dakkoffer
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 26 nov 2019 09:08
- Actief als: particulier
dakkoffer
ik heb zo'n lange smalle dakkoffer van 2.35 m
De dakdragers zijn 1.40 vanaf de achterkant. Dat houdt in dat de dakkoffer de eerste METER niet zal worden ondersteund.
Gaat dit wel goed of kan er alleen een korte, brede dakkoffer op?
De dakdragers zijn 1.40 vanaf de achterkant. Dat houdt in dat de dakkoffer de eerste METER niet zal worden ondersteund.
Gaat dit wel goed of kan er alleen een korte, brede dakkoffer op?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 09 dec 2021 08:32
Re: dakkoffer
Snap 'm niet helemaal, de dragers zijn toch verplaatsbaar? Zelf hebben we probleemloos een SurfLineBox van 2.80 op het dag gehad.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
ja, ze zijn verplaatsbaar maar ook al zet ik de voorste maximaal naar voren dan nog steekt de dakkoffer een meter naar voren uit. Aan de achterkant wordt de koffer dus wel ondersteund maar aan de voorkant op de helft van de koffer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 09 dec 2021 08:32
Hmm, da's apart. Bij onze Espace kan de voorste drager helemaal naar voren, zeg maar tot aan de rode pijl op de foto. Je zou de achterste drager nog wat naar voren kunnen schuiven voor een wat betere gewichtsverdeling en de dakkoffer nog wat naar achter. Alleen dan krijg je natuurlijk de achterklep niet (helemaal) meer open. Lastig.
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 06 mar 2013 21:44
Ja bij mij kunnen de dakdragers ook helemaal naar voren geschoven worden. Ik wist niet dat er verschil was in dakgoten.
Maar als het goed is moet je in het boekje van je dakkoffer kunnen vinden waar je je dakdragers moet plaatsen.
Onze dakkoffer is 1.95 meter lang en op mijn vorige auto( sedan) stak hij een stuk over het dak uit.
Ik weet niet hoe groot het stuk was tot de drager maar het zal ook rond de meter zijn geweest.
Maar als het goed is moet je in het boekje van je dakkoffer kunnen vinden waar je je dakdragers moet plaatsen.
Onze dakkoffer is 1.95 meter lang en op mijn vorige auto( sedan) stak hij een stuk over het dak uit.
Ik weet niet hoe groot het stuk was tot de drager maar het zal ook rond de meter zijn geweest.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Straks ga ik een paar planken halen van vijf meter lengte. Eens kijken hoe dat gaat met deze wind
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
Ik heb ook zo'n lange dakkoffer.
Ook bij mij kan de voorste drager niet ver naar voren, dat komt door het dubbel uitgevoerde schuif / kanteldak.
Ik zet de dakkoffer dan ook zo ver mogelijk naar achteren; ondanks de extra lengte van de Grand kom ik dan de achterklep tegen: die gaat dan weer niet helemaal open. Om dàt dan weer op te vangen zet ik ook de achterste drager wat naar voren, en leg tussen die drager en de koffer een kunststof balk om hem op te hogen (ca 2 cm, wat de lengte van de bouten toelaten).
Zo kan de achterklep toch weer wat verder open , en ligt de koffer er er nog wat aerodynamischer op...
Ook bij mij kan de voorste drager niet ver naar voren, dat komt door het dubbel uitgevoerde schuif / kanteldak.
Ik zet de dakkoffer dan ook zo ver mogelijk naar achteren; ondanks de extra lengte van de Grand kom ik dan de achterklep tegen: die gaat dan weer niet helemaal open. Om dàt dan weer op te vangen zet ik ook de achterste drager wat naar voren, en leg tussen die drager en de koffer een kunststof balk om hem op te hogen (ca 2 cm, wat de lengte van de bouten toelaten).
Zo kan de achterklep toch weer wat verder open , en ligt de koffer er er nog wat aerodynamischer op...
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut