elctronische ontsteking op a1m 1647cc blok?

Fuego specifieke technische vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
giddyupgoman54
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 dec 2011
Laatste bezoek: 27 dec 2011 22:54
Actief als: particulier

elctronische ontsteking op a1m 1647cc blok?

Bericht door giddyupgoman54 »

maarssen,25-12-2011,
:D hallo fuego rijders ,ik rijdt dan wel geen fuego,maar trafic van 1983 en volgens zeggen hebben de fuego,s ook ?met dit blokje rondgereden,voor mijn trafic wil ik meer speed/kracht en zuiniger rijden,kan ik dit doen door er een electronische ontsteking op te zetten?,de motor heeft op alle zuigers 9.5 compressie ,heeft een solex enkele carb sae 35,(heb ook nog een dubbele weber van een 1721cc f1n blok liggen),heb op internet gekeken en daar een aantal vervangers gevonden om in debestaande ontsteking te zetten,(ducelier),sparcom (bosch systeem oo9,met hall reader en magneet constructie),hotspark,accuspark,petronix en 123 ignition,(beide nogal duur maar wel hele constructie met as en bovenstuk)jacobsen,msd,mallory,hele dure constructies die mij iets voor de racerij lijken.
Of kan ik iets uit een bestaande renault halen zonder dat ik dehele kop om moet wisselen,gehoord dat er in de18 ook een contact punt loze ontsteking zat (a2m,?)maardan moest ik dehele kop en andere vliegwiel monteren,en zo goed ben ik niet .
heeft oiemand van jullie wel eens een electronische ontseking op de a1m gezet?
ik hoor graag van jullie, nog vredig kerstfest en en gezond en voorspoedig 2012, cornell maarssen :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fuego Turbo
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 697
Lid geworden op: 23 aug 2005
Laatste bezoek: 19 aug 2018 21:18
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem

Re: elctronische ontsteking op a1m 1647cc blok?

Bericht door Fuego Turbo »

De bobine van de Fuego's zijn denk ik anders als die voor een Traffic. Ik weet niet precies wat je wil, maar misschien heb je wat aan dit document over Renix AIE's.

Groet

Enrico
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in