Problemen met schakelen
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 feb 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Problemen met schakelen
Hoi, ik ben voor het eerst hier.
Ik heb een grand espace 2.0 16V uit 1999. Het is een hele mooie comfortabele auto, maar ik heb er nooit geluk mee gehad. Twee maanden voordat ik op vakantie zou gaan knapte de multiriem die op zijn beurt (of een deel hiervan) tussen de distributieriem kwam en ervoor zorgde dat deze ook knapte (tijdens het rijden) resultaat: er moest een andere motor in, na twee maanden zoeken eindelijk eentje kunnen vinden. Die erin blijkt de auto niet meer stationair te draaien, slaat constant af. Na veel zoeken, verschillende garages en weer twee weken verder blijkt er geen originele krukas in te zitten, waardoor de foutcode ook niet met de computer overeenkwam, nieuwe originele krukas erin, probleem verholpen, motorisch is de auto nu goed. Net een kleine week voordat ik met de auto op vakantie zou gaan heb ik deze weer tot mijn beschikking.
Onderweg (ik ga trouwens naar Turkije, over Italie en van daar met de veerboot via Griekenland) in Griekenland heb ik benzinelekkage, blijkt er een barst in de benzinevlotter te zitten. Een dag in Griekenland moeten wachten om dit te kunnen verhelpen (uiteindelijk provisorisch) want in Griekenland en in Turkije trouwens ook hebben ze geen onderdelen van de Espace. Op de terugkeer van mijn vakantie in Griekenland had ik vervolgens problemen met de 5e versnelling, hij bleef niet in de 5 zitten maar sprong na een paar minuten steeds terug, met 4 versnellingen terug gereden totdat ik thuis ben aangekomen. De volgende dag wil ik naar de garage rijden, na 100 meter gerden te hebben blijft de versnellingsbak helemaal blokkeren, zit muurvast krijg hem ook niet vrij. In de garage blijkt een bout van de 5e versnelling afgebroken te zijn en deze blokkeert de bak. Ook dat is verholpen, maar ik zit nog steed met een probleem. Al vanaf het begin dat ik de auto heb, zijn er momenten dat ik de auto niet in zijn 1e versnelling kan krijgen en soms ook niet in de achteruit, dan gaat het weer weken goed, maar het probleem blijft, garage weet het ook niet. Tijdens de motorwissel is er ook een nieuwe koppelingsplaat in gezet, maar dit helpt ook niet. Als je de motor uitzet, kan je vervolgens wel schakelen. Op het moment dat het probleem zich voordoet, en je hebt hem met moeite in de 1e versn. en je hebt de koppeling ingedrukt, rijdt de auto toch langzaam naar voren, alsof de koppeling vrij is, maar dit doet hij ook weer niet altijd. Na zoveel kosten en nieuwe onderdelen in mijn auto wil ik eigenlijk geen afstand hiervan doen, maar ik kan er ook niet met een gerust hart in rijden, want je weet nooit wanneer de bak weer gaat blokkeren, dus als iemand weet, waar dit aan kan liggen zou ik dat graag vernemen.
Sorry voor het lange verhaal.
Ik heb een grand espace 2.0 16V uit 1999. Het is een hele mooie comfortabele auto, maar ik heb er nooit geluk mee gehad. Twee maanden voordat ik op vakantie zou gaan knapte de multiriem die op zijn beurt (of een deel hiervan) tussen de distributieriem kwam en ervoor zorgde dat deze ook knapte (tijdens het rijden) resultaat: er moest een andere motor in, na twee maanden zoeken eindelijk eentje kunnen vinden. Die erin blijkt de auto niet meer stationair te draaien, slaat constant af. Na veel zoeken, verschillende garages en weer twee weken verder blijkt er geen originele krukas in te zitten, waardoor de foutcode ook niet met de computer overeenkwam, nieuwe originele krukas erin, probleem verholpen, motorisch is de auto nu goed. Net een kleine week voordat ik met de auto op vakantie zou gaan heb ik deze weer tot mijn beschikking.
Onderweg (ik ga trouwens naar Turkije, over Italie en van daar met de veerboot via Griekenland) in Griekenland heb ik benzinelekkage, blijkt er een barst in de benzinevlotter te zitten. Een dag in Griekenland moeten wachten om dit te kunnen verhelpen (uiteindelijk provisorisch) want in Griekenland en in Turkije trouwens ook hebben ze geen onderdelen van de Espace. Op de terugkeer van mijn vakantie in Griekenland had ik vervolgens problemen met de 5e versnelling, hij bleef niet in de 5 zitten maar sprong na een paar minuten steeds terug, met 4 versnellingen terug gereden totdat ik thuis ben aangekomen. De volgende dag wil ik naar de garage rijden, na 100 meter gerden te hebben blijft de versnellingsbak helemaal blokkeren, zit muurvast krijg hem ook niet vrij. In de garage blijkt een bout van de 5e versnelling afgebroken te zijn en deze blokkeert de bak. Ook dat is verholpen, maar ik zit nog steed met een probleem. Al vanaf het begin dat ik de auto heb, zijn er momenten dat ik de auto niet in zijn 1e versnelling kan krijgen en soms ook niet in de achteruit, dan gaat het weer weken goed, maar het probleem blijft, garage weet het ook niet. Tijdens de motorwissel is er ook een nieuwe koppelingsplaat in gezet, maar dit helpt ook niet. Als je de motor uitzet, kan je vervolgens wel schakelen. Op het moment dat het probleem zich voordoet, en je hebt hem met moeite in de 1e versn. en je hebt de koppeling ingedrukt, rijdt de auto toch langzaam naar voren, alsof de koppeling vrij is, maar dit doet hij ook weer niet altijd. Na zoveel kosten en nieuwe onderdelen in mijn auto wil ik eigenlijk geen afstand hiervan doen, maar ik kan er ook niet met een gerust hart in rijden, want je weet nooit wanneer de bak weer gaat blokkeren, dus als iemand weet, waar dit aan kan liggen zou ik dat graag vernemen.
Sorry voor het lange verhaal.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik denk dat je het beste of een andere (revisie) bak kan nemen, of je bak laten reviseren.Het lijkt mij wel in je bak te zitten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 feb 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Volgens de garage ligt het aan de drukgroep, zeker weten doen ze het echter niet.
Maar ze gaan er in ieder geval een nieuwe drukgroep in zetten.
Maar ze gaan er in ieder geval een nieuwe drukgroep in zetten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 feb 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Nadat de drukgroep was vervangen had ik het euvel nog.
Achteraf bleek het probleem in de kabel van de koppeling te zitten.
Achteraf bleek het probleem in de kabel van de koppeling te zitten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16 dec 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Is het nu ook echt beter dan?
Want dan zou het betekenen dat je dik geinvesteerd hebt in een relatief simpel probleem
Want dan zou het betekenen dat je dik geinvesteerd hebt in een relatief simpel probleem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27 feb 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
De drukgroep was kennelijk ook aan vervanging toe, op de oude zaten allemaal plekken.
Na vervanging hiervan, was het probleem niet verholpen. Het probleem lag in de kabel van de koppeling.
De garage heeft een ringetje achter de bevestiging van de kabel gezet, zodat deze wat strakker staat en het probleem was verholpen. Ik heb er nu al maanden geen probleem meer mee, gelukkig.
Na vervanging hiervan, was het probleem niet verholpen. Het probleem lag in de kabel van de koppeling.
De garage heeft een ringetje achter de bevestiging van de kabel gezet, zodat deze wat strakker staat en het probleem was verholpen. Ik heb er nu al maanden geen probleem meer mee, gelukkig.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Problemen met schakelen
Dit is al een oud bericht, maar ik reageer toch even. Heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Espace uit 1999. Af en toe (bij een stoplicht b.v.) krijg je de auto niet meer in zijn versnelling (1,2,3,4,5 en achteruit) Auto iets achteruit duwen en hij schakelt weer. Bak schakelt verder goed. Als hij wat minder gaat schakelen (hakerig) kan je erop wachten dat je bij stilstand niet meer in kan schakelen.
Koppeling werkt goed, pak vroeg genoeg aan, olie uit bak laten lopen, geen slijpsel in olie. Nieuwe olie erin(dikte e.d. volgens boekje ) Heeft niet geholpen. Advies van ATF olie erin volg ik liever niet op, dat is olie voor automaten. Zal nu dus maar de koppelingskabel strakker zetten zoals in het laatste bericht.(moet toch wel enige speling op blijven lijkt me) In het weekend maar eens kritisch kijken.
Koppeling werkt goed, pak vroeg genoeg aan, olie uit bak laten lopen, geen slijpsel in olie. Nieuwe olie erin(dikte e.d. volgens boekje ) Heeft niet geholpen. Advies van ATF olie erin volg ik liever niet op, dat is olie voor automaten. Zal nu dus maar de koppelingskabel strakker zetten zoals in het laatste bericht.(moet toch wel enige speling op blijven lijkt me) In het weekend maar eens kritisch kijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 24 mei 2010
- Laatste bezoek: 16 nov 2010 21:35
Re: Problemen met schakelen
Het klopt dat voor veel bakken een soort atf olie wordt gebruikt.
Maar de olie is wel degelijk anders dan van een automaat.
Dus let op de spec's zijn net anders
Gr,
Maar de olie is wel degelijk anders dan van een automaat.
Dus let op de spec's zijn net anders
Gr,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 19 jan 2007
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Eindhoven
Re: Problemen met schakelen
Laat me dat nou net bekend voorkomen, niet in z'n 1 willen bij het stoplicht - ook te verhelpen met tussengas in z'n vrij.
Wat nou exact de oorzaak was zou ik nog steeds graag willen weten, maar sinds m'n koppeling (voor zover ik weet alleen de plaat) vervangen is, is het weg..
Wat nou exact de oorzaak was zou ik nog steeds graag willen weten, maar sinds m'n koppeling (voor zover ik weet alleen de plaat) vervangen is, is het weg..
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 173 Weergaves
-
Laatste bericht door VerstappenE
-
- 5 Reacties
- 678 Weergaves
-
Laatste bericht door d.klijn85
-
- 13 Reacties
- 692 Weergaves
-
Laatste bericht door maarten916
-
- 0 Reacties
- 61 Weergaves
-
Laatste bericht door Jan van Egmond
-
- 8 Reacties
- 501 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 0 Reacties
- 160 Weergaves
-
Laatste bericht door momster
-
- 1 Reacties
- 529 Weergaves
-
Laatste bericht door A110