Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Sinds kort ben ik over gestapt van een espace 3 naar een type 4 (dus met bandenspanningsensoren ).
Na wat vervelende berichten te hebben gelezen over afgebroken ventielen wat veel kosten en ergenis met zich meebrengt ,
ben ik naar een automateriaalzaak (Brezan) gegaan en heb een ventielverlenger aangeschaft .
Dit is een slangetje dat je over je ventiel draait en hierdoor loop je geen risico dat je je ventiel beschadigd.
Eigenlijk moet zou dit slangetje standard door renault bij de auto geleverd moeten worden.
Werkt perfect voor € 6,99
Ik zie vaak afgebroken ventielen en het valt mij op dat er vaak corrosie tussen het ventiel en de bevestigingsmoer zit. Soms zijn die moeren gebarsten door het witte poeder wat er tussen komt. Af en toe een beetje WD40 erop spuiten zal het ventiel beschermen tegen corrosie.
De getoonde ventiel verlenger wordt gebruikt bij vrachtauto's om het mogelijk te maken het binnenste wiel (bij dubbel lucht) op te kunnen pompen. Er hoort dan ook een steuntje bij om de verlenger vast te zetten aan de velg.
Ik begrijp het probleem niet, tenminste als er van een probleem spraken is.
Mijn scenic en espace hebben ook bandenspanningscontrole ventielen, en er is geen corrosie of afgebroken ventielen te bespeuren. Wellicht een kwestie van goed onderhoud en de nodige rust bij de handelingen?
Het probleem zijn de lange staven aan de bandenpomp bij de benzinepompen zodat je snel veel te veel kracht zet op een aluminium ventiel zodat deze afbreekt.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut