Waterlekkage clio 1999

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie

Topic author
Seltjoek
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 21 jan 2012 15:06
Actief als: particulier

Waterlekkage clio 1999

Bericht door Seltjoek »

Hallo beste lezers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem. Wanneer het geregend heeft word de binnenkant van mijn deuren nat. Ik heb een foto genomen en daar kan je goed zien wat ik bedoel. Ik heb een dakraam maar ik denk niet dat het hierdoor komt omdat de rubbers geen sporen van verslijten vertonen.

http://i42.tinypic.com/1gsmeb.jpg
http://i42.tinypic.com/2dhfml1.jpg

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Re: Waterlekkage clio 1999

Bericht door Rossy »

Het lijkt toch wel van je dakraam te komen, en wel de afwatering van je dakraam.
In de hoeken van het frame van het dakraam zitten 4 gaatjes, dit zijn de afvoergaatjes.
Hier zijn slangen aan gemonteerd welke door de dakstijlen naar beneden lopen, aan de voorzijde door de voorruitstijlen, aan de achterzijde door de achterstijlen.
Na verloop van tijd komt hier troep in en raken deze verstopt.
Oplossing is het dakraam geheel open schuiven of uitnemen bij een klapraam en de rand rondom het rubber goed schoonmaken.
Hierna de afvoergaatjes doorspuiten met perslucht.
Als dit niet de oplossing is, kan het zijn dat de slangen al van de afvoergootjes af geschoten zijn.
Dan is de oplossing het demonteren van de bekleding en de slangen weer op de buisjes achter de afvoergaatjes plaatsen.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Seltjoek
repeating visitor
repeating visitor

Bericht door Seltjoek »

Rossy schreef:Het lijkt toch wel van je dakraam te komen, en wel de afwatering van je dakraam.
In de hoeken van het frame van het dakraam zitten 4 gaatjes, dit zijn de afvoergaatjes.
Hier zijn slangen aan gemonteerd welke door de dakstijlen naar beneden lopen, aan de voorzijde door de voorruitstijlen, aan de achterzijde door de achterstijlen.
Na verloop van tijd komt hier troep in en raken deze verstopt.
Oplossing is het dakraam geheel open schuiven of uitnemen bij een klapraam en de rand rondom het rubber goed schoonmaken.
Hierna de afvoergaatjes doorspuiten met perslucht.
Als dit niet de oplossing is, kan het zijn dat de slangen al van de afvoergootjes af geschoten zijn.
Dan is de oplossing het demonteren van de bekleding en de slangen weer op de buisjes achter de afvoergaatjes plaatsen.

Antonio.
Ik zal er naar kijken. En laat jullie weten. Bedankt voor de snelle reactie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

famboven
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 09 jun 2012 12:28

Bericht door famboven »

Hallo, hier een lotgenoot met exact dezelfde lekkageklachten, in mijn clio uit 1999. Wij hebben de paravan losgehaald en alles eronder schoongemaakt. We hebben de afvoerslangetjes bij het dakraam doorgespoten en nog altijd bleef het lekken.
Toen we de bekleding van het plafond los hadden gehaald en een flinke emmer water over het dak gooiden, kwamen we erachter waar het water vandaan kwam: het was de aansluiting van het dakraam op het dak. Waarschijnlijk is de pakking die ertussen zit versleten. We hebben het (tijdelijk) opgelost door het af te dichten met siliconenkit. Op termijn willen we wel de daklijst rond het dakraampje loshalen, en de seal vervangen. Heeft iemand enig idee hoe je die lijst loshaalt en of die seals los te verkrijgen zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Bericht door Rossy »

Het frame van het dakraam is te verwijderen wanneer alle bouten gelost worden.
Deze bouten zie je wanneer je de hemelbekleding uit de auto hebt.
De pakking rondom het ruitframe kan je bij de dealer bestellen.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Seltjoek
repeating visitor
repeating visitor

Bericht door Seltjoek »

Nou, ik heb het getest door de dakraam dicht te tapen zwarte tesla tape. Maar dit mocht ook niet helpen. Nu heb ik ook gemerkt, dat er onder mijn voeten(bestuurderskant), aan de rechterkant ook vochtig is na een regenbui... Kan het misschien aan iets anders liggen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

famboven
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Bericht door famboven »

Ik had ook een natte mat aan de bestuurderskant. Na het loshalen van het deurrubber, zagen we dat er een stroompje liep door de lekkage in het dak, via de dakbekleding en de stijl naar het laagste punt. Via de dorpel liep het naar de vloermat.
Vandaag voor het eerst weer veel regen en helaas is de plek aan mijn plafond weer doornat. Het kitten heeft dus geen resultaat gehad. Er blijft ook steeds een plasje water in het hoekje van mijn dakraam staan, aan de bestuurderskant. Wellicht lekt het ook via het rubber. Balen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Seltjoek
repeating visitor
repeating visitor

Bericht door Seltjoek »

Ik had ook een natte mat aan de bestuurderskant. Na het loshalen van het deurrubber, zagen we dat er een stroompje liep door de lekkage in het dak, via de dakbekleding en de stijl naar het laagste punt. Via de dorpel liep het naar de vloermat.
Vandaag voor het eerst weer veel regen en helaas is de plek aan mijn plafond weer doornat. Het kitten heeft dus geen resultaat gehad. Er blijft ook steeds een plasje water in het hoekje van mijn dakraam staan, aan de bestuurderskant. Wellicht lekt het ook via het rubber. Balen.
Juist! Heb precies hetzelfde probleem. Dat plasje water in het hoekje heb ik aan beide kanten, alleen is het meer aan de bestuurderskant dan aan passagierskant. Bedankt voor je reactie ik ga kijken of ik het kan fixen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20

Bericht door Valkenet »

Hoi,

Heb je al naar de antenne gekeken. Deze zit ook op het dak voor het dakraam Gemonteerd, mogelijk loopt het hierlangs.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

famboven
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

Bericht door famboven »

Bedankt voor je reactie, Martin.

Toen we de hemelbekleding los hadden gemaakt, zagen we grote druppels vanaf de hoek van het dakraampje komen. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik toen niet meer naar de antenne heb gekeken. Blij dat we het hadden gevonden, dachten we.... Ga toch de antenne nog even inspecteren. Het is ook niet zo dat er maar een paar druppels binnenkomen, maar de bekleding is meteen echt doornat. Wordt vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Brenda
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 10 mar 2013 11:25

Bericht door Brenda »

Goedemorgen, ook ik heb een waterlekkage probleem wat exact hetzelfde is. Mijn Clio komt uit 2005
en heeft ook een electrisch schuifdak. Alleen aan de zijkanten wordt het nat boven de deur. Precies zoals op jouw
foto's. Voorraam is gecontroleerd door Car Glass en geen lekkage daar. Ik heb het schuifdak met Duct tape dichtgeplakt
maar nog steeds , na een flinke regenbui, nat aan de zijkanten. Kan dus naar mijn inzien niet aan het dak liggen maar
waar ligt het probleem dan wel?? Alle rubbers van de deuren zijn er af geweest en gecheckt op slijtage en ouderdom
maar was allemaal prima in orde. Iemand enig idee waar de lekkage kan zitten???
Ik word er een beetje hopeloos van!

Brenda

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community