V-power diesel of toch maar gewone diesel?

Alles wat met de motor van de Megane maken heeft.
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Janth11
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

V-power diesel of toch maar gewone diesel?

Bericht door Janth11 »

Hallo,

Krijg volgende week mijn Megane 1.9 DCI 120 en vraag mij af wat verstandig is, V-power diesel tanken of de gewone. Als ik hierop google zie ik veel verschillende meningen over brandstof pompen die de V-power niet goed verdragen etc als ook verhalen van zeer positieve bevindingen zoals zuiniger, meer vermogen etc.

Wat is jullie mening een wat tanken jullie?

Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1051
Lid geworden op: 22 feb 2008
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

Als ik tank, zowel benzine als diesel, tank ik altijd de goedkoopste variant (bij de Tango of Firezone).

Ik zie bij Shell staan "bespaar tot wel 1 liter brandstof per tank" voor die speciale brandstoffen, maar in de praktijk zul je daar weinig van merken heb ik het idee.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009
Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Mijn vrouw tankt nu al een aantal tankbeurten bij de Shell met dat nieuwe brandstof wat dus zuiniger zou moeten
zijn, het lijkt er zowaar op dat ze gelijk hebben, idd meer km's op 1 tank brandstof ondanks het vele airco gebruik,
maar dat is dan wel bij een Ford.
Ook heb ik in het verleden wel veel verschil gemerkt tussen bv de Esso en Texaco diesel, op die van de Texaco kon
ik 50 / 75 km meer op 1 tank rijden, ook word er gesuggereerd dat de diesel van de goedkopere tankstations iets
minder schoon zijn voor je verstuivers, zeg maar een wat ruwere diesel, met dus als gevolg verstuivers eerder
verstopt en ook de dieselpomp eerder stuk door vervuiling.......
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 12930

Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?

Bericht door Verwijderd 12930 »

Ik ben dit momenteel aan het testen met Shell v-power diesel.
Krijg 2xdubbele airmiles (ca 200 per tank) en lever er gelijk 250 in (€2.5 korting) zo kan het het redelijk goedkoop testen (voor m'n gevoel dan haha(korting krijg je ook op fuelsave diesel, voor er iemand hier op reageert)

Ben erg benieuwd, ben nu bezig met 2de tank en heb het gevoel dat de auto beter oppakt in het lage torengebied en verbruik kan ik nog niet zeggen.

Gr. Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de jeeper
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 feb 2011
Laatste bezoek: 14 jul 2015 15:42
Actief als: particulier

Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?

Bericht door de jeeper »

maakt niks uit welke diesel die je tankt
alleen de prijs daar zit verschil in en
verder ligt het aan je rechter voet en zit het
tussen je oren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?

Bericht door WillemS »

Kijk diesel en benzine dienen aan bepaald minimumeisen te voldoen.
Door het rijgedrag hier in ons land zijn daar in het verleden wat problemen mee ontstaan informeer maar bij de ANWB.
Vervolgens hebben de oliemaatschappijen maatregelen genomen door aan de brandstof wat extra toevoegingnen te doen.
Ook hebben ze wat meer "smaken" toegevoegd zoals daar zijn Shell Fuel Saver en Shell V-Power.(Andere merken ook, hoor).
In de eerste zitten wat extra additieven die een schonere motor opleveren als je die brandstof regelmatig tankt.
De V-Power heeft daarnaast een hoger octaangetal, (in Duitsland zelfs 100), waardoor de motor minder pingelneigingen heeft zodat de Elektronica de onsteking niet hoeft te verlaten(wat vermogensverlies oplevert). Ikzelf tank altijd Fuel Saver maar vlak voor de vakantie met 1350kg aan de haak tank ik V-power en merk duidelijk verschil.
Voor de Diesel brandstoffen geldt hetzelfde. mvg WillemS p.s. ik haal de norm die de fabrikant opgeeft!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?

Bericht door DHL »

Met zekerheid gewone diesel tanken. TS haalt het zelf aan, sommige wagens hebben last van de extra additieven. Renault vormt hierop geen uitzondering. Gewone diesel van een kwaliteitsmerk is het beste voor je wagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mei 2010
Laatste bezoek: 25 feb 2025 12:13
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?

Bericht door BramvT »

Ik heb een Texaco pasje van het bedrijf, dus tank altijd de gewone diesel van ze....schijnt prima diesel te zijn, heb wel een keer (gratis) zo'n flesje speciaal spul (reiniger of zo) van de dealer in mijn diesel gekregen, omdat we niet wisten waarmee de vorige eigenaar tankte.
Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 12930

Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?

Bericht door Verwijderd 12930 »

Inmiddels al een tank of 6 verder en merk wezenlijk verschil!
De motor pakt beter op en loopt ongeveer 0,3 l/100km zuiniger.
Het scheelt dus niet heel veel in mijn geval.
Als de actie van shell afgelopen is weer eens testen met fuelsave of roetfilter eruit en regeneratie uit de software.

Iemand daar ervaring in? (Roetfilter eruit en regeneratie wegschrijven)

Gr. Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?

Bericht door WillemS »

Ik zou gewoon Fuel Save tanken, maar denk erom; Renault diesels met een roetfilter mogen alleen gesmeerd worden met olie die voldoet aan de ACEA C3 spec's. en uitsluitend met de viscositeit 5w30 of 0w30.
Deze oliesoorten hebben een heel laag Sulfaat-as getal <=0,8.
Terwijl de B3/B4 olie een getal heeft van <=1,6 , dus 2x zo hoog.
Die C3 is speciaal bedoeld om de uitlaatgas reinigingsinstallatie niet te hinderen.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 12930

Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?

Bericht door Verwijderd 12930 »

Thanks en klopt!

Heb laatst al de olie vervangen en heb toen castrol met dezelfde specs gebruikt.

Maar ben erg benieuwd naar DCI FAP rijders die het roetfilter hebben verwijderd
En de regeneratie hebben uitgeschakeld.

Als de shell actie afgelopen is maar weer terug op fuelsave of xmile proberen.

Iemand ervaring met xmile?

Gr. Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1631
Lid geworden op: 27 nov 2007
Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20

Re: V-power diesel of toch maar gewone diesel?

Bericht door Valkenet »

Goedendag,

Met de Privé en lease-auto tank ik altijd V-Power. Van de lease-maatschappij moeten we zelfs V-Power tanken nadat zij een onderzoek onder de auto's hebben uitgevoerd.

Ik merk echt verschil. En wat maakt die €2,50 op een tank benzine nu nog uit. Het is en blijft duur.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht