Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
grand espace 3.5v6 Bouwjaar : 2004 Brandstof : benzine
hallo mensen ik ben nieuw hier en hoop dat jullie misschien mij kunnen helpen?
mijn probleem: mijn grand espace 3.5 v6 gaat niet harder dan 200 en hij moet 225 kunnen halen en even voor de goede orde ik rijd alleen in duitsland harder dan hier.maar hij trekt dus gewoon goed op en trektin een keer door tot zeg 195 en dan komt er langzaam nog 5 bij.ik heb het gevoel of dat de auto is begrensd maar ben bij de dealer geweest en die zegt; als er geen lampje brand kan ik m wel uitlezen maar dan is er geen storing en dan kan ik er nix mee.niet omdat ik altijd 225 wil rijden maar of en toe iets harder dan 199 ofzo is ook wel ens leuk.dus als er geen storing is of verkoling wat zou dan het probleem kunnen zijn of hoe is dit op te lossen.
hoor graag tips
groet 3.5 v6
Neem aan dat je de auto via de boardcomputer een snelheidsbegrenzing in kan geven. Kan in ieder geval bij de meeste auto's met boardcomputer. Ga daar eens even voor zitten met instructieboek in de hand zou ik zeggen.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megan Berline automaat 1.6 16v '00
Kijk ook eens of je em in een lagere versnelling in een hoger toerental krijgt als wat ie nu in de hoogste versnelling bij 200 doet. Neem aan dat je de auto 2e hands hebt aangeschaft en nog niet zo lang in bezit hebt. Wellicht is er altijd rustig mee gereden en moet ie eens ff flink worden doorgehaald. Bedenk wel dat er eventuele risico's aan kleven maar dat is ook het geval met je streven om de 225 km/u te halen.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megan Berline automaat 1.6 16v '00
wendiesscenic schreef:Neem aan dat je de auto via de boardcomputer een snelheidsbegrenzing in kan geven. Kan in ieder geval bij de meeste auto's met boardcomputer. Ga daar eens even voor zitten met instructieboek in de hand zou ik zeggen.
dat gaat dus echt niet lukken he dat zou een goeie zijn, dan kon je dus lekker ff zelf je topsnelheid verhogen
Als hij begrendst zou zijn (wat ik betwijfel) dan is dat softwarematig gedaan.
mijn probleem: mijn grand espace 3.5 v6 gaat niet harder dan 200 en hij moet 225 kunnen halen niet omdat ik altijd 225 wil rijden maar of en toe iets harder dan 199 ofzo is ook wel ens leuk.
hoor graag tips
groet 3.5 v6
Ik denk dat het te wijten is aan slijtage De Espace is al bijna zo een 10 jaar oud en ik denk dat de Km stand zo rond de 200.000 zal zijn. Dan hebben de zuigerveren al veel te verduren gehad en ook de afdichting van de kleppen zal niet meer als nieuw zijn. ook de katilisator heeft al de nodige gassen verwerkt en hoe is het gesteld met de luchtfilter en de bougies.
Ook bandenspanning of afwijkende bandenmaat heeft te maken met de maximale topsnelheid. Er hoort 225/55R17 onder te zitten
Die 225 Km/h is de fabrieksopgave uit 2002/2003 (meen ik)
Je zou het inderdaad eens kunnen proberen met "motorflush" maar dit is geen garantie.
Ook kun je naar een bedrijf gaan en de Espace laten "Chiptunen" bij de benziner's wil dit nog wel eens 10% vermogenswinst opleveren en zal zo een 500,- euro kosten of een motor revisie
maar of het dit allemaal waard is voor 25 Km/h meer
De begrenzer die erop zit kun je zelf instellen, maar niet boven je topsnelheid natuurlijk. Stel je deze in op 50 gaat de auto pas harder dan 50 als de de 2e trap van je gaspedaal gebruikt.
Neem aan dat het kwartje betreffende de begrenzer bij demi ook is gevallen dan. Eentje waarmee je de auto harder kan laten lopen als ie eigenlijk kan zou natuurlijk fantastisch zijn
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megan Berline automaat 1.6 16v '00
gaat niet harder dan 200?
door 3.5 v6 initiale » Za Jan 12, 2013 10:45 pm
met "begrenst" echt niet de "speed limiter" van de cruise control bedoeld Daarbij de "Speed limiter" moet je zelf instellen en activeren
wendiesscenic schreef:Neem aan dat je de auto via de boardcomputer een snelheidsbegrenzing in kan geven. Kan in ieder geval bij de meeste auto's met boardcomputer. Ga daar eens even voor zitten met instructieboek in de hand zou ik zeggen.
Alle type Espace IV zijn uitgerust met een boordcomputer maar niet allemaal met een cruisecontrol/speedlimiter.
Er vanuit gaande dat de auto 2e hands is aangeschaft en recent bij de huidige eigenaar in bezit, vroeg ik me dus of of de, eventueel aanwezige begrenzer wellicht voorheen is ingesteld en dat de huidige eigenaar zich daar niet van bewust is.
Kan me zelfs voorstellen dat er, indien de ingestelde snelheid wordt bereikt, daar een indicatie van is maar bij een snelheid van 200 km/u ligt de focus als het goed is op de weg en valt zoiets misschien niet op. Vandaar.
Ben benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak want dit nissan 3.5 blok moet de espace gewoon op 225 kunnen krijgen.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megan Berline automaat 1.6 16v '00
Die begrenzer heeft er totaal niets mee te maken. Die moet je instellen, telkens je hem heropstart. Dus kan niet...
Ik heb een 2.0 dci 150 en die rijdt 200....maar... trekt vlot naar 175 en dan tergend langzaam naar die 200. Echt kilometers aan een stuk nodig om dit te halen. Bij stevige wind tegen haal je het niet.
Als een 3.5 vlot naar 195 gaat lijkt me dat normaal. Heeft ts al eens kilometerslang blijven gas geven? Of is het eens kijken wat hij kan en daarna stoppen? Om die top te halen moet je werkelijk geduld hebben. Espace heeft beetje z'n frontale oopervlak tegen op dit gebied.
Nogmaals, als die werkelijk vlot naar 195 gaat, dan lijkt het me zeker niet dat er een tekort aan vermogen is.
TS rijd veel in Duitsland en daar verkopen ze ook bv Shell V-power die heeft 100 octaan. Gewoon een paar keer tanken en dan merk je het vanzelf. Overigens is de opgegeven topsnelheid onder optimale kondities ooit gereden door de fabrieksrijders en niet bedoeld voor dagelijks gebruik. Alles moet wel meezitten en pico bello in orde zijn.
mvg WillemS
Volgens mij geen vlakke baan. Goed te zien bij het eerste filmpje. Hij reed 213 en duurde ook lang totdat hij 214 reed.
Ik blijf erbij, als hij echt vlot naar de 195 gaat is het vermogen ok. Om zulke topsnelheden te halen heb je lichte bergaf, wind mee, goed asfalt en heel veel vrije kilometers nodig.
Bvb de dakdragers eraf zouden ook al 5 km per uur verschil kunnen maken. Ik kan me niet voorstellen dat je niet boven die 200 raakt als je 10 a 15 kilometers aan een stuk blijft plankgas geven. En zoveel heb je echt wel nodig hoor...
Op een vlakke snelweg en vrijwel geen wind haalde ik 235 met een Grand Espace 3.5. Met 4 stoelen en 1 persoon. Heuvel af heb ik ooit 252 gehaald, met 1 passagier en 6 stoelen. Volgeladen met dakkoffer en 6 personen 235 bergaf.
(Hoef er trouwens geen oordelen over, ik weet ook wel hoe gevaarlijk dat kan zijn )
mannen bedankt voor alle reacties
ik denk dat ik in iedergeval een reiniger probeer en 98 tanken(dit kan toch geen kwaad) maximaal hoeveel keer?
dat van die toeren in lagere versnelling zalik ook naar kijken
ach en chippen tja voor die 25 kmof revisie mwah....
maart ga ik weer naar duitsland dus laat het juliie daarna wel weten.
en anders maar andere 3.5 vann 2008 of 2009 maar dat heb ik nog niet aan me vrouw voorgesteld
In Duitsland verkopen ze aan de pomp dus 91, 95, 98 en 100+ octaan benzine. En ook nog in E10 varianten, maar die verlaagd de top zeker.
Het motormanagement past het ontstekingstijdstip aan bij brandstof van een lager octaan gehalte. Dit gaat middels signalen van de klop(pingel)sensor. Hierdoor zllen de prestaties afnemen.
De moderne Volkswagens met TSI motoren verlangen 98 octaan anders gaan ze slecht lopen b.v.
Je moet dus eerst weten wat het voorgeschreven octaangetal is waar het motormanagement op is afgseteld.
Succes mvg WillemS
Over het algemeen is het zo dat door veroudering, lees vervuiling, van de motor er een hogere octaan behoefte ontstaat, maar het motormanagement corrigeert via de klopsensor. Voor normaal dagelijks gebruik dus niets aan de hand, mits het periodieke onderhoud goed wordt uitgevoerd. Als ik met mijn combi(treingewicht 3.200 kg) op vakantie ga tank ik altijd voor vertrek Shell V- power. Na zo'n 500 km merk je dan duidelijk dat de prestaties toenemen, de boel is dan inmiddels schoon van binnen en het motor management heeft zich weer gezet op het iets hogere octaangetal van de brandstof(onsteking gaat wat vroeger staan). Rijd je echt op de grens van het kunnen van de wagen dan is die betere brandstof zeker aan te bevelen.
mvg WillemS
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
De achterklep van mijn talisman gaat niet meer open, d.w.z. hij ontgrendeld wel en de motor probeert de klep omhoog te doen maar hij is toch niet helemaal losgekoppeld. Handmatig lukt ook niet, moet je ook niet doen.
Goedemiddag,
Wij hebben sinds 2018 een megane estate uit 2012, diesel.
Eerste 5 jaar goed mee gereden, vorig jaar begon het:
> stuurslot vervangen want ging er niet meer vanaf
> 2x injector vervangen
> al jaren dat start stop t niet doet en...
Ik heb een Dacia Dokker uit 2017. Een tijd terug een niet originele radio geïnstalleerd (Audiovolt). Nu ging afgelopen weekend mijn accu kapot die ik heb vervangen. De radio heeft nog een paar uur gewerkt maar is daarna gestopt. Het...
Renault Grand Modus 2009, de voorlampen gaan vanzelf aan als de auto op slot is en het donker is/wordt. Het maakt niet uit of de lichtautomaat ingeschakeld of uitgeschakeld is. Het probleem komt een paar keer terug als ik dan de verlichting aan en...
m’n auto gaat soms in Veiligheids modus ik moet hierna de auto opnieuw starten om hier van af te komen . Tevens kan hij ook niet sneller dan 40 km per uur zie bijlage. Hoe kom ik hier van af of wat kan ik er tegen doen . Wat is het precies
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Austral Techno E techfullhybrid 200 . IronBlue
In het weekend aardig ritje meegedaan en op eerste zicht geen probleem.
Tot plots bij het overschakelen van elektromotor naar benzinemotor, de toeren de hoogte...