reset foutcodes

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
davelaar82
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2012 16:03
Actief als: particulier

reset foutcodes

Bericht door davelaar82 »

Beste mensen,

Van de week mijn eerste renault gekocht na jaren Volvo en Alfa gereden te hebben.
Heerlijke auto, maar met een servicemelding in het scherm. Na heel veel gezoek op het internet gevonden hoe ik kan zien wat voor melding het om gaat en nu blijkt dit dus om een oude storing te gaan (laadstroom defect).
Hoe haal ik oude fouten uit de boorcomputer zonder tussenkomst van de dealer, of is dit in het geheel niet mogelijk?
Daar ik aanstaande maandag pas bij de dealer terecht kan en me nu al dood erger aan de tekst service in het display.

Service interval is overigens al door mijzelf gereset na de olie en filters vervangen te hebben.

Het gaat om een Laguna Grand Tour 1.9DCI Privilege uit juni 2002. Dynamo is recent vervangen door Auto Service Apeldoorn. Accu is ook prima in orde. De melding laadstoom defect komt alleen in het scherm als ik tijdens het invoeren van de kaart de knop op de ruitenwisser indruk. Start ik de auto normaal dan verschijnt er alleen na de oliecheck "service", verder geen enkele melding en ook geen klachten.
Kan het misschien te maken hebben met zwakke Xenon lampen? Deze worden morgen vervangen door nieuwe goedkope D2R lampen (20,00 per set vind ik tenminste goedkoop)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16121
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: reset foutcodes

Bericht door mechanic »

Meestal als je meldingen krijgt op je display zit er ook echt een storing in de auto, en niet in het geheugen. Die van je laadstroom defect zal na de nieuwe dynamo in het geheugen staan. Heeft de garage wel gecontroleerd na het vernieuwen of de dynamo goed functioneerd?
Uitlezen kan je bij elke garage doen met apparatuur, niet perse een dealer.
Waarschijnlijk zal de melding service toch een probleemje herbergen, maar dat is gelijk te zien bij het uitlezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
davelaar82
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2012 16:03
Actief als: particulier

Re: reset foutcodes

Bericht door davelaar82 »

Even een andere vraag, mijn binnenverlichting (niet degene die automatisch aangaan) brandt niet. Onder andere dashboardkastje verlichting, en de vloerverlichting achterin. Tevens moet ik de startknop ingedrukt houden om te starten, is dit normaal? De automatische binnenvelichting werkt wel (degene die op deurcontacten zitten).

Ik denk zelf aan een of andere zekering maar welke zou dat moeten zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16121
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: reset foutcodes

Bericht door mechanic »

Het probleem van de startknop ingedrukt houden is dat je kaartlezer inwendig defect is. Een handige jongen kan ze repareren, vernieuwen kost 300e.
Wat betreft de portierverlichtingen en dashbord, je kan alle zekeringen uit de zekering kast eruit halen en kijken of er eentje defect is. Werkt je sigarette aansteker wel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
davelaar82
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2012 16:03
Actief als: particulier

Re: reset foutcodes

Bericht door davelaar82 »

Alles functioneert behalve de extra binnenverlichting voorin en de verlichting achter de voorstoelen en in het dashboardkastje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16121
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: reset foutcodes

Bericht door mechanic »

Wellicht een domme vraag, maar heb je de lampjes al gecontroleerd? En de schakelaar in het dashbordkastje?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
davelaar82
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2012 16:03
Actief als: particulier

Re: reset foutcodes

Bericht door davelaar82 »

beetje late reactie, ik heb de lampjes idd gecontroleerd en het is me opgevallen dat ik ook geen spanning heb op de schakelaars in het plafond (de buitenste 2). Alle zekeringen gecontroleerd en deze zijn allen in orde. Het is niet zo dat ik de verlichting veel gebruik, maar ik zou het wel fijn vinden als het functioneert.
Tevens is het me opgevallen dat de storing van de dynamo slechts af en toe aanwezig is. Nu heb ik iets gelezen over een defect dashboard maar ik kan dat niet meer terugvinden. Iemand een idee waar dat kan staan. De Dynamo is reeds vervangen door een nieuwe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
davelaar82
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2012 16:03
Actief als: particulier

Re: reset foutcodes

Bericht door davelaar82 »

Zou er trouwens op een privilige uitvoering geen automatische verlichting moeten zitten? Ik vergeet nu iedere keer de verlichting aan te doen (bij mijn vorige auto ging de verlichting automatisch aan zodra ik deze op contact zette)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht