Krakende sloten (Megane II)
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 03 sep 2014 21:23
- Actief als: particulier
Krakende sloten (Megane II)
Model/uitvoering: Megane 1.4 16V Dynamic comfort
Bouwjaar: 2003
Ik heb al een tijdje het probleem dat er één of meerdere sloten kraken bij het vergrendelen van mijn portieren.
Het smeren met WD40 heeft helaas niet geholpen.
De sloten vervangen lijkt me een prijzige oplossing dus ik vraag me af of er eventueel nog een andere oplossing is?
Bouwjaar: 2003
Ik heb al een tijdje het probleem dat er één of meerdere sloten kraken bij het vergrendelen van mijn portieren.
Het smeren met WD40 heeft helaas niet geholpen.
De sloten vervangen lijkt me een prijzige oplossing dus ik vraag me af of er eventueel nog een andere oplossing is?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
Re: Krakende sloten (Megane II)
Wellicht als je het slot compleet demonteerd dat je het beter kan smeren.
Omdat we er garantie op moeten geven adviseer ik altijd een nieuw slot, maarja die zijn inderdaad duur.
Omdat we er garantie op moeten geven adviseer ik altijd een nieuw slot, maarja die zijn inderdaad duur.
Hide post links |
-
Dat zou ik inderdaad nog kunnen proberen. Ik heb het er nu vanaf de zijkant een beetje in gespoten.
Ik kan er op internet vrij weinig over vinden dus waarschijnlijk komt dit probleem niet zo heel vaak voor?
Hoe zit het met eventueel een gebruikt slot van de sloop? Gaat dit gewoon werken of moet dit aangepast worden in de boordcomputer?
Ik kan er op internet vrij weinig over vinden dus waarschijnlijk komt dit probleem niet zo heel vaak voor?
Hoe zit het met eventueel een gebruikt slot van de sloop? Gaat dit gewoon werken of moet dit aangepast worden in de boordcomputer?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
Het is best veel werk het slot te verwijderen, deurbekleding eraf etc..
Dit probleem komt bij veel renault modellen voor, megane, scenic, laguna, espace..
Een gebruikt slot kan je gewoon monteren, hoeft niet ingelezen te worden o.i.d. Neem er wel eentje met hetzelfde onderdeelnummer.
Dit probleem komt bij veel renault modellen voor, megane, scenic, laguna, espace..
Een gebruikt slot kan je gewoon monteren, hoeft niet ingelezen te worden o.i.d. Neem er wel eentje met hetzelfde onderdeelnummer.
Hide post links |
-
Ik heb het deurpaneel er al eens afgehaald omdat mijn raammechanisme defect was. Het kost inderdaad best wat tijd om de opbergbakjes en stekkertjes e.d. los te halen, maar dat moet wel weer lukken.
Helaas is het dus toch een bekend probleem. Ik heb er al een tijdje last van, maar aangezien de deuren nog goed sluiten vond ik het bedrag voor de nieuwe sloten destijds veel te hoog. Toch stoor ik me telkens weer aan het gekraak dus ik vind het nu toch tijd om er iets aan te doen.
Ik ga de sloten eerst even nalopen en in zijn geheel smeren. Mocht dit niet werken dan heb ik in ieder geval het onderdeelnummer en kan ik eens kijken of een gebruikt slot een goed alternatief is in mijn geval. Bedankt voor de info!
Helaas is het dus toch een bekend probleem. Ik heb er al een tijdje last van, maar aangezien de deuren nog goed sluiten vond ik het bedrag voor de nieuwe sloten destijds veel te hoog. Toch stoor ik me telkens weer aan het gekraak dus ik vind het nu toch tijd om er iets aan te doen.
Ik ga de sloten eerst even nalopen en in zijn geheel smeren. Mocht dit niet werken dan heb ik in ieder geval het onderdeelnummer en kan ik eens kijken of een gebruikt slot een goed alternatief is in mijn geval. Bedankt voor de info!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Koop een spuitbusje siliconenvet met een sprietje.
Ik bedoel vet dat vloeibaar is en daarna wat indroogd tot een wit smeervet.
Die WD40 is goed/leuk spul maar werkt zeer tijdelijk en is meer een soort kruipolie.
Spuit dan alle draai/glijpunten vh slot in, van buiten inspuiten heeft geen zin het gaat om de bewegende delen in het slot.
Ben je heel handig haal dan het slot eruit, maar markeer goed hoe het in de deur zit.
Ga anders naar een sloop en kijk daar hoe het in elkaar zit.
SUC6 mvg WillemS
Ik bedoel vet dat vloeibaar is en daarna wat indroogd tot een wit smeervet.
Die WD40 is goed/leuk spul maar werkt zeer tijdelijk en is meer een soort kruipolie.
Spuit dan alle draai/glijpunten vh slot in, van buiten inspuiten heeft geen zin het gaat om de bewegende delen in het slot.
Ben je heel handig haal dan het slot eruit, maar markeer goed hoe het in de deur zit.
Ga anders naar een sloop en kijk daar hoe het in elkaar zit.
SUC6 mvg WillemS
Hide post links |
-
Helaas heb ik vandaag nergens siliconenvet in een spuitbus kunnen vinden.
Ze komen allemaal met siliconenspray aan maar dat lijkt volgens mij precies op WD-40 die ik al heb.
Het is er wel in tubes maar dat is volgens mij meer iets voor badkamers/kranen:
Ik zal binnenkort het slot er in zijn geheel uithalen om te kijken of ik er beter bij kan komen.
Ik kijk sowieso altijd eerst goed hoe alles bevestigd zit en ik maak ook foto's.
Bedankt voor de tips en ik zal laten weten hoe het is afgelopen
Ze komen allemaal met siliconenspray aan maar dat lijkt volgens mij precies op WD-40 die ik al heb.
Het is er wel in tubes maar dat is volgens mij meer iets voor badkamers/kranen:
Ik zal binnenkort het slot er in zijn geheel uithalen om te kijken of ik er beter bij kan komen.
Ik kijk sowieso altijd eerst goed hoe alles bevestigd zit en ik maak ook foto's.
Bedankt voor de tips en ik zal laten weten hoe het is afgelopen
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Je kunt van CFS/Griffon, Siliconespray HR260 gebruiken met spriet, deze laat een siliconefilm achter die heel lang meegaat, een alternatief maar dikker is "White Grease" spuitbaar vet, deze heeft als basis teflon.
Let wel op dat er een sprietje bij zit. SUC6 mvg WillemS
Let wel op dat er een sprietje bij zit. SUC6 mvg WillemS
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut