Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Na 13 jaar lease auto nu weer een "eigen" auto. Met de derde op komst hard op zoek naar een grote auto. Een espace vind ik prachtig, maar ik vraag me wel af welke serie het betrouwbaarst is.
Gezien mijn verwachte kilometrage (15K) denk ik aan een benzine.
Bij dealers zie ik de 2.0 16V T en de 2.0 16V Turbo staan. Is dat dezelfde? Na alle verhalen hier ben ik huiverig voor de turbo versie. De 3.5 16V wordt hier als betrouwbaar omschreven, maar zoveel vermogen heb ik niet nodig. Met drie kinderzitjes is mijn sexyness toch tot het nulpunt gedaald.
Of raden jullie toch een diesel aan, en welke dan?
Zodra ik er 1 heb gekozen ga ik hier natuurlijk alle plaatjes laten zien
Hoezo is een Espace niet sexy?! Hahaha.
Ik moet eerlijk toegeven dat het niet op kan tegen een Saab Cabrio maar in vergelijking met dit:
is een Espace als een Chippendale hoor....
Jouw zoektocht heb ik ruim een jaar geleden ook gehad (leasebak eruit en privesloep erin) en moest ook een Espace worden (4 kinderen). Eigenlijk zou ik diesel moeten gaan rijden maar daar was ik al snel van genezen. Als je leest dat de turbo's niet aan te slepen zijn, als vervanging, met de daarbij komende kosten.... En hetzelfde vernam ik van de 2.0T-blokken. Aangezien ik geen zin in ellende wilde heb ik uiteindelijk een 3.5V6 aangeschaft. Tot nu toe: geen seconde spijt. Lopen als een tierelier (inmiddels al bijna een ton zelf, en de teller staat op 230.000), altijd voldoende vermogen (de Franse alpen met 6p en een dakkoffer is met 2 vingers in de neus) en dan dat geluid! Als je het over sexy hebt!
Natuurlijk is daar wel het brandstofverbruik, maar als je dat afzet tegen defecte blokken en alle ellende is dat zo terug verdient.
Vermogen zoek je niet, maar wel betrouwbaarheid.
Zelf had ik hetzelfde dilemma. Toch maar gekozen voor betrouwbaarheid en dus een 3.5 v6 gekocht op 1-12-2010.
Het extra vermogen gebruik ik natuurlijk niet, maar is wel prettig. Het lekker dat je altijd de keuze hebt tussen remmen of gasgeven ipv remmen of remmen.
Mijn advies: Laat die espace's met turbo shit staan en kies voor betrouwbaarheid. Zuipen doen ze allemaal.
Een Espace IV van na 2006 kan bijna geen kwaad. Maar van voor 2006 kan ik eigenlijk alleen de 3.5 V6 of 2.0 16v (Dus zonder Turbo) aanbevelen. Dus als het budget een Espace 2.0T van na 2006 toelaat, zou alles ok moeten zijn. Maar van voor 2006
Northwestern schreef:Een Espace IV van na 2006 kan bijna geen kwaad. Maar van voor 2006 kan ik eigenlijk alleen de 3.5 V6 of 2.0 16v (Dus zonder Turbo) aanbevelen. Dus als het budget een Espace 2.0T van na 2006 toelaat, zou alles ok moeten zijn. Maar van voor 2006
Maar als ik je footer bekijk, rijd je er zelf wel een?
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV
Ook ik heb mijn zinnen gezet op een Renault Grand Espace (occasion).
Ik heb er twee op het oog: een 2.0-16V benzine handgeschakeld uit 1999, en een 3.0 V6 24v benzine automaat uit 1999.
De 3.5 V6 motor wordt aangeraden, maar is een 3.0 v6 dan ook oké/betrouwbaar, of juist niet?
Alvast bedankt.
Automaatbak gaat vaak stuk bij de 3.0 V6 en er hangt een tamelijk dure distributieriemwissel aan. De 3.5 V6 is van het nieuwere type (na 2003) en is een motor van Nissan. Deze heeft een ketting ipv distributieriem.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik ben me aan het oriënteren om een schade Zoë op te knappen. Ik heb er eentje op het oog met schade waar de airbags en gordelspanners zijn afgegaan bij de botsing. Weet iemand welke bouwjaren, types uitwisselbaar zijn? Het gaat in dit geval om een...
Ik heb aan den lijve ondervonden dat de batterij van mijn (firma) wagen zga leeg was na +- 4 weken inactiviteit en heb zodoende een jumpstarter gebruikt van t werk...
Dat was me wel makkelijk! Plus bij plus , min bij min , knopje aan en.....gaan 👍....
IMG_5470.jpeg IMG_5469.jpeg IMG_5468.jpeg IMG_5468.jpeg Beste wensen voor iedereen op dit forum
RENAULT, CLIO 0.9 TCE DYNAMIQUE uit 2014
Welke emm en kan ik hier met ddt4all aanpassingen doen
Heb software 5.50 gebruikt met 2 verschillende obd2...
Dinsdagochtend staat de terugrit vanuit Frankrijk naar Nederland op het programma. We trekken een caravan en vandaag zag ik onder de motorkap dat de koelvloeistof net op het min streepje staat. Ik wil deze dus graag bijvullen maar ik kan met geen...
Beste forumleden,
Ik wil weten welke motor in een master1 1984 ligt.
Het is een benzinemotor,, en ik weet inmiddels dat deze bus met 2 type motoren is uitgerust (origineel)
De J5R of de J7R. Maar hoe ik deze kan identificeren.. . geen idee...