Lederen Ergonomie bekleding versus Velour Ergonomie
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3454
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 19:51
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Lederen Ergonomie bekleding versus Velour Ergonomie
Ik zit te overwegen om het leer uit mijn auto terug te vervangen naar stof.
Vind het met die stoffen bekleding gewoon wat warmer aandoen, en zoveel beter zit het leer helemaal niet.
Bovendien is de stoffen bekleding ook ergonomie, dus wat dat betreft ga ik er niet op achteruit.
Hoe staan jullie ten opzichte van lederen bekleding en stoffen bekleding ?
Waar zou je voor kiezen, en waarom ?
Vind het met die stoffen bekleding gewoon wat warmer aandoen, en zoveel beter zit het leer helemaal niet.
Bovendien is de stoffen bekleding ook ergonomie, dus wat dat betreft ga ik er niet op achteruit.
Hoe staan jullie ten opzichte van lederen bekleding en stoffen bekleding ?
Waar zou je voor kiezen, en waarom ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 11 sep 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: noord scharwoude
ik vind stof in de juiste kleur ook warmer aandoen maar toch ga ik voor leer
het is mooi,slijtvaster,vlekbestendiger makkelijker schoon te houden
maar stof zal ook zijn voordelen hebben zoals warmer in de winter als je net instap minder heet in de zomer als de zon er de hele dag op heb staan bakken
maar met kleine kinderen ga ik toch voor leer
groet mark
het is mooi,slijtvaster,vlekbestendiger makkelijker schoon te houden
maar stof zal ook zijn voordelen hebben zoals warmer in de winter als je net instap minder heet in de zomer als de zon er de hele dag op heb staan bakken
maar met kleine kinderen ga ik toch voor leer
groet mark
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
En ook de originaliteit van de auto is voor mij een reden om het lederen interieur erin te laten zitten.
Voorop gesteld dat het leer er standaard inzat dan.
Wanneer er een stoffen interieur in hoort zou ik zeggen, terug naar stof.
Antonio.
Voorop gesteld dat het leer er standaard inzat dan.
Wanneer er een stoffen interieur in hoort zou ik zeggen, terug naar stof.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3454
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 19:51
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Dat is dus één van die punten, ik vind het niet mooi.
Schoonhouden is geen probleem, ook niet met stof, wat ik nog heb liggen is volledig vlekvrij en vrij van brandgaatjes.
Slijtvaster vind ik ook betrekkelijk, heb het leer volledig opnieuw moeten opknappen...
Kleine kinderen heb ik niet, en daarnaast is consumeren en roken in de auto verboden door mij
Het zat er standaard niet in, maar het is wel origineel R25 leer wat erin zit, en leverbaar geweest met die kleur auto.
Vind het eigenlijk een beetje een luxe probleem, wilde graag een auto met lederen bekleding, nou, die heb ik nu dus, en tsja.... denk niet dat ik het zal gaan missen.
Allicht ga ik gewoon op proef het stof terugzetten, kijken wat me nu echt beter bevalt.
Schoonhouden is geen probleem, ook niet met stof, wat ik nog heb liggen is volledig vlekvrij en vrij van brandgaatjes.
Slijtvaster vind ik ook betrekkelijk, heb het leer volledig opnieuw moeten opknappen...
Kleine kinderen heb ik niet, en daarnaast is consumeren en roken in de auto verboden door mij
Het zat er standaard niet in, maar het is wel origineel R25 leer wat erin zit, en leverbaar geweest met die kleur auto.
Vind het eigenlijk een beetje een luxe probleem, wilde graag een auto met lederen bekleding, nou, die heb ik nu dus, en tsja.... denk niet dat ik het zal gaan missen.
Allicht ga ik gewoon op proef het stof terugzetten, kijken wat me nu echt beter bevalt.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
- Actief als: particulier
Ben ik even blij dat ik ooit zei , die stoffen ergo pakket moet je nooit weg doen !
Het is overigens wel een mooi leder pakket , was van een baccara !!
Groetjes Jasper
Het is overigens wel een mooi leder pakket , was van een baccara !!
Groetjes Jasper
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 04 okt 2004
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
- Actief als: particulier
- Locatie: ter aar
een stoffen interieur heeft heel veel voordelen; slipvastheid bij wat heftigere bochten , geen verbrande of bevroren kont in de zomer en winter en qua schoonhoude zit er ook niet zoveel verschil in.
Ik vindt alleen leer luxer qua uitstraling.
Ik ben nu zelf bezig met een mocca-kleurig leren baccara interieur en ik vindt het er briljant uitzien..
hier zit het dus nog in de donorauto en het wordt nog opgeknapt met een leer renovatieset.
Ik vindt alleen leer luxer qua uitstraling.
Ik ben nu zelf bezig met een mocca-kleurig leren baccara interieur en ik vindt het er briljant uitzien..
hier zit het dus nog in de donorauto en het wordt nog opgeknapt met een leer renovatieset.
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 11 sep 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: noord scharwoude
en mijn hond mag ook op de leren achterbank op mijn stoffen achterbank in de 17 heeft hij 1 keer gezeten de haren krijg je er amper uit en af bij leer is dat geen probleem
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: KAN
Heb je Hans ook weer met zijn poepbruine leer
Ik heb in de zwarte R25 turbo van mij puur zwart leer omdat het leuk eruit ziet. In de andere R25 hou ik gewoon pullman (zonder ergonomie) omdat het gewoon lekker zit. Zeker net zo lekker als leer, zie de punten van Hans.
Ergonomie had ik in de TXI, maar gebruikte ik nooit, tenzij ik nieuwe mensen in de auto had die vroegen waarvoor die knopjes dienden.
Ik heb in de zwarte R25 turbo van mij puur zwart leer omdat het leuk eruit ziet. In de andere R25 hou ik gewoon pullman (zonder ergonomie) omdat het gewoon lekker zit. Zeker net zo lekker als leer, zie de punten van Hans.
Ergonomie had ik in de TXI, maar gebruikte ik nooit, tenzij ik nieuwe mensen in de auto had die vroegen waarvoor die knopjes dienden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 04 okt 2004
- Laatste bezoek: 03 aug 2010 20:49
- Actief als: particulier
- Locatie: ter aar
jan is gewoon jaloers!!
hij mailt me niet voor niks dat ie m'n leer onder mijn neus uit die sloper gaat halen. Te laat jan!
hij mailt me niet voor niks dat ie m'n leer onder mijn neus uit die sloper gaat halen. Te laat jan!
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
- Actief als: particulier
Dat is mooi leder Hans ,
Was er zelf al zeker 3 jaar naar op zoek , maar heb het opgegeven.
Ene Jos zou een keer contact opnemen als hij wat leuks had en ik had wel geduld . Maar nooit wat gehoord over Cuir Marron .
Ik zoek het niet meer, heb nu andere doelen . en qua 25 vind ik het toch al niet leuk meer . Heb er nog 2 , waarvan een van m,n pa en dat laat ik zo.
Heb er gewoon ook geen tijd meer voor , dat zal denk ik wel de hoofdreden zijn waarom de beide r25 al 2.5 onder zeil staan .
Was er zelf al zeker 3 jaar naar op zoek , maar heb het opgegeven.
Ene Jos zou een keer contact opnemen als hij wat leuks had en ik had wel geduld . Maar nooit wat gehoord over Cuir Marron .
Ik zoek het niet meer, heb nu andere doelen . en qua 25 vind ik het toch al niet leuk meer . Heb er nog 2 , waarvan een van m,n pa en dat laat ik zo.
Heb er gewoon ook geen tijd meer voor , dat zal denk ik wel de hoofdreden zijn waarom de beide r25 al 2.5 onder zeil staan .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 16 okt 2005
- Laatste bezoek: 19 feb 2015 19:36
- Actief als: particulier
- Locatie: Haalderen
Jasper; de set is niet geheel compleet en zonder ergo. Ook geen hoedenplank daar zoekt Hans nog een beige hoedenplank voor.
Leer versus Pullmann:
Het is gewoon de 'look' die het 'm doet. Het is een strijd tussen mij en Mariëtte. In haar TI (met comfortpakket) zit een Pullmann met ergo. Perfecte staat en zit geweldig. Ik heb nog een set leer met ergo en in perfecte conditie maar ik mag het (nog) niet omruilen. Mariëtte: het duurt 2 km voor dat ik de kou niet meer door mijn broek voelt, zomers 2 km voor dat de stoel is afgekoeld. Ook de gladheid is een punt. Bij Pullmann hoef je weinig te investeren, schoonmaken is in het algemeen een makkie (geen investeringen in een leerset a zoveel Euro's). Leer maakt makkelijker schoon maar ik moet zeggen dat we, ondanks de 3 kleine kinderen, in de auto's met stof nooit problemen hebben gehad. En inderdaad is een Pullmann set na 4 ton vaak nog bijna niet van nieuw te onderscheiden. Bij leer is het afhankelijk hoeveel energie de eigenaar er in gestopt heeft. Ik heb nu toch ook al diverse 25 rijders hier gehad die echt geen leer willen en dat vanwege de nadelen boven omschreven. Het (eventuele) schoonmaakvoordeel van leer is dan een klein pluspunt.
Ik bedenk me nog een voordeel. Ik denk dat een auto met leer wat makkelijker verkoopt
Ik ben geen sadomasochist maar ik ga toch voor leer; mijn zwarte turbo met een schitterend zwart leren ergo interieur is op deze wijze een 'prachtkar'. Maar in de zomer zwart en zwart pfff, je moet er wat voor over hebben.
Tegenwoordig heb je alweer stoelverwarming (mijn Safrane bijv) en wanneer je airco hebt dan is het nog te doen. Ik kies dus voor leer maar dus alleen voor de look. Het zogenaamde voordeel: het maakt makkelijker schoon mag van mij met kleine lettretjes geschreven worden.
O ja, Pullmann niet verwarren met de velourse bekleding van een normale TX/TXE. Pullmann zit echt beter dan normale stoffen bekleding.
groeten Jos
Leer versus Pullmann:
Het is gewoon de 'look' die het 'm doet. Het is een strijd tussen mij en Mariëtte. In haar TI (met comfortpakket) zit een Pullmann met ergo. Perfecte staat en zit geweldig. Ik heb nog een set leer met ergo en in perfecte conditie maar ik mag het (nog) niet omruilen. Mariëtte: het duurt 2 km voor dat ik de kou niet meer door mijn broek voelt, zomers 2 km voor dat de stoel is afgekoeld. Ook de gladheid is een punt. Bij Pullmann hoef je weinig te investeren, schoonmaken is in het algemeen een makkie (geen investeringen in een leerset a zoveel Euro's). Leer maakt makkelijker schoon maar ik moet zeggen dat we, ondanks de 3 kleine kinderen, in de auto's met stof nooit problemen hebben gehad. En inderdaad is een Pullmann set na 4 ton vaak nog bijna niet van nieuw te onderscheiden. Bij leer is het afhankelijk hoeveel energie de eigenaar er in gestopt heeft. Ik heb nu toch ook al diverse 25 rijders hier gehad die echt geen leer willen en dat vanwege de nadelen boven omschreven. Het (eventuele) schoonmaakvoordeel van leer is dan een klein pluspunt.
Ik bedenk me nog een voordeel. Ik denk dat een auto met leer wat makkelijker verkoopt
Ik ben geen sadomasochist maar ik ga toch voor leer; mijn zwarte turbo met een schitterend zwart leren ergo interieur is op deze wijze een 'prachtkar'. Maar in de zomer zwart en zwart pfff, je moet er wat voor over hebben.
Tegenwoordig heb je alweer stoelverwarming (mijn Safrane bijv) en wanneer je airco hebt dan is het nog te doen. Ik kies dus voor leer maar dus alleen voor de look. Het zogenaamde voordeel: het maakt makkelijker schoon mag van mij met kleine lettretjes geschreven worden.
O ja, Pullmann niet verwarren met de velourse bekleding van een normale TX/TXE. Pullmann zit echt beter dan normale stoffen bekleding.
groeten Jos
Rariteitenkabinet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3454
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 19:51
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
@Hans,
Die deurpanelen heb ik er dus niet bij, met als gevolg dat één en ander nogal plastic-achtig overkomt.
Dat mede maakt dat ik het niet bijzonder vindt.
---
Ook dit leer heb ik helemaal moet opknappen, en het is nu antraciet van kleur (dus niet zwart, maar ook niet meer dat weëige grijs).
Hond mag bij mij niet zomaar in de auto:
Bij de stoffen bekleding (weet niet of het velours is of pullman, dacht dat pullman meer een bmw/mercedes item was) legde ik altijd een 2persoons laken over de achterbank. Gewoon zo'n ding van Zeeman, en dat ging dan af en toe de wasmachine in.
Bij het leer leg ik er eerst een dubbelgevouwen 'verhuisdeken' (ook wel paardendeken genoemd) op de zitting, en dan daarover het eerder genoemde laken.
Dit om te voorkomen dat de nagels van de hond door het laken heen het leer kunnen bekrassen....
Dus tsja, als ik de hond meeneem, is het nog eens extra werk ook
Oja, nog één ding, als er iemand met zo'n 'originele' spijkerbroek in mijn auto wilt gaan zitten, je kent die dingen denk ik wel, met van die extreme ijzeren nopjes erin, dan komt er toch echt eers een dubbelgevouwen handdoek onder zijn/haar kont, om krassen in het leer te voorkomen.
Kortom, het geeft mij meer zorgen dan vreugde.
Overigens liep ik gisteren langs een geparkeerde Clio, ook met leer uitgevoerd.
Keek 2 keer, het was totaal vergaan en zag er uit als glimmend plastic.
Denk echt dat ik gewoon het stof (voelt als velours aan, niet normaal stof) terugzet, en dan eens ga kijken wat me het beste bevalt.
Het enige leuke aan dat leer vind ik de kussentjes achterop de bank, maar....dat kan met stof ook!
(moet ik weliswaar zelf achter de naaimachine gaan zitten en een oude achterbank als donorstof hebben...)
Die deurpanelen heb ik er dus niet bij, met als gevolg dat één en ander nogal plastic-achtig overkomt.
Dat mede maakt dat ik het niet bijzonder vindt.
---
Ook dit leer heb ik helemaal moet opknappen, en het is nu antraciet van kleur (dus niet zwart, maar ook niet meer dat weëige grijs).
Hond mag bij mij niet zomaar in de auto:
Bij de stoffen bekleding (weet niet of het velours is of pullman, dacht dat pullman meer een bmw/mercedes item was) legde ik altijd een 2persoons laken over de achterbank. Gewoon zo'n ding van Zeeman, en dat ging dan af en toe de wasmachine in.
Bij het leer leg ik er eerst een dubbelgevouwen 'verhuisdeken' (ook wel paardendeken genoemd) op de zitting, en dan daarover het eerder genoemde laken.
Dit om te voorkomen dat de nagels van de hond door het laken heen het leer kunnen bekrassen....
Dus tsja, als ik de hond meeneem, is het nog eens extra werk ook
Oja, nog één ding, als er iemand met zo'n 'originele' spijkerbroek in mijn auto wilt gaan zitten, je kent die dingen denk ik wel, met van die extreme ijzeren nopjes erin, dan komt er toch echt eers een dubbelgevouwen handdoek onder zijn/haar kont, om krassen in het leer te voorkomen.
Kortom, het geeft mij meer zorgen dan vreugde.
Overigens liep ik gisteren langs een geparkeerde Clio, ook met leer uitgevoerd.
Keek 2 keer, het was totaal vergaan en zag er uit als glimmend plastic.
Denk echt dat ik gewoon het stof (voelt als velours aan, niet normaal stof) terugzet, en dan eens ga kijken wat me het beste bevalt.
Het enige leuke aan dat leer vind ik de kussentjes achterop de bank, maar....dat kan met stof ook!
(moet ik weliswaar zelf achter de naaimachine gaan zitten en een oude achterbank als donorstof hebben...)
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 mei 2005
- Laatste bezoek: 18 okt 2011 10:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Hedel, 5321TA Gelderland
Hoi allemaal,
Leer versus stof kan je op twee manieren bekijken, met het gevoel of het verstand. Bekijk je het met je verstand, is het simpel. Nooit aan leer (of ergo) beginnen! heeft bijna alleen maar nadelen. Bloedheet in de zomer, gladder in de bochten. En omdat de meerdere vorige eigenaren zelden van onderhoud hadden gehoord, ben je twee dagen zoet met het schoonmaken van de set voordat ie er uberhaubt in mag. Dan heb ik het nog niet gehad over de bijna onvermijdelijke opknapbeurt die er meestal op moet volgen...
Alleen, ehhh waarom ben ik dan toch zeven jaar bezig geweest om een beige set met ergo uit een 91tiger te pakken te krijgen? Zelfkastijding? Je zou het haast denken. Wanneer je het rationeel bekijkt spreekt er weinig voor leer. Maar voor deze V6 heb ik drie jaar een Monaco gehad met beige leer. Ik ben toen totaal verslaafd geraakt aan de heerlijke geur van oud leer. Vooral wanneer de auto in de zon had gestaan. Hmm, lekker snuiven...
Ik had mezelf bij de aankoop in 1996 al direct beloofd om in de V6 ook zo'n mooie set te zetten, maar dan uiteraard wel exact de goeie uit de optielijst, die bij de auto hoort. Beige leer staat super in combinatie bij 999 donkergroen, en het getinde glas. Het maakt de auto "af" Ik had al meerdere keren een zware set kunnen kopen, maar daar horen donkergrijze deurpanelen bij, en in combinatie met een donkergroene buitenkant vond ik dat persoonlijk géén postzegel.
Beige moest het worden! Rationeel? ach wel nee, het leer en het ergopakket kennen veel nadelen. Maar die geur is weer helemaal vertrouwd terug, en de sfeer is niet te benoemen. Tja, wanneer je daar gevoelig voor bent helpt geen rationeel verstand meer. Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds blij dat ik van iemand een prachtset beige leer met ergo uit een 91tiger mocht overnemen. Het was mij blijkbaar gegunt, en ik ben er nog steeds heel gelukkig mee. Ben wel twee dagen aan het schoonmaken geweest, maar het resultaat mag er inmiddels wel zijn.
Ergo is een leuk speledingetje, maar als forse noordeuropeaan is het niet ideaal. Het ondersteund nét niet op de goede plek, de stoel zou ook ietsje groter mogen zijn. En dan heeft de 91tiger versie met ergo al een iets langere zit ten opzichte van een 89tiger zonder ergo. Ook heb je aan het ergopakket veel werk. De stoelen zijn bij mij helemaal uit elkaar geweest, en ik heb alle kussens opnieuw met tieraps vastgemaakt op exact de originele plek. Ook waren diverse segementen van de schakelaars "lek" er komen minimale barstjes rond de kogeltjes.
Gelukkig kunnen die segment voor segment uit elkaar, en had ik nog één sloopschakelaar die opgeofferd kon worden. Ik heb precies twee schakelaars weer 100% kunnen opbouwen, en ook naar maanden blijven de kussens nu hard. Je moet er wel wat sleutelwerk voor over hebben, maar het hoort wel bij de 25 hobby. Wanneer alles weer 100% goed werkt, geeft het veel voldoening. Een 25 heeft één enorm voordeel, bijna alles is te repareren en te demonteren.
Conclusie: een standaard pulmanstoel uit een V6 die niet is doorgezakt, zit het beste en je hebt er nagenoeg geen omkijken naar. Maar ja, die rijke uitstaling en dat geurtje hé? Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Hiep hiep hoera, ben blij dat ik voor de irrationele oplossing gekozen heb...
Groeten allemaal,
Nico den Haak.
Leer versus stof kan je op twee manieren bekijken, met het gevoel of het verstand. Bekijk je het met je verstand, is het simpel. Nooit aan leer (of ergo) beginnen! heeft bijna alleen maar nadelen. Bloedheet in de zomer, gladder in de bochten. En omdat de meerdere vorige eigenaren zelden van onderhoud hadden gehoord, ben je twee dagen zoet met het schoonmaken van de set voordat ie er uberhaubt in mag. Dan heb ik het nog niet gehad over de bijna onvermijdelijke opknapbeurt die er meestal op moet volgen...
Alleen, ehhh waarom ben ik dan toch zeven jaar bezig geweest om een beige set met ergo uit een 91tiger te pakken te krijgen? Zelfkastijding? Je zou het haast denken. Wanneer je het rationeel bekijkt spreekt er weinig voor leer. Maar voor deze V6 heb ik drie jaar een Monaco gehad met beige leer. Ik ben toen totaal verslaafd geraakt aan de heerlijke geur van oud leer. Vooral wanneer de auto in de zon had gestaan. Hmm, lekker snuiven...
Ik had mezelf bij de aankoop in 1996 al direct beloofd om in de V6 ook zo'n mooie set te zetten, maar dan uiteraard wel exact de goeie uit de optielijst, die bij de auto hoort. Beige leer staat super in combinatie bij 999 donkergroen, en het getinde glas. Het maakt de auto "af" Ik had al meerdere keren een zware set kunnen kopen, maar daar horen donkergrijze deurpanelen bij, en in combinatie met een donkergroene buitenkant vond ik dat persoonlijk géén postzegel.
Beige moest het worden! Rationeel? ach wel nee, het leer en het ergopakket kennen veel nadelen. Maar die geur is weer helemaal vertrouwd terug, en de sfeer is niet te benoemen. Tja, wanneer je daar gevoelig voor bent helpt geen rationeel verstand meer. Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds blij dat ik van iemand een prachtset beige leer met ergo uit een 91tiger mocht overnemen. Het was mij blijkbaar gegunt, en ik ben er nog steeds heel gelukkig mee. Ben wel twee dagen aan het schoonmaken geweest, maar het resultaat mag er inmiddels wel zijn.
Ergo is een leuk speledingetje, maar als forse noordeuropeaan is het niet ideaal. Het ondersteund nét niet op de goede plek, de stoel zou ook ietsje groter mogen zijn. En dan heeft de 91tiger versie met ergo al een iets langere zit ten opzichte van een 89tiger zonder ergo. Ook heb je aan het ergopakket veel werk. De stoelen zijn bij mij helemaal uit elkaar geweest, en ik heb alle kussens opnieuw met tieraps vastgemaakt op exact de originele plek. Ook waren diverse segementen van de schakelaars "lek" er komen minimale barstjes rond de kogeltjes.
Gelukkig kunnen die segment voor segment uit elkaar, en had ik nog één sloopschakelaar die opgeofferd kon worden. Ik heb precies twee schakelaars weer 100% kunnen opbouwen, en ook naar maanden blijven de kussens nu hard. Je moet er wel wat sleutelwerk voor over hebben, maar het hoort wel bij de 25 hobby. Wanneer alles weer 100% goed werkt, geeft het veel voldoening. Een 25 heeft één enorm voordeel, bijna alles is te repareren en te demonteren.
Conclusie: een standaard pulmanstoel uit een V6 die niet is doorgezakt, zit het beste en je hebt er nagenoeg geen omkijken naar. Maar ja, die rijke uitstaling en dat geurtje hé? Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Hiep hiep hoera, ben blij dat ik voor de irrationele oplossing gekozen heb...
Groeten allemaal,
Nico den Haak.
Wanneer iets echt goed gedaan moet worden, doe het dan maar liever zelf...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik zelf zou ook voor stof gaan, gewoon voor het comfort, en ik vind het ook nog eens mooier dan leer. Ik ben dan ook heel erg blij met mijn stoffen bekleding in mijn TXI (vooral met dit warme weer, dan kan ik de eerste tijd mijn leren stuur niet vastpakken)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Wie heeft een zwart of grijs lederen interieur te koop?
Als iemand nog een complete set zwart of grijs lederen interieur te koop heeft, dan hoor ik dat graag!
Groeten,
Matthijs
Groeten,
Matthijs
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Donateur
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3454
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 19:51
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Tsja, ik zit nog even te dubben....
Eventueel heb ik dus een lederen ergonomie set te koop, maar dan zonder middenconsole, want dan gaat de 'pullman' stoffen bekleding met ergonomie erin, dus heb ik die middenconsole nodig.
En er ontbreekt een knopje op de rechter voorstoel.
Eventueel heb ik dus een lederen ergonomie set te koop, maar dan zonder middenconsole, want dan gaat de 'pullman' stoffen bekleding met ergonomie erin, dus heb ik die middenconsole nodig.
En er ontbreekt een knopje op de rechter voorstoel.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Zit die middenconsole dan niet bij de Pullman set?
De ergonomie-set past toch wel in de fase 1 neem ik aan...
Laat me maar weten als je er over uit bent!
De ergonomie-set past toch wel in de fase 1 neem ik aan...
Laat me maar weten als je er over uit bent!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 90 Weergaves
-
Laatste bericht door Sytze