Bouwjaar : 1998
Brandstof :lpg
[/geen idee
Een tijdje terug heb ik een motortje van de sloop in m,n megane 1.6 e gezet omdat na diverse koppakkingen en kopvlakken er nog steeds olie bij het water kwam.
Na wat speurwerk op diverse forums en wat belwerk richting sloperijen bleek dat dit een bekend probleem was bij de k7m motor.
Nieuwsgierig als ik ben heb ik het oliekanaal goed bekeken en kon ik geen scheurtjes ontdekken ...
Verder geen aandacht meer aan besteed tot vandaag ....
Het onderblok stond al bij het oud ijzer , en toen ik het nog eens goed bekeek zag ik scheurtjes ..
Deze scheurtjes lopen vanaf het tapgat naar het koelkanaal , het is het tapgat tegenover het oliekanaal ,dus aan de '' achterkant '' van het onderblok ..
Zou dit de oorzaak kunnen zijn , het lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk omdat de zaak normalerwijze afgedicht zou zijn door de geplaatste kopbout en de koppakking ..
Helaas heb ik de kopbouten allemaal door mekaar gegooid dus goed '' sporenonderzoek '' is niet meer mogelijk .
Jammer genoeg moet de kop ook weer van m,n sloopmotortje , olielekkage naar buiten tussen onderblok /cilinderkop

gelukkig onder garantie een koppakking gekregen van het demontagebedrijf ..

gr Gert