Stoelrails vast en buitentemperatuur
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 jun 2012 13:36
- Actief als: particulier
Stoelrails vast en buitentemperatuur
Ha mensen,
Sinds 2 weken vrolijke en trotse eigenaar van een Grande Espace 2.0T Expression. De Volvo V70 werd toch wat te klein en met 363.000 KM toch wel toe aan wat anders... Ik verwacht overigens niet dit met de Espace te halen, maar je weet maar nooit
Op de tweede rij heb ik een stoel die ik niet kan verschuiven, de linker rails (van de rechterstoel) zit muur en muur vast. Iemand dit wel eens aan de hand gehad en op kunnen lossen?
En gaat bij jullie de buitentemperatuurmeter ook omlaag als je rijdt? Scheelt een graad of 5 met stilstaan. Kan natuurlijk door de wind komen maar kan natuurlijk ook zijn dat hij stuk aan het gaan is.....
Hoop nog veel probleemloze en blije Grande Espacekilometers te gaan rijden
Groet
Rob
Sinds 2 weken vrolijke en trotse eigenaar van een Grande Espace 2.0T Expression. De Volvo V70 werd toch wat te klein en met 363.000 KM toch wel toe aan wat anders... Ik verwacht overigens niet dit met de Espace te halen, maar je weet maar nooit
Op de tweede rij heb ik een stoel die ik niet kan verschuiven, de linker rails (van de rechterstoel) zit muur en muur vast. Iemand dit wel eens aan de hand gehad en op kunnen lossen?
En gaat bij jullie de buitentemperatuurmeter ook omlaag als je rijdt? Scheelt een graad of 5 met stilstaan. Kan natuurlijk door de wind komen maar kan natuurlijk ook zijn dat hij stuk aan het gaan is.....
Hoop nog veel probleemloze en blije Grande Espacekilometers te gaan rijden
Groet
Rob
Grande Espace 2003 2.0T
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 jul 2012 16:52
Re: Stoelrails vast en buitentemperatuur
Sommige stoelen zitten inderdaad steviger vast dan andere. Maar gewoon goed de hendel omhoog doen en duwen naar voor of achter. Moet lukken
wat betreft temperatuur sensor.... misschien zal het wel door de wind komen
wat betreft temperatuur sensor.... misschien zal het wel door de wind komen
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 26 nov 2019 09:08
De wind zelf heeft geen invloed op de temperatuur (wel bij de mens maar dan is het gevoelstemperatuur)
Wel kan het natuurlijk zo zijn dat de straling van motorwarmte bij stilstand bij de sensor komt en bij rijwind niet.
Kwestie van testen met een extra -losse- thermometer
Voor wat betreft de stoel kan het zo zijn dat er een beugel niet los komt. Even goed eronder kijken wat er gebeurt
Wel kan het natuurlijk zo zijn dat de straling van motorwarmte bij stilstand bij de sensor komt en bij rijwind niet.
Kwestie van testen met een extra -losse- thermometer
Voor wat betreft de stoel kan het zo zijn dat er een beugel niet los komt. Even goed eronder kijken wat er gebeurt
Hide post links |
-
Ik ga er maar eens flink mee stoeien, laat nog wel weten of het gelukt is
Grande Espace 2003 2.0T
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 30 dec 2015 21:18
Veel geluk met jouw espace. Heb zelf diverse V70 gehad en ben nog steeds bezitter van een S70 R. Volvo en Renault twee totaal verschillende merken, geen enkele overeenkomst. Doch beiden best betrouwbaar. Het is maar hoe men met de auto omgegaan is en nog steeds omgaat. Zelfs een volvo kan stuk, ondanks de goede zorg.
Hide post links |
-
Thx! En ja, verschillend zijn ze al kan ik me herinneren dat Volvo in het verleden (vooral in de kleinere modellen) aardig wat Renault motoren gebruikte. En beiden zijn behoorlijk comfortabele reiswagens, maar daar houdt de vergelijking idd wel helemaal op.
Grande Espace 2003 2.0T
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 10 aug 2012 16:49
Hallo,
Ik heb nog niet gelezen dat het probleem idd is opgelost, dus even een reaktie met fotos bijgevoegd.
Wij hadden met de stoelen ook hetzelfde probleem dat de rail vast zat. Wij Hebben vandaag alles eens goed bekeken en zijn tot de volgende conclusie gekomen dat het aan de stoel ligt. In de rail zitten bij ons grijze uiteinden die moeten worden ingedrukt door een "hamertje" die aan de stoel zit. Het "hamertje" word in werking gezet door de hendel aan de stoel aan te trekken als je naar voor of achter wilt. Er zit dan een scharnierpunt. Bij ons was het pennetje dat in het scharnierpunt hoorde, eruit gegaan met als gevolg dat het "hamertje" niet meer beweegde en dus niet de rail kon bedienen.
En toen kon de stoel weer bewegen op de rail.
Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat er mensen zijn die hier wat aan hebben.
Ik heb nog niet gelezen dat het probleem idd is opgelost, dus even een reaktie met fotos bijgevoegd.
Wij hadden met de stoelen ook hetzelfde probleem dat de rail vast zat. Wij Hebben vandaag alles eens goed bekeken en zijn tot de volgende conclusie gekomen dat het aan de stoel ligt. In de rail zitten bij ons grijze uiteinden die moeten worden ingedrukt door een "hamertje" die aan de stoel zit. Het "hamertje" word in werking gezet door de hendel aan de stoel aan te trekken als je naar voor of achter wilt. Er zit dan een scharnierpunt. Bij ons was het pennetje dat in het scharnierpunt hoorde, eruit gegaan met als gevolg dat het "hamertje" niet meer beweegde en dus niet de rail kon bedienen.
En toen kon de stoel weer bewegen op de rail.
Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat er mensen zijn die hier wat aan hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Wat een uiterst gedetailleerde bijdrage van een nieuwkomer, complimenten!
Ik heb ook te maken met een verdwenen hamertje, maar met als gevolg dat de stoel juist steeds losschiet; betreft wel een Espace3-stoel.
Grappig dat ik juist een V70 op de shortlist heb staan, maar dan als mogelijke opvolger....
En wat de buitentemperatuurmeter betreft : als je stil komt te staan met airco aan , dan komt de hitte uit de motor-ruimte aan alle kanten rondom de auto walmen, dat scheelt gra-den.
Ik heb ook te maken met een verdwenen hamertje, maar met als gevolg dat de stoel juist steeds losschiet; betreft wel een Espace3-stoel.
Grappig dat ik juist een V70 op de shortlist heb staan, maar dan als mogelijke opvolger....
En wat de buitentemperatuurmeter betreft : als je stil komt te staan met airco aan , dan komt de hitte uit de motor-ruimte aan alle kanten rondom de auto walmen, dat scheelt gra-den.
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in