel prijzig. Een wagen op LPG hoort eerst helemaal goed te lopen op benzine voor je aan een eventuele afstelling van het gas gedeelte kan denken. Heeft deze wagen al heel veel km's gelopen dan kan het zijn dat de kleppen wat te krap zijn komen te staan doordat de klepzetels wat ingeslagen zijn in de cilinderkop, met afstellen kan dit maar tot op zekere hoogte worden verholpen, daarna is een koprevisie aan de orde.
mvg WillemS
mvg WillemS
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Een 2.0 8v op lpg heeft veel vaker cilinderkop problemen dan een 1.6 8v.
Het is goed mogelijk dat door slecht onderhoud ( niet tijdig kleppen stellen ) er nu kop schade is en je aan een revisie moet denken.
Het is goed mogelijk dat door slecht onderhoud ( niet tijdig kleppen stellen ) er nu kop schade is en je aan een revisie moet denken.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
-
Topic author - Lid
Volgens de verkoper is er in 2012 een nieuwe kop op gegaan een verharde of zo als ik het goed zeg.
De distributie is ook pas vernieuwd dat kunnen we zien aan het km stikkertje.
Verder heeft de monteur gezien dat er een vrij nieuwe luchtfilter en oliefilter op zit.
De monteur is best bereid om de klep die niet goed werkt of de kleppen nog eens opnieuw af te stellen.
Maar durfde of wou geen garantie geven of dit helpt.
De klep van nr2 zou dan misschien verkeerd zijn afgesteld of te strak dit las ik hier ergens op het forum en daardoor niet goed of niet meewerken ??
Als dat ook niet helpt zou de klep moeten vernieuwd worden weet niet of dat kan anders weer allemaal.
We balen hier wel heel erg van want als dat zo is wist de monteur ons te vertellen zou ik niet doen want daar koop je dezelfde auto voor zo duur is dat.
We hebben deze auto gekocht omdat we een auto zochten voor ons gezinnetje en van de zomer met de kids lekker daggies weg kunnen dat valt nu een beetje in duigen want geld voor een andere is er niet.
Zijn er vlink ziek van onderhand de verkoper kwam heel betrouwbaar over en verzekerde ons dat alles was vernieuwd aan de motor dus dat we ons hier geen zorgen over hoefde te maken.
Hij zou alle rekeningen wat er aan gebeurt is nog opsturen van o.a rekening van de kop en zo maar goed we zijn er onderhand goed ziek van geld voor weer een andere auto is geen optie meer dat is op nu vlink balen.
De distributie is ook pas vernieuwd dat kunnen we zien aan het km stikkertje.
Verder heeft de monteur gezien dat er een vrij nieuwe luchtfilter en oliefilter op zit.
De monteur is best bereid om de klep die niet goed werkt of de kleppen nog eens opnieuw af te stellen.
Maar durfde of wou geen garantie geven of dit helpt.
De klep van nr2 zou dan misschien verkeerd zijn afgesteld of te strak dit las ik hier ergens op het forum en daardoor niet goed of niet meewerken ??
Als dat ook niet helpt zou de klep moeten vernieuwd worden weet niet of dat kan anders weer allemaal.
We balen hier wel heel erg van want als dat zo is wist de monteur ons te vertellen zou ik niet doen want daar koop je dezelfde auto voor zo duur is dat.
We hebben deze auto gekocht omdat we een auto zochten voor ons gezinnetje en van de zomer met de kids lekker daggies weg kunnen dat valt nu een beetje in duigen want geld voor een andere is er niet.
Zijn er vlink ziek van onderhand de verkoper kwam heel betrouwbaar over en verzekerde ons dat alles was vernieuwd aan de motor dus dat we ons hier geen zorgen over hoefde te maken.
Hij zou alle rekeningen wat er aan gebeurt is nog opsturen van o.a rekening van de kop en zo maar goed we zijn er onderhand goed ziek van geld voor weer een andere auto is geen optie meer dat is op nu vlink balen.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ok ik zal dus weer een revisie moeten laten doen.
Maar wat houd dit nu precies in weer een nieuwe kop of kunnen ook alleen de kleppen worden vervangen.
Of houd een revisie in nieuwe kop en kleppen vervangen .
Ik moet wel duidelijk zeggen tegen de monteur wat er moet gebeuren voor het weer niet goed gebeurt.
En aan welk bedrag moet ik dan denken is er hier geen monteur die het aandurft anders prijs pm je me dan maar ik woon in Rotterdam.
Maar wat houd dit nu precies in weer een nieuwe kop of kunnen ook alleen de kleppen worden vervangen.
Of houd een revisie in nieuwe kop en kleppen vervangen .
Ik moet wel duidelijk zeggen tegen de monteur wat er moet gebeuren voor het weer niet goed gebeurt.
En aan welk bedrag moet ik dan denken is er hier geen monteur die het aandurft anders prijs pm je me dan maar ik woon in Rotterdam.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Een monteur zonder kennis van zaken kan de boel best verkeerd gesteld hebben.
Er is een volgorde gezien van cilinder 1, bak kant, welke bij de 3e cilinder omgedraaird wordt.
Vanaf 1 kan het dus zijn in/uit, in/uit, en bij de 3e wordt het dan uit/in, uit/in.
Kan ook anders om zijn maar uit mn hoofd weet ik dat zo niet.
Er is een volgorde gezien van cilinder 1, bak kant, welke bij de 3e cilinder omgedraaird wordt.
Vanaf 1 kan het dus zijn in/uit, in/uit, en bij de 3e wordt het dan uit/in, uit/in.
Kan ook anders om zijn maar uit mn hoofd weet ik dat zo niet.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Als je de wagen uit zet en de bougiekabel van cil2 er af haalt en je hem start en dan gas geeft gaat het meer moeizaam komt die moeilijker op gang gaat het veel rouwer .
Maar als je de wagen start en met draaiende motor de bougiekabel er af haalt van cilinder 2 gaat die niet minder onregelmatiger lopen.
Maar als je de wagen start en met draaiende motor de bougiekabel er af haalt van cilinder 2 gaat die niet minder onregelmatiger lopen.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Er is al aangegeven dat de klepspeling mogelijk het probleem is, hier dus mee beginnen.
Je kan de garage ook een cilinder lektest laten doen na het kleppen stellen, dan weet je waar het probleem zit.
Je kan de garage ook een cilinder lektest laten doen na het kleppen stellen, dan weet je waar het probleem zit.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ben maar een vrouw dan heb ik daar over heen gelezen over die klepspeling.
Heb wel een beetje kennis omdat je motorvoertuigkennis krijgt als je je autorijles papiertje wilt halen.
Dan krijg je ook zulk soort zaken maar niet zo uitgebreid als dat jullie dat weten natuurlijk.
Vrijdag wordt er een compressie test gedaan tenminste als het monteurtje het niet vergeet het is heel moeilijk om een monteur te vinden die allerlij testjes wilt doen voor een paar tientjes ze slopen liever gelijk de hele motor voor pak hem beet 1200euro dus hoop niet dat die me laat staan is al vaker gebeurt eigelijk moet ik iemand vinden die serieus er naar gaat kijken zo dat we wete wat de schade is en hem dan bij die monteur laten maken natuurlijk zo dat hij er wel aan verdiend.
Ik hou jullie op de hoogte als ik weer meer weet.
Heb wel een beetje kennis omdat je motorvoertuigkennis krijgt als je je autorijles papiertje wilt halen.
Dan krijg je ook zulk soort zaken maar niet zo uitgebreid als dat jullie dat weten natuurlijk.
Vrijdag wordt er een compressie test gedaan tenminste als het monteurtje het niet vergeet het is heel moeilijk om een monteur te vinden die allerlij testjes wilt doen voor een paar tientjes ze slopen liever gelijk de hele motor voor pak hem beet 1200euro dus hoop niet dat die me laat staan is al vaker gebeurt eigelijk moet ik iemand vinden die serieus er naar gaat kijken zo dat we wete wat de schade is en hem dan bij die monteur laten maken natuurlijk zo dat hij er wel aan verdiend.
Ik hou jullie op de hoogte als ik weer meer weet.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Compressie test gedaan zoals we al vermoede is de compressie bij de 2e van links niet goed.
Goed balend dus het weekend in.. wordt dus toch een nieuwe kop vraag is alleen wie en waar en wat gaat dat kosten.
Goed balend dus het weekend in.. wordt dus toch een nieuwe kop vraag is alleen wie en waar en wat gaat dat kosten.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Zijn de kleppen al gesteld? Slechte compressie kan ook door verkeerde timing komen.
Dit is net de overslag als waar deze in/uit laat klep omgedraaid zitten.
Deze kop kan gedemonteerd worden, weggebracht naar revisie bedrijf, en opnieuw gebruikt worden.
Met een andere kop weet je ook niet wat je in huis haalt...
Wil het wel doen, maar woon niet in de buurt
Dit is net de overslag als waar deze in/uit laat klep omgedraaid zitten.
Deze kop kan gedemonteerd worden, weggebracht naar revisie bedrijf, en opnieuw gebruikt worden.
Met een andere kop weet je ook niet wat je in huis haalt...
Wil het wel doen, maar woon niet in de buurt
Hide post links |
-
Topic author - Lid
@mechanic ik heb je een pm gestuurt.
niemand een goede kop voor mij toevallig voor op gas ??
als ik het goed heb gaat het om een F3R motor toch of niet ??
Op het kenteken staat
2.0 i (JA0G benzine
van 08-feb-1999
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1998 cc
Vermogen 80 kW (109 pk)
niemand een goede kop voor mij toevallig voor op gas ??
als ik het goed heb gaat het om een F3R motor toch of niet ??
Op het kenteken staat
2.0 i (JA0G benzine
van 08-feb-1999
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1998 cc
Vermogen 80 kW (109 pk)
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Nog geen nieuws helaas en geen monteur die het aan durft helaas dus nog steeds op zoek ...
Wel iemand gevonden die naar klep afstelling wil kijken weet iemand hier wat de juiste afstelling is.
Als ik het goed heb begrepen gaat het om een F3R motor toch
Wel iemand gevonden die naar klep afstelling wil kijken weet iemand hier wat de juiste afstelling is.
Als ik het goed heb begrepen gaat het om een F3R motor toch
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Tja....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Zie veel nieuwe onderdelen, maar de bobine die ook cilinder 2 aanstuurt lijkt me niet nieuw.
Het zal daar toch niet aan liggen?
Kleppendeksel is eraf, het meten kan nu beginnen. Weet alleen de voorgeschreven waardes niet uit mn hoofd helaas..
Het zal daar toch niet aan liggen?
Kleppendeksel is eraf, het meten kan nu beginnen. Weet alleen de voorgeschreven waardes niet uit mn hoofd helaas..
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Kleine update wagen heeft een andere kop nu.
Loopt uitstekend op benzine maar nu doet die niets meer op gas.
Zet ik hem op gas dan start de motor loopt en slaat daarna af.
Motor heeft gewoon gelopen op gas.
Loopt uitstekend op benzine maar nu doet die niets meer op gas.
Zet ik hem op gas dan start de motor loopt en slaat daarna af.
Motor heeft gewoon gelopen op gas.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Hoort hij niet eerst op benzine te starten en dan na enige tijd over te schakelen op gas?
Wellicht is er iets vergeten aan te sluiten?
Wellicht is er iets vergeten aan te sluiten?
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ja klopt als de schakelaar op gas staat start deze eerst op benzine dan hoor je een klik en gaat die over op lpg.
Ik ben al aan zoeken geweest naar een losse stekker inderdaad maar zie nixs.
Ik ben al aan zoeken geweest naar een losse stekker inderdaad maar zie nixs.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Heb jij een kleine vierkante keuze schakelaar voor lpg/benzine te kiezen met een groen/rood ledje?
Mogelijk dien je het even opnieuw in te lezen.
Mogelijk dien je het even opnieuw in te lezen.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Wil iedereen bedanken voor de tips die ik kreeg de wagen loopt weer perfect dank zij een monteur die niet te lui was om zijn handen vuil te maken.
Het bovenste deel van de motor is geheel vervangen het was voor de monteur niet de moeite nog langer door te gaan met de huidige motor omdat hij steeds meer problemen tegen kwam.
Het probleem met de gasinstallatie had met de lpg tank te maken als ik de monteur goed begreep moest hij het gas er eerst uit halen om daar in een klep te vervangen (don't shoot me when i wrong) daar na was ook dat probleem opgelost.
Het bovenste deel van de motor is geheel vervangen het was voor de monteur niet de moeite nog langer door te gaan met de huidige motor omdat hij steeds meer problemen tegen kwam.
Het probleem met de gasinstallatie had met de lpg tank te maken als ik de monteur goed begreep moest hij het gas er eerst uit halen om daar in een klep te vervangen (don't shoot me when i wrong) daar na was ook dat probleem opgelost.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-