Modus: Dagrijverlichting, veilig aansluiten
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 26 feb 2012 16:55
- Actief als: particulier
Modus: Dagrijverlichting, veilig aansluiten
Model/uitvoering :Modus
Bouwjaar :2005
Brandstof :Diesel
Hallo allemaal,
Mijn zus heeft een modus en ze wil dagrijverlichting plaatsen mijn vraag is nu hoe sluit ik deze veilig aan en welke kabels gebruik ik het beste om de stroom af te tappen zodat de verlichting aangaat wanneer het contact wordt opgezet en uit gaat wanneer het contact afgezet wordt, zij heeft de verlichting bij Conrad gekocht en is van het Duitse merk Dino, dit is het aansluit schema van de fabrikant, , Ja deze hebben en E4 code en zijn dus goedgekeurd, voor het geval dat dit iemand zou vragen.
Alvast bedankt,
Bert
Bouwjaar :2005
Brandstof :Diesel
Hallo allemaal,
Mijn zus heeft een modus en ze wil dagrijverlichting plaatsen mijn vraag is nu hoe sluit ik deze veilig aan en welke kabels gebruik ik het beste om de stroom af te tappen zodat de verlichting aangaat wanneer het contact wordt opgezet en uit gaat wanneer het contact afgezet wordt, zij heeft de verlichting bij Conrad gekocht en is van het Duitse merk Dino, dit is het aansluit schema van de fabrikant, , Ja deze hebben en E4 code en zijn dus goedgekeurd, voor het geval dat dit iemand zou vragen.
Alvast bedankt,
Bert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Re: Modus: Dagrijverlichting, veilig aansluiten
Normaal sluit je deze aan op de stadslichten. Dan gaan ze niet aan als je ze op contact zet, maar hievoor zijn schakelingen die meestal bij de set zitten.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
@Mehanic, welke dagrijverlichting gebruikt men nu als accessoire bij Renault? Zijn dat nog steeds die blokjes van Philips? En heb jij die al geplaatst?
Hide post links |
-
oke dank u wel voor de reactie, ik had ook nog en afbeelding van het aansluit diagram maar deze wordt niet weergegeven, hier en beschrijving van het diagram, er zijn drie kabels aan de dagverlichting "geel, zwart en wit" volgens het diagram gaat de gele naar de positie lichten (ik neem aan dat dit de stadslichten zijn) zwart is de min (dus ergens op het carrosserie bevestigen) en de witte zou naar (ik ga dit ff in het engels zetten) connect to positive(+) or to source under ignition key switch, aan het contact blijf ik liever weg dus moet ik een plus kabel zien te vinden waar het veilig is om de + aan te koppelen, en ik had graag geweten welke dit zou kunnen zijn.
Van harte dank.
Bert.
Van harte dank.
Bert.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
@dhl: Die zijn ook nog te krijgen, maar led strips zijn ook te verkrijgen en die genieten bij veel mensen de voorkeur. Deze sets zijn niet origineel volgens mij. Die heb ik wel eens gemonteerd.
Als je niet aan het contact wilt rommelen, kun je ook beide plus draden aan de stadslichten solderen.
Enja, wat gaat er allemaal pas werken als je het contact aan doet. Radio, sigarette aansteker, etc etc.. De verlichting trekt volgens mij niet zoveel stroom..
Als je niet aan het contact wilt rommelen, kun je ook beide plus draden aan de stadslichten solderen.
Enja, wat gaat er allemaal pas werken als je het contact aan doet. Radio, sigarette aansteker, etc etc.. De verlichting trekt volgens mij niet zoveel stroom..
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
@ Cobra007, Ik heb deze ook en ingebouwd in m'n Safrane(99).
De zwarte draad ergens aan de carrosserie waar ook al een andere massadraad vastzit.
De Gele soldeer je aan de plus van het stadslicht. De witte(rozepaarsachtig) gaat naar de zekeringkast waar je een draad moet zoeken die alleen stroom krijgt als je kontakt aanstaat. Ik heb daar een vrije plek gevonden waar de elektrische stoelbedeining opzit bij luxere wagens. Zet daar wel een zekering van 10amp. tussen.
SUC6
p.s. het omschakelen gebeurt in de DRL zelf
De zwarte draad ergens aan de carrosserie waar ook al een andere massadraad vastzit.
De Gele soldeer je aan de plus van het stadslicht. De witte(rozepaarsachtig) gaat naar de zekeringkast waar je een draad moet zoeken die alleen stroom krijgt als je kontakt aanstaat. Ik heb daar een vrije plek gevonden waar de elektrische stoelbedeining opzit bij luxere wagens. Zet daar wel een zekering van 10amp. tussen.
SUC6
p.s. het omschakelen gebeurt in de DRL zelf
Hide post links |
-
@WillemS
Dat ik daar nog niet aangedacht heb, dat vindt ik een zeer goed idee en ga dit zeker onderzoeken.
Van harte dank voor de reactie.
Ik wil ook de andere personen danken voor hun reacties.
ik zal nog wel laten weten of het gelukt is, alleen ga ik het de komende weken wel druk hebben ik zal wel zien wanneer ik tijd heb.
Bert
Dat ik daar nog niet aangedacht heb, dat vindt ik een zeer goed idee en ga dit zeker onderzoeken.
Van harte dank voor de reactie.
Ik wil ook de andere personen danken voor hun reacties.
ik zal nog wel laten weten of het gelukt is, alleen ga ik het de komende weken wel druk hebben ik zal wel zien wanneer ik tijd heb.
Bert
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in