Facelift Scenic 2013
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 07 aug 2014 22:15
- Actief als: particulier
Facelift Scenic 2013
Ik ben nieuw op dit forum, heb de laatste tijd al wel een beetje rond gekeken nadat ik de keuze heb gemaakt voor de Renault Grand Scenic - na 2 x , met volle tevredenheid, een Skoda Octavia als lease auto te hebben gehad.
Ik heb de Renault Grand Scenic Privilige besteld met Pack Lumiere, Bose Systeem en nog wat kleine dingetjes.
Vandaag werd ik netjes gebeld door de dealer waar de auto is besteld... mijn gewenste auto wordt niet meer geproduceerd
maar men is druk bezig deze over te zetten naar de gefacelifte versie welke per mei beschikbaar zal komen - moet dus even wat langer wachten (eerst was een leverdatum van 19 april afgegeven)
Ik heb al wel even rond gezocht op internet - naast de gefacelifte voorzijde zal er ook R-Link aaanwezig zijn. Wie heeft meer info over dit systeem - werkt dit praktisch? Zie wel wat YouTube filmpjes...maar ben benieuwd.. zit al inde huidige Clio?
Ben benieuwd of de echte Renault Die Hards me wat meer kunnen vertellen over de facelift... volgens mij is het iets langer wachten op de auto wel waard... maar ben benieuwd wat jullie hiervan vinden...
Ik heb de Renault Grand Scenic Privilige besteld met Pack Lumiere, Bose Systeem en nog wat kleine dingetjes.
Vandaag werd ik netjes gebeld door de dealer waar de auto is besteld... mijn gewenste auto wordt niet meer geproduceerd
maar men is druk bezig deze over te zetten naar de gefacelifte versie welke per mei beschikbaar zal komen - moet dus even wat langer wachten (eerst was een leverdatum van 19 april afgegeven)
Ik heb al wel even rond gezocht op internet - naast de gefacelifte voorzijde zal er ook R-Link aaanwezig zijn. Wie heeft meer info over dit systeem - werkt dit praktisch? Zie wel wat YouTube filmpjes...maar ben benieuwd.. zit al inde huidige Clio?
Ben benieuwd of de echte Renault Die Hards me wat meer kunnen vertellen over de facelift... volgens mij is het iets langer wachten op de auto wel waard... maar ben benieuwd wat jullie hiervan vinden...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 19 jun 2014 22:36
Re: Facelift Scenic 2013
De mijne is net geleverd geweest... ik zal de laatste lichting gehad hebben blijkbaar...
Jammer, want ik had veel liever ook de facelift gehad...
Jammer, want ik had veel liever ook de facelift gehad...
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de aankoop.
Ik vind de facelift op de Scenic erg geslaagd, maar dat is natuurlijk persoonlijk. En R-link, tja. Het moet hèt systeem worden, maar het zou al eind 2012 in de Zoé geintroduceerd worden, maar het is inmiddels al meerdere keren uitgesteld. Je moet het zien als een tablet waarmee je constant internetverbinding hebt (makkelijk i.v.m. navigatie, verkeersinfo, weerbericht, etc.). En tevens kun je er allerlei voertuiginstellingen mee regelen.
Maar gebruikerservaringen zul je dus nog niet aantreffen.
Ik vind de facelift op de Scenic erg geslaagd, maar dat is natuurlijk persoonlijk. En R-link, tja. Het moet hèt systeem worden, maar het zou al eind 2012 in de Zoé geintroduceerd worden, maar het is inmiddels al meerdere keren uitgesteld. Je moet het zien als een tablet waarmee je constant internetverbinding hebt (makkelijk i.v.m. navigatie, verkeersinfo, weerbericht, etc.). En tevens kun je er allerlei voertuiginstellingen mee regelen.
Maar gebruikerservaringen zul je dus nog niet aantreffen.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Hide post links |
-
- Lid
Als je er ook de audio mee kan bedienen, dan is het sowieso een grote stap vooruit t.ov. het huidige Bose-systeem.
Wat is dat toch voor een irritant, slecht systeem!
Wat is dat toch voor een irritant, slecht systeem!
Hide post links |
-
Aanvulling - update van dealer gehad- nette communicatie!!
Privilege komt niet terug in de Facelift versie - hoogste niveau is Bose - dus nu wordt mijn bestelling omgezet naar de Bose met alle benodigde optiepakketten zodat het gelijk wordt getrokken met de gewenste Privelege uitvoering.
Enige wat dan uiteindelijk echt niet meer terug komt en als optie te bestellen is; is de electrische stoelverstelling met geheugenfunctie...
Nog nadrukkelijk gevraagd of er nu wel of geen R-Link in komt - dit ook gezien de diverse reacties op fora/internet. De dealer heeft mij bevestigd dat in de gefacelifte versie van de (Grand) Scenic GEEN R-link komt... jammer... maar anders had ik het ook niet gehad..
Dus op de electrische stoelverstelling na.. wordt "mijn" Grand Scenic verder naar wens in de productieplanning gezet en wordt eind mei begin juni in Nederland verwacht...
Grtz Peter
Privilege komt niet terug in de Facelift versie - hoogste niveau is Bose - dus nu wordt mijn bestelling omgezet naar de Bose met alle benodigde optiepakketten zodat het gelijk wordt getrokken met de gewenste Privelege uitvoering.
Enige wat dan uiteindelijk echt niet meer terug komt en als optie te bestellen is; is de electrische stoelverstelling met geheugenfunctie...
Nog nadrukkelijk gevraagd of er nu wel of geen R-Link in komt - dit ook gezien de diverse reacties op fora/internet. De dealer heeft mij bevestigd dat in de gefacelifte versie van de (Grand) Scenic GEEN R-link komt... jammer... maar anders had ik het ook niet gehad..
Dus op de electrische stoelverstelling na.. wordt "mijn" Grand Scenic verder naar wens in de productieplanning gezet en wordt eind mei begin juni in Nederland verwacht...
Grtz Peter
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
@ Sylver: jouw mening hieromtrend maakte je al duidelijk kenbaar in een ander topic. Doet hier weinig terzake volgens mij.
Hide post links |
-
- Lid
@DHL: Gezien de topic-starter de beide systemen niet kent, leek het me toch wel opportuun om hem gerust te stellen dat R-Link haast niet anders dan beter kan zijn...
@ Pandabeer: Dat is wel heel vreemd dat uw facelift-versie geen R-Link zal bevatten, terwijl Renault in hun communicatie duidelijk stelde dat de facelift wel R-Link zou hebben...
Tenzij er een verschil is tussen de Belgische en Nederlandse markt...
@ Pandabeer: Dat is wel heel vreemd dat uw facelift-versie geen R-Link zal bevatten, terwijl Renault in hun communicatie duidelijk stelde dat de facelift wel R-Link zou hebben...
Tenzij er een verschil is tussen de Belgische en Nederlandse markt...
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 07 mei 2013 23:01
- Contacteer:
Ik zit in dezelfde situatie als Pandabeer en krijg nu een Grand Scėnic Bose in de 2013 uitvoering.
Volgens mij heeft hij wel degelijk R-Link en nu ook standaard een dakrails:
Zie b.v. dit bericht van autoweek.com
of deze foto bij het bericht van autoweek.nl
Volgens mij heeft hij wel degelijk R-Link en nu ook standaard een dakrails:
Zie b.v. dit bericht van autoweek.com
of deze foto bij het bericht van autoweek.nl
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Contacteer:
De dealer van Pandabeer had toch gelijk en ik heb R-Link en R-Plug door elkaar gehaald, dus geen R-Link op de laatste versie van de Scenic, zie de reactie van Renault hieronder op mijn vraag (overigens binnen een paar uur antwoord!).
Geachte heer,
Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 11 maart 2013 ontvingen. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u de volgende informatie verstrekken.
Allereerst feliciteren wij u van harte met uw nieuwe Grand Scénic Bose. De Scénic wordt niet geleverd met R-link. De audio en navigatie bestaat voor de Bose uitvoering uit:
USB- en 3,5mm jack aansluiting
R-Plug & Radio+ Bose® Energy Efficient Series Sound System met stuurbediening en voorzien van versterker, subwoofer, 4 luidsprekers, 4 tweeters en exrtra antenne
Carminat TomTom® LIVE navigatie inclusief 5,8" kleurenscherm en kaart BeNeLux (uit te breiden met TomTom® LIVE services)
Handsfree bediening van bluetooth telefoons en audiostreaming via bluetooth
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u op voorhand al veel riplezier in uw nieuwe Grand Scénic.
Mocht u nog meer vragen hebben dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website http://www.renault.nl.
Hide post links |
-
Gisteren een update ontvangen van de lease maatschappij - de Scenic Bose uitvoering met de gewenste opties wordt, zoals nu verwacht, 21 mei 2013 geleverd...dus nog 2 maandjes
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Contacteer:
Mijn nieuwe Grand Scénic dCi 130 Energy Bose 7P is vorige week in Nederland aangekomen.
Maar hij kan nog niet op kenteken gezet worden omdat blijkbaar de typegoedkeuring voor 20% bijtelling nog niet rond is, Renault verwacht dat dit tot eind Mei duurt.......
Maar hij kan nog niet op kenteken gezet worden omdat blijkbaar de typegoedkeuring voor 20% bijtelling nog niet rond is, Renault verwacht dat dit tot eind Mei duurt.......
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-