Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Mijn zus heeft een modus en ze wil dagrijverlichting plaatsen mijn vraag is nu hoe sluit ik deze veilig aan en welke kabels gebruik ik het beste om de stroom af te tappen zodat de verlichting aangaat wanneer het contact wordt opgezet en uit gaat wanneer het contact afgezet wordt, zij heeft de verlichting bij Conrad gekocht en is van het Duitse merk Dino, dit is het aansluit schema van de fabrikant, , Ja deze hebben en E4 code en zijn dus goedgekeurd, voor het geval dat dit iemand zou vragen.
Normaal sluit je deze aan op de stadslichten. Dan gaan ze niet aan als je ze op contact zet, maar hievoor zijn schakelingen die meestal bij de set zitten.
@Mehanic, welke dagrijverlichting gebruikt men nu als accessoire bij Renault? Zijn dat nog steeds die blokjes van Philips? En heb jij die al geplaatst?
oke dank u wel voor de reactie, ik had ook nog en afbeelding van het aansluit diagram maar deze wordt niet weergegeven, hier en beschrijving van het diagram, er zijn drie kabels aan de dagverlichting "geel, zwart en wit" volgens het diagram gaat de gele naar de positie lichten (ik neem aan dat dit de stadslichten zijn) zwart is de min (dus ergens op het carrosserie bevestigen) en de witte zou naar (ik ga dit ff in het engels zetten) connect to positive(+) or to source under ignition key switch, aan het contact blijf ik liever weg dus moet ik een plus kabel zien te vinden waar het veilig is om de + aan te koppelen, en ik had graag geweten welke dit zou kunnen zijn.
@dhl: Die zijn ook nog te krijgen, maar led strips zijn ook te verkrijgen en die genieten bij veel mensen de voorkeur. Deze sets zijn niet origineel volgens mij. Die heb ik wel eens gemonteerd.
Als je niet aan het contact wilt rommelen, kun je ook beide plus draden aan de stadslichten solderen.
Enja, wat gaat er allemaal pas werken als je het contact aan doet. Radio, sigarette aansteker, etc etc.. De verlichting trekt volgens mij niet zoveel stroom..
@ Cobra007, Ik heb deze ook en ingebouwd in m'n Safrane(99).
De zwarte draad ergens aan de carrosserie waar ook al een andere massadraad vastzit.
De Gele soldeer je aan de plus van het stadslicht. De witte(rozepaarsachtig) gaat naar de zekeringkast waar je een draad moet zoeken die alleen stroom krijgt als je kontakt aanstaat. Ik heb daar een vrije plek gevonden waar de elektrische stoelbedeining opzit bij luxere wagens. Zet daar wel een zekering van 10amp. tussen.
SUC6
p.s. het omschakelen gebeurt in de DRL zelf
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Weet iemand hoe het in zijn werk gaat met de dagrijverlichting (drl)van een talisman estate intense uit 2016 ?
als het onderste gedeelte defect is , klopt het dat de strook in koplamp zelf het ook niet doet ?
zijn links en rechts apart...
Ik heb een Twingo type AH-B-115 van het jaar 2016, waarvan de dagrijverlichting alleen aan de voorkant brandt.
Nu heb ik ergens gelezen, dat de achterlichten, die nu dus niet mee branden, ingeschakeld kunnen worden
via een software update.
Mijn...
iemand die raad weet aub ?
heb hier een modus 1.5dci van 2007, nu kan ik hier mee rijden en het moment dat ik boven 3000 toeren kom krijg ik een melding van de inspuiting samen met de rode stop . dit duurt 2 sec en dan verdwijn dit terug ....
Ik heb mijn Laadbeheer ingesteld om 's nachts om 2 uur te starten tot 07 uur. Als ik de volgende dag de Laadgeschiedenis bekijk, heeft de auto geladen vanaf 1 uur die nacht Dit gebeurt consequent: iedere keer geeft Laadgeschiedenis een uur eerdere...
Mijn modus 1.6 16V bj 2007 wil even niet meer.
Ik merkte dat de auto wat zoekerig werd bij een koude start. Start meteen en slaat niet af.
Ik denk tijd voor een keertje nieuwe bougies.
Bougies geplaatst, nog zoeken bij koude start.
Gasklephuis daar...
Na jaren met plezier rond te rijden nu toch voor het eerst een melding in het dashboard: emissiesysteem controleren.
Na de eerste keer meldlng, rustig naar huis gereden. Ongeveer 4 km. Thuisgekomen een hoop hitte toen ik de motorkap...