Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dag Meerten. Wat een jammerlijke ontwikkelingen lees ik hier. Ga je echt beide coupes wegdoen? Veel sterkte tijdens het verkoopproces en het rouwproces erna. Op het AW Forum zijn je advertenties ook gezien en van commentaar voorzien: Vanaf het midden van de pagina (2-10-2011, 15.38 uur): http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4647489,page=43
Ja, ze moeten nu echt de deur uit. Opknappen kost mij teveel tijd, energie en geld. Er wordt wel geboden, maar het gaat om kleine bedragen. Een paar honderd euro bij elkaar. Het is niet anders. Van de Celica heb ik veel plezier gehad (nog steeds) maar de Fuego is echt een miskoop. In combinatie met een portie bad luck, dat wel.
Bedankt voor de link. Altijd leuk om op dat forum te kijken. En je komt nog leuke auto's tegen ook.
Wat de Fuego betreft, is het wachten op een geschikte opvolger. Maar wie weet. Hij kan morgen al worden aangeboden. In het buitenland staat ook een paar mooie exemplaren te koop, maar ik ben nog niet zover dat ik dat kan regelen.
Er is niet zo heel veel gebeurd, maar genoeg om weer een berichtje te schrijven.
De Celica is vorige week zaterdag verkocht aan een Toyota liefhebber uit Nieuwegein. Voor 150 euro. Ik ben met de Celica naar Badhoevedorp gereden, waar ik werk, en daar is de auto opgehaald. Een mooi afscheid. Wat mij betreft dan, want de auto blijft in de buurt. Dat is ook wel fijn.
Inmiddels rijdt mijn Fuego weer. De lekke band is geplakt en de accu is ook weer opgeladen. Ik rij er nu iedere dag een stukje mee, ook met boodschappen doen e.d. Er is een koper, ook voor 150 euro. Uit Drachten. Ik heb hem een stuk of tien foto's gestuurd zodat hij een goede indruk heeft van de auto, zowel van binnen als van buiten. Dan heb ik in ieder geval de foto's nog als hij wordt verkocht. De vraag is wel of hij Drachten haalt met die lekke koppakking. Het moet kunnen, als je de temperatuur maar scherp in de gaten houdt, hoor ik om me heen. Nou, mooi.
Ik heb er lang over getwijfeld of ik de Fuego wel weg wilde doen, maar blijkbaar is die lekke koppakking, maar ook de rest van de auto, zoveel werk dat verkopen beter is. Het geld heb ik hard nodig voor mijn volgende Fuego, hoewel ik die nog niet op het oog heb. Ja, de Fuego van Dimitri, maar die is financieel nog niet haalbaar.
Even terug naar 19 november toen ik rond de klok van 10.00 uur afscheid nam van mijn blauwe Fuego. Hij is opgehaald door een autobedrijf in Hollandscheveld, die de auto waarschijnlijk gaat gebruiken voor onderdelen. Voor het eerst in twintig jaar staat er opeens geen Fuego meer voor de deur. Jammer, maar in dit geval onvermijdelijk.
Groet, Meerten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ja Meerten, hallo, ik begrijp dat er iets bij je is gestorven nu de Fuego welke je hebt gehad weg genomen is van je.
Maar niet getreurt er zijn er nog genoeg van over om er één uit te zoeken.
Zie deze link welke ik erbij doe.
Sterkt en een groet van Ben. http://www.leboncoin.fr/voitures/offres ... ault+fuego
Hallo Meerten, en waar heb je de witte aan getroffen?????
Maar als het niet te duur is kun je het kopen, anders niet.
Probeer dan een fuego die je leuk vindt uit Frankrijk te halen.
En zo duur is dat tegenwoordig niet meer.
Groet ben.
PS; geef even aan hoe je de foto's er bij zet.
Voordat ik de blauwe Fuego kocht, heb ik contact gehad met heel wat Fuego bezitters. Jammer dat ik de foto's van hun
Fuego's niet allemaal bewaard heb. Maar ik zet hun namen binnenkort wel op de website. Misschien gaan er dan belletjes rinkelen. Of komen er verrassende herinneringen boven.
Na de Celica en de Fuego is nu ook de Mazda 626 voor een heel redelijk bedrag verkocht.
Alleen de blauwe Sierra blijft nu over en binnenkort komt daar wel een tweede Sierra bij.
Zelfde type alleen dan wit. Hij staat op het moment bij mijn garage in IJmuiden voor de
APK en daarna schrijf ik 'm over op mijn naam. En wie weet binnenkort nog een Fuego
erbij....
Ik had foto's gemaakt van het afscheid maar ik heb niet goed op zitten letten, dus geen foto's.
Ook niet heel interessant voor deze website, natuurlijk.
Toch heb ik met plezier in de 626 gereden. Het was de modernste auto die ik heb gehad. Uit
1989 maar ook omdat de vorige eigenaar er heel goed voor heeft gezorgd. Heel ruim van binnen
ook, zowel achterin als de kofferbak.
Op naar het volgende avontuur.
Groet, Meerten
Groet, Meerten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vandaag via eBay in Vlaanderen een hele stapel autotijdschriften en folders gekocht, met veel Fuego foto's en artikelen.
Zodra ze binnen zijn, laat ik wat zien.
Op de Franse eBay staan trouwens een paar Fuego's te koop.
Voor het eerst in twintig jaar geen Fuego met Kerst! Toch wel heel jammer. Wel twee Sierra's, maar ja...twee Sierra's maken nog geen Fuego. Dat is wel duidelijk. Hoe goed ze het ook doen.
De Vlaamse autotijdschriften die ik heb gekocht vanwege de Fuego artikelen waren weer eens een overhaaste beslissing.
De tijdschriften zijn op krantenpapier gedrukt, dus geen mooie foto's in kleur. Maar qua tijdsbeeld wel leuk om te hebben.
Dat geldt ook voor de brochures van de Mitsubishi Cordia, de Japanse Fuego, de latere Rover 3500, de latere Mazda 929 coupe en Toyota. Het papieren wagenpark.
Uiteraard volg ik alle Fuego's die worden aangeboden, tot in Oost Europa toe, maar helaas
nog geen nieuwe aankoop. Een van de twee Sierra's moet nog op LPG worden gezet en daar gaat
het geld als eerste naar toe.
Ik rij momenteel in de witte die ik eind vorig jaar heb gekocht. Mijn blauwe Sierra wordt momenteel
flink onder handen genomen, dus is hij in orde mocht ik hem willen verkopen. De witte is technisch
beter geschikt voor LPG.
Er staan momenteel drie voor mij betaalbare Fuego's te koop.
De Fuego van Marc is bekend. De Fuego in het noorden ook.
En nu ook een automaat in het zuiden.
Ik hoop dat ik snel tijd heb om ze te bekijken.
Dat opzich is al leuk.
Als het kon, zou ik dolgraag met jouw Fuego aan de slag gaan
maar dat zit er helaas niet in. Ik kan wel kijken of dat een klus
is voor mijn Sierra monteur.
...geen nieuws uit IJmuiden, hoewel ik bijna een Ford Capri op lpg had gekocht. Maar die
ging net voor mijn neus voorbij. Verder kwam er weinig interessant klassiek spul met lpg
voorbij. Wel kwam ik een zuinige Mazda 626 diesel tegen. In de buurt notabene.
Met mijn twee Sierra's gaat het ook niet al te best. Momenteel moet er veel onderhoud
aan worden gedaan, terwijl eigenlijk een van de twee allang op lpg had gemoeten. Zo
zie je maar weer.
Nog geen tijd gehad om naar de Fuego van Marc in Hagestein te gaan kijken. De andere
Fuego's die worden aangeboden zijn ongetwijfeld heel goed, maar daar is de prijs dan
ook wel naar.
Omdat het maar niet lukt om een klassieker op lpg te vinden, ben ik ook gaan zoeken naar een betaalbare auto op lpg g3, maar dan loop je tegen de hoge wegenbelasting en verzekering aan. Vooral omdat ik te weinig kilometers rij waardoor het verschil tussen benzine en lpg te klein is. In deze periode heb ik in Lelystad een proefrit gemaakt in een Xedos 6 uit 1999. Dat is helaas niets geworden vanwege bovenstaande reden, maar ook omdat de verkoper niet mee wilde werken aan een nieuwe APK. Wie weet, had ik de auto dan nog wel gekocht.
Regelmatig kom ik in Haarlem een Renault 21 hatchback tegen. Een mooi vijfdeurs alternatief voor de Fuego, maar in Nederland zijn ze niet te vinden. Wel in het buitenland. Misschien is Vlaanderen een idee.
Er is momenteel wel een Fuego waar mijn belangstelling naar uit gaat. De GTL in Westervoort.
Hallo Meerten.
Ik begrijp niet wat je nu wilt, dan weer zo'n auto dan weer op gas enzovoort, enzovoort.
Wat wil je nu eigelijk, koop de Fuego in Westervoort en je bent gelukkig.
En niet meer verder zeuren.
Groet Ben.
En sucses.
Geweldige tekst, Ben. Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant is het niet
gemakkelijk om de juiste keuze te maken, hoewel ik wel denk dat de Fuego in Westervoort
okee is. Beter dan jouw oude witte GTL, die nu blauwwit is? Op Marktplaats wordt een Renault 21
en een Renault 25 aangeboden in Emmen.
Wie gaat even kijken?
Een ding is wel zeker. De Fuego is veel zuiniger dan de Sierra, althans de GTL.
Maar ik had een vijfdeurs nodig van voor 1987 en dan kom je dus bijvoorbeeld
op een Sierra uit, terwijl ik veel liever een Renault 21 had gehad. Maar ja...
Ik realiseer me ook heel goed dat ik weer eens van die auto's moet gaan genieten.
Ze kosten nu eenmaal geld, maar je krijgt er ook een hoop voor terug. En de auto's
waar wij in rijden, of het nu een Sierra is of een Fuego, zijn er ook voor het pure
rijplezier en niet alleen om je van a naar b te vervoeren.
Ondanks alle problemen ben ik de Fuego's tot het laatste moment trouw gebleven.
En wordt het nu weer tijd voor een volgende.
De Fuego is verdwenen van Marktplaats. Bovendien heb ik
de eigenaar gevraagd om mij te laten weten als de Fuego
niet is verkocht.
Het is weer de bekende combinatie van geen tijd en twijfels
over de auto waardoor je voorzichtig bent om geld uit te
geven. Terwijl ik eigenlijk wel het gevoel had dat het goed
zat. Kortom, dom van mij.
De Fuego in Westervoort wordt pas volgende week opgehaald,
maar maar hij is wel verkocht.
Dan de Fuego in Renkum. Daar is heel negatief over geschreven
op dit forum. Ik had al contact met de eigenaar en hij is ook met
het plan gekomen om de Fuego voor een Sierra in te ruilen.
Wat is jouw indruk dan van deze Fuego?
En de prijs is gedaald naar 500 euro?
Ik ben degene geweest die deze Fuego tot matig heb bestempeld. Ik heb er rond om heen gelopen.
Voor een echte fuego liefhebber is er heel veel werk aan. Echter als je 'm alleen maar "op" wil rijden, dan is het een koopje.
groet
Enrico
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique
We gaan zowel naar de witte Fuego van Ben als de witte in
Renkum kijken. Dan zien we wel welke het verstandigst is
om te kopen. Echt oprijden zou kunnen, hoewel ik ook altijd
wel gekke plannetjes heb om een Fuego eens goed te
versieren. We zien wel.
Meerten, met alle respect. Jij hebt al ruim 20 jaar plannen om een Fuego "te versieren" zoals jij het noemt. Maar het ontbreekt jou al die tijd ook al aan geld en ruimte daarvoor. Dus als je graag weer Fuego rijdt, dan die 500 Euro aftikken en zo lang mogelijk met de GTL uit Renkum gaan rijden.
En ja een GTL met 1.6 motor is zuinig. Tijdens mijn vakantie in 1995 heb ik een gemiddeld verbruik van 1: 18,6 gehaald!
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Je zou ook kunnen overwegen om je eventueel volgende Fuego te "versieren" met de inhoud van een paar blikken Dinitrol.
Vooral omdat je je auto's dag en nacht, zomer en winter buiten hebt staan.
Die spuitbussen kosten iets van een tientje per stuk, dus voor 100 Euro heb je de kokerbalken en de wielkasten beschermd of rek je de tijd dat ze doorrotten. Lijkt me beter besteed geld dan andere versierselen.
Dan heb je langer plezier van je auto en hoef je ook niet elke maand met ducktape aan de slag.
Hallo Meerten, heb jij eventueel nog belangstelling voor een Sephia kleurige Fuego GTX met een LV kenteken.
Er staat er 1 in Utrecht en ziet er redelijk goed uit en is van vele opties voorzien.
Hoor van je, groet Ben.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut