Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Beste forumbezoekers,
Na mijn laguna uit 2004 2.0t grand tour gekocht te hebben( zie ander forumonderwerp)
blijft het service lampje branden op het dashboard, zonder een ander tekentje bv een sleutel erbij.
Nu is de accu al losgekoppeld bij de dealer en uit laten lezen.
beide heeft niet geholpen nadat de accu eraf was geweest was het meteen weer terug en na het uitlezen konden ze geen
service of andere problemen vinden.
Alleen nu geven ze aan dat ze de melding ook niet uit kunnen zetten helaas.
Misschien iemand anders hier ervaring mee?
oke bedankt voor de snelle reactie!
Zal nog een keer terug gaan, ze gaven alleen zelf aan dit ook nog nooit gezien te hebben omdat de melding was zonder enige indicatie. Helaas kunnen ze dus ook niet dit overrulen en melding uitzetten.
Ze gaven ook wel verder opzoek te kunnen en contact te kunnen opnemen met renault alleen dat dit een dag kan kosten wat duur wordt dus en dat ze nog geen garantie kunnen geven dit dat opgelost is.
Oke. Er kan inderdaad veel tijd in gaan zitten om het op te lossen. De vraag is hoe vervelend je het vind dat het lampje brand als de auto verder goed rijdt.
Heb je wel recent het oliepeil gechecked? Als het olie peil te laag is gaat het service lampje ook branden.
Verder meen ik wel eens ergens gelezen te hebben dat het branden van het service lampje bij een Laguna II ook kan duiden op een defect instrumentenpaneel, zeker als er verder geen storingsmelding is of een te laag oliepeil.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Bedankt RichTrip zal oliepeil nogmaals checken maar dit was goed!
Met een defect in het instrumentenpanel wat bedoel je daar mee en waar moet k dan aandenken en naar opzoek gaan.
Helaas is het er nog steeds en weet k net zoals de Renault garage en nog geen raad mee...
Dank
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een plug-in hybride uit 2021. De service waarschuwing brand nu (sleutel). De auto is nog niet aan een onderhoudsbeurt toe.
Ik lees van alle modellen hoe ik deze interval kan aanpassen (OK toets 10 seconden ingedrukt houden). Dit werkt echter...
Weet iemand welke de manuele toetsen / handelingen zijn om de service reset te doen op een Dacia Logan Stepway bouwjaar 2019, het lukt mij namelijk op geen enkele manier, ik kan geen reset doen en kan ook niet in het olie verversen menu geraken....
Ik heb een vraag. Een maand terug heb ik de beiden lampjes vervangen van de koplamp omdat de rechter lamp kapot was gegaan. Nu is het weer een lampje kapot aan de rechterzijde. Wat zou dit kunnen zijn?
Sinds gisteren zijn mijn partner en ik eigenaar van een eerste generatie Twingo (2003). Top auto!
Nou heeft het kleine Twingootje een aantal problemen, waaronder technische problemen. We hebben al een beetje sleutel ervaring, maar...
De achterlichtunit is vastgezet met twee moertjes M6 met geintegreerde sluitring.
Demonteren van de unit gaat makkelijker, nu ik deze moertjes door de volgende sterknoppen vervangen heb:
Ik rijd een Renault Kangoo uit 2000 hier brandt sinds kort het airbag lampje van.
Het brandde in eerste instantie af en toe en later is het constant gaan branden, ik heb de aansluitingen als gesoldeerd onder de stoel.
Sinds kort ervaar ik een probleempje. Zodra ik de auto geparkeerd en vergrendeld heb dan blijft het lampje bij de automatische parkeerrem (rood) branden en ook het lampje van de deurvergrendeling (rood).