reanault 19 slecht schakelen
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 9
- Laatste bezoek: 14 mar 2013 06:52
- Actief als: particulier
reanault 19 slecht schakelen
Model/uitvoering :19 Europa
Bouwjaar :1995
Brandstof :benzine
Hallo Mensen,
Ik heb sinds deze week een renault 19 europa uit 1995 met slechts 95000 km op de teller, Ik heb deze auto over genomen van een oude man. Die heeft er dus ongeveer maar 5000 km gereden elk jaar, nou is het zo dat als ik wil terug of op wil schakelen naar de 1 2 en 3 gaat dat heel erg moeilijk moet hem soms erin drukken.
Wie kan mij vertellen wat het zou zijn ? ik dacht zelf dat het aan die oude man kan liggen die niet schakelen kon of er erg zuinig mee heeft gereden waardoor de versnelingsbak nog moet worden ingereden.
Groet Mario
Bouwjaar :1995
Brandstof :benzine
Hallo Mensen,
Ik heb sinds deze week een renault 19 europa uit 1995 met slechts 95000 km op de teller, Ik heb deze auto over genomen van een oude man. Die heeft er dus ongeveer maar 5000 km gereden elk jaar, nou is het zo dat als ik wil terug of op wil schakelen naar de 1 2 en 3 gaat dat heel erg moeilijk moet hem soms erin drukken.
Wie kan mij vertellen wat het zou zijn ? ik dacht zelf dat het aan die oude man kan liggen die niet schakelen kon of er erg zuinig mee heeft gereden waardoor de versnelingsbak nog moet worden ingereden.
Groet Mario
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
Re: reanault 19 slecht schakelen
Probeer je bak olie eens te verversen, en bekijk de oude olie goed.
Hide post links |
-
Oke waar ik moet ik op letten dan ? Ik heb zelf dat klusje nog nooit gedaan, is het veel werk en of heb ik een brug nodig of kan ik er zo onder. misschien wat tips ?
alvast bedankt
Groet Mario
alvast bedankt
Groet Mario
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Onderop de bak zit een aftapplug, en aan de voorkant een plastic vulnippel waardoor je de olie moet vullen.
Een brug is niet nodig, maar altijd makkelijker.
Vullen tot deze overloopt, en de aftapplugring vervangen om lekkage te voorkomen.
Heb je verder geen bijgeluiden in de bak?
Een brug is niet nodig, maar altijd makkelijker.
Vullen tot deze overloopt, en de aftapplugring vervangen om lekkage te voorkomen.
Heb je verder geen bijgeluiden in de bak?
Hide post links |
-
Daar kan ik wat mee dankje, maar nee geen rare geluiden schakelt goed. Als de motor uit is en ik schakel dan gaat alles wel soepel.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Het wisselen van de olie kan je zoals gezegd proberen, maar of het ook daadwerkelijk iets uit gaat maken is te bezien.
Je kunt er ook eerst een halve liter automaat olie in doen, en vervolgens afvullen met de juiste bak olie ( 75w80 ). Dit werd in die tijd regelmatig gedaan en gaf vaak resultaat.
Je kunt er ook eerst een halve liter automaat olie in doen, en vervolgens afvullen met de juiste bak olie ( 75w80 ). Dit werd in die tijd regelmatig gedaan en gaf vaak resultaat.
Hide post links |
-
Ja het is het proberen waard, maar met automaatbak olie bedoel je dus olie van een automatische transmissie ?
En in het instruktieboekje staat aangegeven wat van soort en merk moet ik dat aan houden of kan ik ook naar de brezan toe.
En in het instruktieboekje staat aangegeven wat van soort en merk moet ik dat aan houden of kan ik ook naar de brezan toe.
Hide post links |
-
Hierbij even een update: ik heb zojuist gekeken naar de olie van de versnelingsbak het zag er goud uit met een donker kleurtje, Olie was niet dik en rook ook niet verkeerd.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Je weet natuurlijk niet hoelang die er al in zit, maar je kunt ook proberen door een beetje olie af te laten, en bij deze olie een halve liter automaat olie te vullen.
Hide post links |
-
Ik ben net bij een garage geweest, ze hadden mij uitgelegt als die in de derde versneling zit met handrem erop kopeling los als die afslaat zijn de platen nog goed en daat deed ie. Toen zei hij tegen mij anders zijn je kopelings platen vettig probeer op de snelweg in de 5de versnelling kopeling soms intrappen heb ik gedaan maar toen merkte met lage snelheid dat hij niet vooruit kwam houdt zich in zeg maar. Nu laat ik hem even afkoelen en kijken wat dan de resultaat is
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Een versleten koppelig merk je op aan een pedaal wat je erg hoog op moet laten komen. Hoe hoger, hoe verder je koppeling versleten is.
Bij een slechte koppeling zijn ook alle versnellingen moeilijk in te schakelen.
Een slippende koppeling is een ander verhaal, dan maakt de motor wel toeren maar komt deze haast niet voorruit omdat de koppeling slipt.
Bij een slechte koppeling zijn ook alle versnellingen moeilijk in te schakelen.
Een slippende koppeling is een ander verhaal, dan maakt de motor wel toeren maar komt deze haast niet voorruit omdat de koppeling slipt.
Hide post links |
-
Hallo,
Ik ben er denk ik achter wat het euvel is ik heb gekeken naar mijn schakelstang en daar zit volgens mij een enorme spelling in hierbij een filmpje.
En kan iemand zeggen of dit zelf te verhelpen is of ik beter iemand er naar moet laten kijken ?
Groet Mario
Ik ben er denk ik achter wat het euvel is ik heb gekeken naar mijn schakelstang en daar zit volgens mij een enorme spelling in hierbij een filmpje.
En kan iemand zeggen of dit zelf te verhelpen is of ik beter iemand er naar moet laten kijken ?
Groet Mario
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Die speling is normaal, je duwt immers de schakelas in/uit.
Zou me meer zorgen maken over de lekkage op de bak? Zo te zien is het er redelijk nat.
Zou me meer zorgen maken over de lekkage op de bak? Zo te zien is het er redelijk nat.
Hide post links |
-
Ok als ik me daar geen zorgen om hoef te maken, nat is het niet alleen vettig op de stang. Opzich ziet het (vindt ik) wel goed uit. Maar ik hou het in de gaten bedankt
Groet Mario
Groet Mario
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Wat bij deze auto's wel eens gebeurt, maar dat is denk ik nu niet aan de orde, is dat op de plek waar je schakelstang op de bak zit de plastic bus scheurt.
Dan komt er iets meer ruimte op de bewegingen van de schakelstang, maar dan valt de stang er meestal ook uit!
Dan komt er iets meer ruimte op de bewegingen van de schakelstang, maar dan valt de stang er meestal ook uit!
Hide post links |
-
Hallo,
Gisteren heb ik de schakelstang met kruipmiddel ingespoten onder bij de bak. Wat ik merkte na een tijdje rijden hij gleed gewoon weer in de versneling, Nu hoop ik dan ook dat het probleem is opgelost.
Groet Mario
Gisteren heb ik de schakelstang met kruipmiddel ingespoten onder bij de bak. Wat ik merkte na een tijdje rijden hij gleed gewoon weer in de versneling, Nu hoop ik dan ook dat het probleem is opgelost.
Groet Mario
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in