Aankooptips Scenic 2,,0-16v LPG3
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 25 feb 2013 23:01
- Actief als: particulier
Aankooptips Scenic 2,,0-16v LPG3
Goedenavond,
Ik ben van plan morgen een Scenic te kopen zie onderstaande link. Ik weet dat ik er laat voor ben maar alle aankooptips zijn welkom. NAP gegevens kloppen en volgens Zomoto is het de tweede eigenaar. Ik had graag de volledige gegevens van de NAP gehad maar kan deze natuurlijk nergens aankomen. Misschien kent iemand deze Scenic, Alvast bedankt!!
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 29705.html
Ik ben van plan morgen een Scenic te kopen zie onderstaande link. Ik weet dat ik er laat voor ben maar alle aankooptips zijn welkom. NAP gegevens kloppen en volgens Zomoto is het de tweede eigenaar. Ik had graag de volledige gegevens van de NAP gehad maar kan deze natuurlijk nergens aankomen. Misschien kent iemand deze Scenic, Alvast bedankt!!
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 29705.html
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
Re: Aankooptips Scenic 2,,0-16v LPG3
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
@Richtrip,
Bedank voor je snelle reactie heb je de link ook bekeken? Ik vind het een knappe wagen misschien valt er nog wat te handelen.
Mvg,
Sceniek
Bedank voor je snelle reactie heb je de link ook bekeken? Ik vind het een knappe wagen misschien valt er nog wat te handelen.
Mvg,
Sceniek
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
Auto ziet er mooi uit op de foto's. Spreek alleen wel af op een adres en niet op een openbare plek, vindt de Engelse tekst in de advertentie apart.
Test goed alle opties, zoals de knopjes voor het sluiten van het keyless-go op de deuren, alsmede de sensoren voor het openen. Het is niet heel erg als er eentje het niet doet, maar het mooiste is als ze allen werken. Start de auto zonder de kaart in het dashboard te hoeven steken?
APK tot maart 2013 is krap, zeker omdat er recent onderhoud is geweest, volgens de advertentie. Check de rekeningen. Informeer bij twijfel de betreffende dealer waar het onderhoud is geweest. Rij eventueel bij proefrit langs de dealer (Munsterhuis in Almelo).
Draai het stuur bij stilstand van uiterst links naar uiterst rechts en weer terug. Dit moet vrij vloeiend gaan zonder knappende geluiden rond de middenstand. Indien wel bijgeluiden, kan dit duiden op versleten veerschotels, bekend kwaaltje bij de Scenic van die jaren.
Test goed alle opties, zoals de knopjes voor het sluiten van het keyless-go op de deuren, alsmede de sensoren voor het openen. Het is niet heel erg als er eentje het niet doet, maar het mooiste is als ze allen werken. Start de auto zonder de kaart in het dashboard te hoeven steken?
APK tot maart 2013 is krap, zeker omdat er recent onderhoud is geweest, volgens de advertentie. Check de rekeningen. Informeer bij twijfel de betreffende dealer waar het onderhoud is geweest. Rij eventueel bij proefrit langs de dealer (Munsterhuis in Almelo).
Draai het stuur bij stilstand van uiterst links naar uiterst rechts en weer terug. Dit moet vrij vloeiend gaan zonder knappende geluiden rond de middenstand. Indien wel bijgeluiden, kan dit duiden op versleten veerschotels, bekend kwaaltje bij de Scenic van die jaren.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Hide post links |
-
bedankt voor de tips! Ik ben er net achter dat de auto geschorst is en de reden is dat hij een tweede auto heeft gekocht waar ze nu in rijden. Ik denk dat ik toch maar even verder ga kijken. Het is maar voor enkele maanden en dan moet ik er niet allerlei problemen mee krijgen.
Hide post links |
-
Zo na lang te overwegen en diverse Scenics gezien te hebben heb ik vandaag een Renault laguna II Phase II gekocht. In de 1.6 16v versie met LPG 3. En een km stand van 219000 en de gehele onderhoud geschiedenis erbij maar een negatieve NAP. Ik begrijp hier niet veel van. Ik heb daarom een Audi van een vriend bekeken op NAP die volledig tot op de dag van vandaag zijn onderhoud bij een dealer doet en jawel ook negatief. Ik begrijp dit niet helemaal maar ja ik kan voorlopig weer even vooruit.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-