De snelheidsmeter hangt. Enkele voorbeeldjes: Bij (rustig) optrekken blijft de meter op 0 hangen, om dan plots naar 50km/u te springen. Bij vertragen vanaf 90km/u blijft de meter hangen om dan plots naar beneden te vallen. Met al die flitspalen in dit land is het dus moeilijk om de snelheid goed in te schatten. Er zit voor de rest geen bibber in de meter.
Heeft er iemand een idee hoe dit kan? Is het systeem mechanisch of elektrisch?
Groetjes,
Peter
snelheidsmeter hangt
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 01 sep 2004
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Belgie
snelheidsmeter hangt
[size=75]R25 GTD 1992 color:777 met trekhaak en hulpveren[img]http://users.skynet.be/peter_j/auto0000.gif[/img][/size]
----------------------------
----------------------------
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09 mei 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: ZH
Heb iets soortgelijks gehad. Bij snelheden onder de honderd deed de km-teller het normaal, maar op bepaalde (hogere) snelheden viel hij plotseling terug naar 0. Na verloop van tijd deed'ie helemaal niets meer. In mijn vorige R25 bleek dat de soldeerpuntjes van het dashboard niet goed waren, maar in deze R25 was dat niet het geval.
Toen de auto op een bepaald ogenblik zwaar beladen was deed de km-teller het plotseling weer wel. Wat bleek: de draad van de elektronische km-teller die loopt van de versnellingsbak naar het chasis van de auto was helemaal hard geworden en de koperdraad erbinnen maakte geen verbinding meer. Het spulletje netjes gesoldeerd en alles werkte weer prima!
Als de auto hard rijdt dan kantelt de versnellingsbak meer dan anders en dat was de reden dat de km-teller het bij hogere snelheden soms niet deed.
Toen de auto op een bepaald ogenblik zwaar beladen was deed de km-teller het plotseling weer wel. Wat bleek: de draad van de elektronische km-teller die loopt van de versnellingsbak naar het chasis van de auto was helemaal hard geworden en de koperdraad erbinnen maakte geen verbinding meer. Het spulletje netjes gesoldeerd en alles werkte weer prima!
Als de auto hard rijdt dan kantelt de versnellingsbak meer dan anders en dat was de reden dat de km-teller het bij hogere snelheden soms niet deed.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 01 sep 2004
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Belgie
Bedankt Ton,
Maar het schijnt een mechanische snelheidsmeter te zijn. De kabel is in alle geval zeer recent vervangen. Ik ben in alle geval van plan om het dashboard als ik eens tijd heb door te solderen.
Ik heb echter geen idee hoe de wijzer aangestuurd wordt.
Groetjes,
Peter
Maar het schijnt een mechanische snelheidsmeter te zijn. De kabel is in alle geval zeer recent vervangen. Ik ben in alle geval van plan om het dashboard als ik eens tijd heb door te solderen.
Ik heb echter geen idee hoe de wijzer aangestuurd wordt.
Groetjes,
Peter
[size=75]R25 GTD 1992 color:777 met trekhaak en hulpveren[img]http://users.skynet.be/peter_j/auto0000.gif[/img][/size]
----------------------------
----------------------------
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut