Dashboard flippert
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 30 apr 2013 17:49
- Actief als: particulier
Dashboard flippert
Vorige week woensdag waren allerlei stroringen op mijn display van scenic 2 uit 2005 te lezen. De klok en de tellers resetten zich hele tijd. Moest volgens de display gaan stoppen, Ik dacht toen, na het lezen van verschillende fora, mijn display gaat kapot. De volgende dag had ik geen problemen met mijn display, maar sloeg de auto bij stationair rijden steeds af. en leek daarnaast dat de accu leeg was (accu is geen jaar oud). Uitlaten lezen, leverde allerlei problemen op. De garage heeft deze allemaal gewist, maar toch problemen met krukaspositiesensor (incl. stekkertje) en nokkenasensor. Deze zijn afgelopen zaterdag vervangen en daarmee waren de problemen tijdelik opgelost. De auto slaat gelukkig niet meer af.
Vandaag gaat de display weer flipperen, valt soms uit en verschijnt een foutmelding, en verschijnt uiteindelijk de melding dat ik de airbags moet checken. De tellers en de klokken springen op 0. Na het herstarten is deze melding weg. Klok opnieuw instellen, zolang je rijdt geen problemen. Na een tijdje stilstaan en gaan rijden, leveren dezelfde problemen op.
De display is in het verleden eerder gerepareerd na totaal uitvallen. Is mijn display weer kapot of is het iets anders?
Vandaag gaat de display weer flipperen, valt soms uit en verschijnt een foutmelding, en verschijnt uiteindelijk de melding dat ik de airbags moet checken. De tellers en de klokken springen op 0. Na het herstarten is deze melding weg. Klok opnieuw instellen, zolang je rijdt geen problemen. Na een tijdje stilstaan en gaan rijden, leveren dezelfde problemen op.
De display is in het verleden eerder gerepareerd na totaal uitvallen. Is mijn display weer kapot of is het iets anders?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
Re: Dashboard flippert
Ik vermoed toch wederom een defect display.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Topic author - Lid
het is zeker de display, vandaag gemerkt dat de km-stand met duizenden km omhoog is gegaan. Toevallig ging dar gepaard met andere problemen, vandaar mijn twijfels in het begin.
Is er in de buurt van Den Haag of Rotterdam iemand die display repareeert?
Is er in de buurt van Den Haag of Rotterdam iemand die display repareeert?
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
We hebben iemand op het forum welke al heel veel Scenic bezitters blij heeft gemaakt. Hij woont niet in jouw buurt, maar je weet wel zeker dat je dashboard het weer doet
viewtopic.php?f=212&t=4818&start=150
viewtopic.php?f=212&t=4818&start=150
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Die is niet te missen, komt zijn naam overal tegen. De vorige keer heb ik het Apeldoorn laten reparen, maar wil liefst in de buurt blijven.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Tja....ook uw instrumenten paneel is na een reeds eerdere reparatie weer aan een defect onderheven. Er zijn een aantal defecten die sterk veel op elkaar lijken. Maar ik ga hier niet andere reparatie bedrijven slecht aanpraten of zo integendeel...... maar als het reparatie bedrijf KMS Apeldoorn ook meteen de volgende defecten had aangepakt dan was deze niet weer wederom defect gegaan.
Zit er geen garantie meer op op die eerder uitgevoerde reparatie ??
In ieder geval, bij een goede en correcte reparatie zou het instrumenten paneel het toch zeker weer zo een 7 a 8 jaar moet blijven doen (exclusief de levensduur van de bijde display's) en niet weer na een jaar weer moeten uitvallen.
Wij hebben er al heel wat gehad die reeds een eerdere reparatie hadden gehad, en toch weer zijn defect geraakt, of de mededeling mee kregen "onreparabel" welke wij gewoon hebben gerepareerd.
Zit er geen garantie meer op op die eerder uitgevoerde reparatie ??
In ieder geval, bij een goede en correcte reparatie zou het instrumenten paneel het toch zeker weer zo een 7 a 8 jaar moet blijven doen (exclusief de levensduur van de bijde display's) en niet weer na een jaar weer moeten uitvallen.
Wij hebben er al heel wat gehad die reeds een eerdere reparatie hadden gehad, en toch weer zijn defect geraakt, of de mededeling mee kregen "onreparabel" welke wij gewoon hebben gerepareerd.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Het was meer dan 2 jaar geleden en door een ander bedrijf dan KMS. Het was een bedrijf in het noorden van apeldoorn, waarvan ik de naam vergeten ben. Het werd gerund door twee broers. Het bedrijf zat voorheen in het centrum van Apeldoorn en is verhuisd naar een nieuwe industrieterrein. Ze waren vrij actief in autoelectronica en kilometercorrectie. Bij mij weten hebben ze alles vervangen. De reperatie duurde ongeveer een uur. Ik geloof dat het gewoon pech is en niet zo zeer dat het bedrijf slecht werk heeft afgeleverd.
Ik heb het nu een bedrijf in Rotterdam opdracht gegeven, genaamd AER. Die hebben in het verleden naar tevredenheid andere electronica problemen voor opgelost. www.auto-elektronica.com
Ik heb het nu een bedrijf in Rotterdam opdracht gegeven, genaamd AER. Die hebben in het verleden naar tevredenheid andere electronica problemen voor opgelost. www.auto-elektronica.com
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Vandaag heb ik de display weer laten plaatsen. De km-stand is weer teruggezet, want het was tussentijds meer dan 10.000 km meer geworden.
Display doet het weer. Veel dank aan deze jongens. |Ik kan ze vanharte aanraden. |Ik denk dat zij de enigen zijn die in regio Rotterdam deze displays repareren.
Display doet het weer. Veel dank aan deze jongens. |Ik kan ze vanharte aanraden. |Ik denk dat zij de enigen zijn die in regio Rotterdam deze displays repareren.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-