Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Euh zal je even uit je droom halen, want de garage is in vriezenveen! En ik woon in stadskanaal... Dat is 100km uit elkaar. Sorry maar dat doe ik even niet op de fiets!
De garage neemt morgen contact op met Bochane dealer, importeur en hoopt daar nog een antwoord te krijgen op het probleem...
Maar ik heb al gevraagd bij de garage naar het nummer wie weet heb ik het morgen? Wat wil je dan nazien hr Willems?
Adh. daarvan kan ik exact zien welke motor er in zit.
Denk zelf aan de volgende onderdelen; Gasklephuis/Potentiometer, BDPsensor; Elektroklep vd Nokkenasversteller; Temperatuursensor, en natuurlijk het goed inleren voor zover nodig.
mvg WillemS
dit is al gedaan: Gasklephuis/Potentiometer is overgezet van een perfect lopende scenic.temperatuursensor is te controleren via
de doormeetapperaat is oke. na de nokkenasversteller is ook gekeken(neem aan dat dan tevens de electroklep is
gecontroleerd). De BDPsensor weet ik niet. Zal ik moeten navragen, maar neem aan dat deze anders een foutmelding
in de doormeetapperaat zal moeten geven.
Het type is een JMOH met een K4J motor.
Deze motor heeft een gemotoriseerd gasklephuis dat na het reinigen beslist ingeleerd MOET worden, doe je dat niet of niet goed dan loopt de motor stationair rot en slaat gemakkelijk af.
Ik stuur je hier 2 bijlagen Wellicht kan je garage er mee overweg. Ik zou beginnen met die over het reinigen en inleren van het gasklephuis. SUC6 mvg WillemS
3799A.pdf
3770A.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
maar stationair loopt de auto wel goed, is het dan wel de gasklephuis? het is puur tijdens het schakelen de eerste 4 minuten nadat de auto is afgekoeld. als ik de auto start dan in zijn vrije, geeft ie geen problemen. maar puur tijdens het rijden en schakelen naar 2e of 3e en weer bij het afremmen, valt de motor uit
ik heb het wel doorgestuurd natuurlijk. Alles voor de oplossing. Bedankt in ieder geval. Kunnen ze je ook raadplegen? of rechtstreeks contact leggen. Je blijkt nogal verstand van de auto te hebben?
Vanmiddag mag ik de auto ophalen. Hij sinds gisteren na diverse testen en ritjes goed bevonden. De uiteindelijke oorzaak laat ik nog weten op deze forum. Want het is wellicht niet veel voorkomend, maar je zal er maar mee zitten.
Het laatste wat is gereinigd en vervangen is een stift ergens bij de nokkenas. Een soort zeefje dat zwaar vervuilt was. En als het goed is, hebben ze gasklephuis nogmaals gereinigd zoals Willems mij de bijlage heeft gestuurd. Super bedankt ik denk dat het ook heeft geholpen.
Vanmiddag hoop ik weer te kunnen tuffen in de Scenic.
Fijn dat het is opgelost, in het bijzonder voor je vrouw, want met een onbetrouwbare wagen rijden is zeker geen pretje.
Dat zeefjes komt door vervuiling, dus voortaan regelmatig en goed onderhoud plegen, want onderhoud is behoud.
mvg WillemS
Die nokkenasplunjer kan met dealer appartuur worden uitgelezen en gecontroleerd op werking.
Wat voorkomt is dat deze zeef stuk gaat, en zodoende niet meer werkt. Het afgebroken stukje ligt dan achter een van de nokkena keerringen.
Als het opgelost is, is het prima natuurlijk. Ook met goed onderhoud kan dit problemen geven.
het volgende is gebeurd:
Het volgende is gecontroleerd:
-temperatuursensor
-alle luchtinlaatslangen/verbindingen/enz.
-nokkenasversteller
-nokkenassensor
-krukassensor
Het volgende is vervangen/overgezet van een andere scenic:
-gasklephuis
-potmeter
-sensor/massameter (wat in het inlaatspruitstuk zit)
-injectoren
-bobine
Het probleem was uiteindelijk een "stift", zit bovenin de cilinderkop (lijkt een beetje op een bobine)
Zit een zeefje bij in en deze was ook stuk en vies.
Dit is vervangen.
Nou daar ben ik weer. Mijn Scenic heeft weer kuren. De auto gaat niet meer aan. Na die ellende van hierboven genoemde problemen is het weer dikke shi...t, maar destijds is het verholpen en heb ik 3 maanden zonder problemen kunnen rijden.
na ongeveer 6x proberen te starten gaat hij stationair draaien. Daarna enkel gas intrappen en loslaten en hij gaat weer uit.
wie kan mij helpen. Ik word radeloos van onze Scenic... motor slaat af (4x) na een kleine rit naar supermarkt. Heen geen probleem, teruggaan wachten voor rijdend voorbijgangers....slaat motor af terwijl ik wacht met lopende motor...
Het een en ander is al bekeken een aantal maanden geleden. toen had ik dit probleem ook bij koude motor...!!
Wie heeft nog oplossingen??
Ik word moedeloos van deze auto (motor)
nou de auto is heeft dus nu een krukassenser gekregen en nokkenassensor gekregen en nu maakt het een ratelend geluid bij het starten. Dit gebeurt de eerste 2x en dan bij derde keer starten is er geen geratel meer. Ik zag een filmpje op dit forum onder scenic onder de kap... dat is hetzelfde geluid als er gefilmd wordt. Nokkenas versteller / nokkenastandwiel maakt het geluid wordt daar aangegeven....
dus de zoveelste reparatie komt eraan....of hij gaat weg...heb er best wel genoeg van dat gezeik met deze motor...
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Onze Captur 0.9 TCE doet het verder prima hoor. Na bijna 8 jaar rijden nog geen enkel probleem mee gehad.
Maar 1 ding moet met toch van het hart. Als ik met koude motor optrek in de eerste versnelling lijkt de koppeling te schokken. Het is net alsof...
Help! Wij hebben een Scenic 3 (december 2012), 2.0-16v M4R, 140 pk, CVT-automaat en LPG. De motor slaat af in de opwarmfase, zowel op benzine als op LPG.
Wat is er allemaal vervangen? Het gasklephuis (ingeleerd bij een Renault-specialist en ook een...
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
(Renault Kangoo 1.5 diesel bestel 2015)
Mijn Kangoo loopt heel even op 3 cilinders bij koude start...
Duurt even een paar seconden en loopt dan weer goed.
Krijgt op tijd zijn beurten, van de week net een kleine beurt gehad, olie en olie filter.
Ben...
Beste allemaal
Ik heb een Renault Master 2017 euro 6 en die start voor 2 a3 seconden en slaat af.
Ik heb hogedrukpomp vervangen en het filter.
Hij geeft geen fout code .. kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Mijn auto slaat af als huij bij stilstand stationair draait ,dit gebeurd ook als ik achteruit wil rijden en voor het stoplicht stil sta.
Heeft iemand een idee wat de oplossing is van deze storing?