V6 houdt in met warme motor..
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: KAN
V6 houdt in met warme motor..
Gisteren de V6 uit de (droge) stalling getrokken. Accu erin, starten en gaan. Een rondje ermee gereden om te kijken of alles nog werkte. Zo ver zo goed.
Na een tijdje weer gestart, startte in 1 keer. Maar daarna hield de motor zo nu en dan in gedurende de eerste ca 800 meter. En dan schoot ie opeens weer vooruit, en hield weer in. Maar na die 800meter was het over.
Het lijkt erop dat de eerste koude start alles goed gaat, geen problemen met inhouden, maar daarna elke keer na de start met warme motor problemen de eerste 800 meter met inhouden.
Nu is het wel tamelijk vochtig buiten, ik zit zelf te denken aan vocht in verdelerkap, aangezien hij het maar tijdelijk doet.
Verdelerkap+rotor+bougiekabels+bougies zijn nog vervangen voordat ie in april de stalling in ging
Na een tijdje weer gestart, startte in 1 keer. Maar daarna hield de motor zo nu en dan in gedurende de eerste ca 800 meter. En dan schoot ie opeens weer vooruit, en hield weer in. Maar na die 800meter was het over.
Het lijkt erop dat de eerste koude start alles goed gaat, geen problemen met inhouden, maar daarna elke keer na de start met warme motor problemen de eerste 800 meter met inhouden.
Nu is het wel tamelijk vochtig buiten, ik zit zelf te denken aan vocht in verdelerkap, aangezien hij het maar tijdelijk doet.
Verdelerkap+rotor+bougiekabels+bougies zijn nog vervangen voordat ie in april de stalling in ging
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3454
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 19:51
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Geen flauw idee waar het echt aan zou kunnen liggen.
Mogelijk dat bij de start de luchtregelklep helemaal opengetrokken wordt, en bij een warme motor zou die daarna weer terug dicht moeten gaan, en dat dit met de nodige vertraging gebeurdt ?
Aan vocht zou ik niet zo snel denken, dat moet namelijk anders aanvoelen, dat die eventjes op 5 poten loopt ipv 6 bijvoorbeeld.
Heb het zelf gehad met een koude motor, dat rond de 40km/h de auto even leek in te houden.
Dat is tevens een schakelmoment van de automaat, dus viel extra op omdat je als het ware twee schokjes voelde.
Alleen dat is vanzelf weer overgegaan.
Mogelijk dat bij de start de luchtregelklep helemaal opengetrokken wordt, en bij een warme motor zou die daarna weer terug dicht moeten gaan, en dat dit met de nodige vertraging gebeurdt ?
Aan vocht zou ik niet zo snel denken, dat moet namelijk anders aanvoelen, dat die eventjes op 5 poten loopt ipv 6 bijvoorbeeld.
Heb het zelf gehad met een koude motor, dat rond de 40km/h de auto even leek in te houden.
Dat is tevens een schakelmoment van de automaat, dus viel extra op omdat je als het ware twee schokjes voelde.
Alleen dat is vanzelf weer overgegaan.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 11 sep 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: noord scharwoude
klinkt als iets met je choke maar als je de auto een tijdje stationair laat draaien loopt hij dan mooi? ik bedoel na een warme start waar hij dan 800m zou inhouden dus starten en laten lopen niet rijden
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Een teperatuursensortje wat loopt te klieren misschien?
Dit is vaak niet te ontdekken tijdens het uitlezen van de auto.
Soms gaat het motorstoringslampje branden, vaak ook niet.
Dit is bij andere Renault-motoren wel vaak de oplossing van deze problemen.
Succes.
Antonio.
Dit is vaak niet te ontdekken tijdens het uitlezen van de auto.
Soms gaat het motorstoringslampje branden, vaak ook niet.
Dit is bij andere Renault-motoren wel vaak de oplossing van deze problemen.
Succes.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: KAN
Ik zal het morgen eens gaan proberen.mark en ivonne schreef:klinkt als iets met je choke maar als je de auto een tijdje stationair laat draaien loopt hij dan mooi? ik bedoel na een warme start waar hij dan 800m zou inhouden dus starten en laten lopen niet rijden
Temp.sensor is bij een R25 inderdaad ook wel een punt wat vaak aan de orde komt.
Het is nu voornamelijk irritant als je wat gas geeft, en hij gaat niet vooruit en opeens schiet ie vooruit....echt wat om de bumper van je voorganger aan gort te rijden
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 31 aug 2004
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: KAN
Stationair loopt ie ook niet mooi, varierend van 1500 toeren af en toe naar voornamelijk 500 toeren en lager, en neigen tot afslaan.
Gas bijgeven gaat wel, maar dan houdt ie qua toerental ook erg in. Naar de 5000 toeren bv krijg ik hem niet.
Maar na een minuutje of 1-3 is het over en rijdt ie normaal.
Misschien toch een temp.sensor (die op het thermostaathuis.......?)
Gas bijgeven gaat wel, maar dan houdt ie qua toerental ook erg in. Naar de 5000 toeren bv krijg ik hem niet.
Maar na een minuutje of 1-3 is het over en rijdt ie normaal.
Misschien toch een temp.sensor (die op het thermostaathuis.......?)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 498 Weergaves
-
Laatste bericht door Bulldogske01
-
- 6 Reacties
- 323 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 296 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 15 Reacties
- 1011 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 20 Reacties
- 1241 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 49 Weergaves
-
Laatste bericht door Vulptereen
-
- 3 Reacties
- 164 Weergaves
-
Laatste bericht door EricR