Scherm Radio Renault weigert

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
jcruit
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 feb 2013 21:13
Actief als: particulier

Scherm Radio Renault weigert

Bericht door jcruit »

Model/uitvoering : Espace IV
Bouwjaar : 2005
Brandstof :G3

Ik heb sinds kort een Espace uit 2005 waarin een Kenwood radio zat (met verleng-ISO stekkers naar de tuner/versterker in de kofferbak).

Omdat ik de stuurbediening graag weer wil gebruiken heb ik de originele radio (meegeleverd) geprobeerd. Deze vroeg om een code (die ik via een ander topic probeer te achterhalen) maar (lastiger) sinds ik hem netjes heb ingebouwd geeft het scherm niets meer weer... Lampjes op de radio branden wel en als ik een knop indruk piept ie ook (niet via de remote overigens), maar op het scherm is niets te zien (vraagt niet meer om code). Zekering in de zekeringkast is OK, hebben deze radio's bekende problemen of moet ik het in een (spontane) draadbreuk tussen tuner en scherm zoeken? Heeft iemand toevallig een tuner/versterkerkastje over om eventueel te proberen en zaken uit te sluiten?

Is er voor mijn uitvoering (dus met tuner/versterker in de achterbak) een andere mogelijkheid om de remote werkend te krijgen op een aftermarket radio?

Bedankt,

Jeroen
2005 Espace 2.0 16V LPG Expression
2002 BMW R1150GS Adventure

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3313
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Scherm Radio Renault weigert

Bericht door RichTrip »

Origineel is jouw Espace dus geleverd met een Cabasse Tronic 6CD wisselaar systeem. De originele radio kan dus alleen een radio/6CDwisselaar zijn welke in het dashboard zit. Deze heeft een platte groene stekker aan de achterkant. Om deze te laten werken moet je dus in ieder geval niet de ISO verloop kabel van de Kenwood gebruiken. Heb je die wel gebruikt, dan is de Renault radio welke je er ook bij hebt niet de goede radio.
Achterin de Espace moet je dus de ISO verloopkabel weer loskoppelen en de originele ISO bekabeling weer terug in de versterker plaatsen (waar je de code voor hebt aangevraagd).

Ik heb een voorbeeld plaatje van een Espace Cabasse Tronic 6CD wisselaar toegevoegd. Evt. testen van een andere amplifier is mogelijk bij mij thuis (contact via PB)

Ps. de stuurwielbediening werkend krijgen met de Kenwood is nagenoeg onmogelijk met dit systeem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jcruit
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 feb 2013 21:13
Actief als: particulier

Re: Scherm Radio Renault weigert

Bericht door jcruit »

Ja, dat is mijn radio (echter zonder de navi). Ik heb idd de ISO kabels weer in de versterker geprikt + 2 andere kleinere stekkers (display en stuurbediening gok ik) en de multikabel tussen de front unit en de versterker. Wat ik niet snap is dat ie het wel gedaan heeft, en nu ineens niet meer.

Ik stuur je vanavond een PB.
2005 Espace 2.0 16V LPG Expression
2002 BMW R1150GS Adventure

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jcruit
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 feb 2013 21:13
Actief als: particulier

Re: Scherm Radio Renault weigert OPGELOST

Bericht door jcruit »

Vanavond nog de bedrading en stekkers eens goed bekeken en toen bleek dat van de rode stekker achterop de versterker 1 pootje krom was:
stekker.jpg
Netjes teruggebogen, de code (van een ander topic, met dank) ingegeven en muziek!

De radio stoort nog een beetje en het valt me op dat ik achterin 1 snoer overhoud, maar we maken progressie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2005 Espace 2.0 16V LPG Expression
2002 BMW R1150GS Adventure

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht