Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Ik heb een Renault Clio 1.4 uit december 2002, waarin ik het vertrouwen volledig kwijt ben.
Afgelopen mei had ik een paar kilometer gereden met mijn auto. Ik moest iets wegbrengen, zette de auto uit en op slot, liep na een paar minuten weer terug, opende auto, wilde starten, deed helemaal niets meer. Ik ben zo a-technisch als iets, dus wat nu allemaal volgt is echt Jip en Janneke taal voor de meesten van jullie denk ik.
De auto deed dus niets meer. Bij het omdraaien van de sleutel hoorde je helemaal niets. Geen klik, geen gesputter, niets. Lichten, radio, etc. deden het nog wel.
Renault Routeservice gekomen.
Om een lang verhaal kort te maken. Bij de garage konden ze in eerste instantie niets vinden. Heb een paar keer hetzelfde probleem gehad. Iedere keer heeft de routeservice de auto gereset, en dan reed hij weer. Uiteindelijk weeeer hetzelfde probleem (dit alles speelt binnen 2 weken). Toen is de UCH vervangen.
Auto reed weer.
Nieuw bijkomend euveltje was, dat zo ongeveer eens per maand, tijdens het rijden de toerenteller en temperatuurmeter uitvielen. Heel wazig, rijd je 120, geeft ie 0 toeren aan. Tevens doet dan de cruise control het niet meer, en gaat het raam van de passagierskant niet meer automatisch naar boven en beneden (normaal als je 1 keer drukt, gaat ie vanzelf). Zodra ik de auto uitzet en weer opnieuw start, is het probleem weg.
Aangegeven bij Renault garage (VKV Waalwijk). Werd in eerste instantie uitgelachen, want 'dat was onmogelijk' en 'dat hadden ze nog noooit gezien'. Vond ik erg onvriendelijke reactie. Tja, ik ben dan wel niet technisch, maar blind ben ik allerminst.
Volgende keer dat het gebeurde tijdens het rijden foto's gemaakt. Laten zien aan garage. Toen bonden ze wel wat in, maar werd weggestuurd met de boodschap dat ze niets konden doen zolang de storing zich niet op dat moment voordeed. Het kon geen kwaad, en ik moest maar even met een draaiende motor langskomen als ik het probleem had.
Uiteraard gebeurt het altijd net wanneer het weekend of avond is, of wanneer je net een heel eind uit de buurt bent.
Dit probleem is dus uiteindelijk nooit bekeken, en weet ook niet of dit van belang is, maar vermeld het toch even.
Buiten dit kleine euvel, vanaf de UCH vervanging in mei geen problemen meer gehad, auto reed als een zonnetje.
22 december j.l. wilden mijn man en ik in de auto stappen. Startte niet. Exact hetzelfde als begin mei. Geen geluid, niets.
Routeservice gekomen. Het was de startmotor zei hij. Zette hier al mijn vraagtekens bij ivm de geschiedenis, maar goed, ik dacht ik heb er toch geen verstand van.
Ze hebben hem toen maandag 24-12 opgehaald. Het stomme was, dat ze er toen zo mee weg konden rijden zeggen ze (we hadden de sleutel afgegeven, dus waren hier zelf niet bij).
Uiteindelijk hebben we de auto vrijdag de 28e opgehaald bij de garage en zijn weggestuurd met 'we kunnen niets vinden omdat de storing er nu niet meer in zit, we zien jullie wel weer terug als ie weer stil staat'. (Startmotor was helemaal in orde).
Vertrouwen in auto was natuurlijk volledig weg. Vertrouwen in garage ook overigens. Heb niet het idee dat ze er alles aan hebben gedaan/andere garages hebben geraadpleegd, etc. Maar dat is mijn gevoel erbij, kan ernaast zitten.
Vanochtend; 1 1/2 week later, wilde mijn man naar zijn werk gaan. Weer precies hetzelfde probleem. Niet starten, helemaal niets doen. Radio, lichten etc werken wel.
Sleutel afgegeven bij garage. Deden erg laconiek erover, wat ik wederom erg jammer vond. Ze halen hem op. Ik heb aangegeven dat ik verwacht dat ze nu wel kunnen vinden wat er loos is, omdat de storing er nu wel in zit.
Ben benieuwd wat/of ze vandaag iets gaan vinden.
Omdat dit allemaal nog voortvloeit uit het probleem van mei, ga ik telkens terug naar de garage, omdat dit nu nog onder de garantie valt. Anders was ik al naar iemand anders gestapt.
Omdat ik bang ben dat ik weer met een kluitje in het riet ga worden gestuurd vandaag, wil ik dit probleem eens voorleggen op een forum als dit.
Wellicht dat iemand het probleem herkent/een idee heeft wat er loos kan zijn?
Overigens staat buiten kijf dat ik naar een andere auto op zoek ga, omdat ik het vertrouwen in deze wagen helaas ben verloren. Erg jammer, want verder is het een geweldige auto waar ik erg tevreden over ben.
Groetjes en alvast bedankt,
Stephanie
Clio start niet meer
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
- Actief als: particulier
Re: Clio start niet meer
Je startmotor gaat dus niet rond.
Kan komen door slechte stekkerverbinding op de startmotor, of een inwendig defect.
Maak vaker mee bij de route service dat auto's niks doen, en dan plots in een keer weer wel. Meestal een van bovenstaande oorzaken.
Je rode knipper led van de startonderbreking gaat wel uit neem ik aan?
Kan komen door slechte stekkerverbinding op de startmotor, of een inwendig defect.
Maak vaker mee bij de route service dat auto's niks doen, en dan plots in een keer weer wel. Meestal een van bovenstaande oorzaken.
Je rode knipper led van de startonderbreking gaat wel uit neem ik aan?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-