Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Kan me voorstellen dat de vrouw er niet meer in wil rijden. Als de motor inderdaad afslaat wordt de auto zo ongeveer onbestuurbaar zover ik me herinner met een soorgelijke Scenic die ik zakelijk heb gehad. Als de stuurbekrachtiging niet werkt is het echt drama om het ding nog om de bocht te krijgen.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megan Berline automaat 1.6 16v '00
Ik heb geen flauw idee wat zoiets moet kosten. Het updaten is wel bekend bij Renault (het zou in Actis moeten staan). Het is ook geen garantie dat het probleem er mee weg is. Maar er zijn soortgelijke problemen bekend waarbij de oplossing lag in o.a. deze softwareupdate (vaak ook in combinatie met de nokkenasversteller). Vraag mij af of de update niet onder de coulance regeling zou moeten vallen.
Misschien zijn de heren monteurs onder de forumleden (Mechanic?) hier mee bekend.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Update: deze week wordt er onderzoek gedaan naar de verkoudheid van onze Scenic...
De motor slaat af als we de auto net hebben gestart wegrijden en willen doorschakelen naar de 2e versnelling. Bij de start zelf gaat het allemaal goed en blijft de auto stationair goed lopen. Na 2-6 minuten te hebben gereden en een paar keer te hebben moeten starten loopt de auto prima en slaat deze ook niet meer af tijdens het schakelen (koppeling gebruiken, toeren weg)
Een vreemde situatie maar wel bekend bij meerdere forumleden. Hopelijk is de oorzaak na onderzoek snel gevonden
Update: Gisteren zijn ze er mee aan het werk geweest en hebben ze in de map-sensor
(zit in het inlaatspruitstuk) een barst gevonden. Daar zuigt de auto valse lucht. Is gisteren een nieuwe in gekomen.
Alle andere onderdelen zijn nog doorgemeten en gecontroleerd en is niets bijzonders aan gevonden. Vanmorgen
hebben ze de auto weer geprobeerd en is de auto niet 1 keer afgeslagen.
Update: de auto staat nog steeds bij de garage....probleem met afslaan is nog steeds aanwezig. Het wordt nu weer verder onderzocht...zijn er nog ideeën?
De verdachten die al eerder zijn genoemd: nokkenasversteller en evt. de SW update. Maar misschien is de goodkoopste actie in eerste instantie een reiniging van het gasklephuis. Dat wil ook nog wel eens zorgen voor het oplossen van de problemen.
Vervanging van de nokkenasversteller kan namelijk niet zonder een distributieriemwissel.
Uiteraard de garage informeren naar/over deze mogelijke oorzaken/oplossingen en niet meteen lukraak maar laten vervangen cq uitvoeren.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Gasklephuis is al schoongemaakt. Software update nog niet uitgevoerd. Dit kan toch alleen bij de Renault dealer? Ik heb hem ook de link gegeven naar de forum en alle problemen die hier op staan aan hem doorgegeven.
RichTrip, ben jij monteur?
Ik ben zelf geen monteur, mijn vader was dat wel (Renault)
Vandaar dat ik ook enkel tips en adviezen geef, gebaseerd op heel wat avond uurtjes onderzoek en lezen op diverse forums en dergelijke.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Weer een update: de nokkenassensor is dus vervangen, maar is niet de oplossing. Nu gaat men alsnog de gasklephuis vervangen.
Morgen weet ik weer meer! Will be continued!
Ik meen dat als je het gasklephuis reinigt, je dat weer moet inleren in de basisstand. Doe je het niet dan krijg je dit soort problemen. Zit er op deze wagen geen stationairregeling, als die vervuild is kan dit ook nog de oorzaak zijn.
Geef anders eens het VIN nummer door, dan kan ik in mijn documentatie zoeken.
mvg WillemS
Willem, ten eerste wat is VIN nummer? Ten tweede is de gasklephuis al eens gereinigd, vorige week. Nu gaan ze een andere erin doen. Kijken of dat de oorzaak is.
Wat is inleren? Opnieuw afstellen? Stationair liep de auto prima, alleen bij koude motor ging de motor tijdens schakelen naar 2-3e versnelling afslaan.
Lees onderstaand topic eens door en dan met name bijdrage #9. Nokkenassensor vervangen en gasklephuis reiniging hebben niet geholpen. Oorzaak bleek een nokkenasvervroeger (nokkenasversteller) te zijn:
nou nou, en we zijn nog steeds geen stap verder gekomen. wel weer andere onderdelen erop gekomen, (bougies?) waarom weet ik niet, maar ze zitten er nu op en het probleem was daarna nog steeds aanwezig. Geen ratelende geluiden bij het starten (gelukkig), nu heeft de garage andere injectoren besteld en erin laten zetten. Hier heb ik nog geen reactie op gekregen, maar ik ga ervan uit dat dit ook niet de oorzaak zal zijn. week 2 is nu 2 dagen oud. Ik ben benieuwd wanneer ik de auto weer kan afhalen.
die beste garagehouder heeft hem vorige week aan mij verkocht zonder garantie, maar beloofde mij een goede auto. nou de volgende dag...tijdens de winterperiode stonden we smorgens direct stil en liet de auto ons in de steek. toen heb ik de beste man gebeld, dat ik een goede auto verwachte en hij ook! Ik heb toen aangeboden om de auto bij mij in de buurt even na te laten kijken, maar hij wilde graag zelf de controle houden ivm de reparatiekosten. Hij zei ik heb je een scherpe aanbieding gedaan en geen garantie gegeven, maar ik wil wel dat je ik je een goede auto verkoop. Dus hij neemt de kosten op zich.
GELUKKIG!!
Ja die pluim is wel op z'n plek, hoewel ik toch vind dat je eerst een goede diagnose dient te stellen voor je allerlei onderdelen op de gok gaat vervangen, dat is meestal de meest prijzige oplossing, maar aan het eind heb je een bijna nieuwe wagen. (ierder nadeel heb z'n voordeel zou Cruijff zeggen). mvg WillemS
Ik ben ook zeer content dat hij het kosteloos doet, maar ik wil nu naar 2 weken wel met auto eens terug. De oorzaak moet nu zo langzamerhand toch wel boven water zijn, lijkt mij?
gasklephuis al gereinigd en vervangen
MP sensor vervangen
Nokkenassensor vervangen
bougies vervangen
andere injectoren op gekomen
.... what else....
Ja die pluim is wel op z'n plek, hoewel ik toch vind dat je eerst een goede diagnose dient te stellen voor je allerlei onderdelen op de gok gaat vervangen, dat is meestal de meest prijzige oplossing, maar aan het eind heb je een bijna nieuwe wagen
Lees idd regelmatig dat er bij storingen nogal eens wat zaken worden vervangen, de uiteindelijk toch niet de oorzaak van de betreffende storing blijkt te zijn. Beetje het trial-and-error systeem....
Nog vreemder vind ik het dat je dus betaald voor spullen die niet kapot blijken te zijn (maar op initiatief van de dealer worden vervangen) en als je vervolgens weer terug gaat je weer een vette rekening krijgt omdat ze wat anders hebben geprobeerd....
Geen wonder dat Renault-rijden als een dure aangelegenheid wordt gezien....
diegene die mijn auto repareert is geen renaultdealer! Een jonge beginnende autogaragebedrijf, die het heeft overgenomen van z'n paps...enne RDW erkend (nu weet ik niet of dat wat uitmaakt tegenwoordig) Maar hij heeft mij beloofd dat de auto goed zou zijn, dat was dus niet zo en nu heeft hij een probleem door de oorzaak van deze kwestie (koude motor en afslaan) onder handen te nemen. Tot op heden heb ik nog geen positief bericht gehad, dat de oorzaak gevonden is.
Bij de dealer wordt ook niet altijd eerst een goede diagnose gedaan. Maar dan wordt het verhaal meestal verdraaid zodat de klant het niet merkt en niet teveel betaald.
Treedt de storing altijd op of alleen bij koude motor? bij warme motor? of in de "overgangsfase".
Kan dan ook nog aan een defekte temperatuur sensor liggen. Maar meten is weten.
SUC6 mvg WillemS
Andere injectoren hadden ook geen gunstige werking op het probleem. Nu gaan ze eindelijk naar de nokkenasversteller kijken of het probleem daar weg komt? Ze hadden speciaal gereedschap nodig en besteld (dopjes) Wat ben ik blij dat de garagehouder het voor ons kosteloos doet...pfff en dat zonder garantie...!! Een taart voor deze man! Week 2 is bijna voorbij...
Het probleem treed op als de auto afgekoeld is. Dus als het een aantal uur niet is aan geweest. Dus koude motor. Temperatuur sensor is volgens mij ook al getest.
Bedankt Willems succes is hard nodig..
"De distributie staat net niet goed afgesteld!
Dit heeft niets met een (defecte) nokkenasversteller te maken. Vanmiddag word de distributie "op tijd" gezet.
Als dit daadwerkelijk het probleem is, wil dat zeggen dat de "distributieriem vervanging" van de laatste keer
bij deze auto niet goed is gedaan door een vorige garagebedrijf. Er zit ook wel een logica in:
Als de motor warm/warmer word, zetten de kleppen zit maximaal uit. dan dichten ze goed af. Als
de motor nog koud is, en de kleppen dus nog niet maximaal zijn uitgezet, dicht deze dus ook net
niet goed af en slaat dus de motor af.", aldus de garagebedrijf...ik blijf hopen dat het DE oplossing is!
Het afdichten van de kleppen heeft NIETS te maken met een verkeerde timing. De lichthoogte wordt bepaald door de nok vd nokkenas. Het nokkenastandwiel echter wordt "spieloos" op de nokkenas gemonteerd en er zijn speciale instrukties voor zoals goed ontvetten van de pasvlakken, de nokkenassen blokkeren met het juiste gereedschap, de krukas blokkeren met de juiste pen in de sleuf op de krukas en niet in een balanceergat. Als alles op tijd staat dan de bouten met het juiste aanhaalmoment vastzetten. Dan krukas 2 maal met de hand ronddraaien en opnieuw alles kontroleren. Vaak doen universeel garage's het zonder het juiste gereedschap en zetten met verf een streepje op de onderdelen. Gaat vaak goed maar 1 tandje verschil geeft dit soort problemen. Denk dat het nu wel goed komt. mvg WillemS
nou heren, de auto slaat nog steeds af. ik word er moedeloos van en de garagehouder ook. De distibutieriem is nu op tijd gezet. maar het mocht niet baten. We wachten nog een halve week af en anders de auto maar vervangen naar een andere.
Vin nummer heb ik niet, want de autopapieren liggen in de auto bij de garage tenminste deel 1 waar dat nummer op staat!kan je er nog op een ander manier achterhalen?
Ja, het nummer staat ook op de sticker bij de rechter deurstijl !!
Maar dan moet je even op de fiets naar de garage rijden.
k wacht wel af. mvg WillemS
Euh zal je even uit je droom halen, want de garage is in vriezenveen! En ik woon in stadskanaal... Dat is 100km uit elkaar. Sorry maar dat doe ik even niet op de fiets!
De garage neemt morgen contact op met Bochane dealer, importeur en hoopt daar nog een antwoord te krijgen op het probleem...
Maar ik heb al gevraagd bij de garage naar het nummer wie weet heb ik het morgen? Wat wil je dan nazien hr Willems?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Onze Captur 0.9 TCE doet het verder prima hoor. Na bijna 8 jaar rijden nog geen enkel probleem mee gehad.
Maar 1 ding moet met toch van het hart. Als ik met koude motor optrek in de eerste versnelling lijkt de koppeling te schokken. Het is net alsof...
Help! Wij hebben een Scenic 3 (december 2012), 2.0-16v M4R, 140 pk, CVT-automaat en LPG. De motor slaat af in de opwarmfase, zowel op benzine als op LPG.
Wat is er allemaal vervangen? Het gasklephuis (ingeleerd bij een Renault-specialist en ook een...
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
(Renault Kangoo 1.5 diesel bestel 2015)
Mijn Kangoo loopt heel even op 3 cilinders bij koude start...
Duurt even een paar seconden en loopt dan weer goed.
Krijgt op tijd zijn beurten, van de week net een kleine beurt gehad, olie en olie filter.
Ben...
Beste allemaal
Ik heb een Renault Master 2017 euro 6 en die start voor 2 a3 seconden en slaat af.
Ik heb hogedrukpomp vervangen en het filter.
Hij geeft geen fout code .. kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Mijn auto slaat af als huij bij stilstand stationair draait ,dit gebeurd ook als ik achteruit wil rijden en voor het stoplicht stil sta.
Heeft iemand een idee wat de oplossing is van deze storing?