Motorkap Renault Master opent niet

Plaats reactie

Topic author
Kluiven
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 04 dec 2012 17:53
Actief als: particulier

Motorkap Renault Master opent niet

Bericht door Kluiven »

Hallo Allemaal,

Ik heb al enkele jaren met veel plezier (en weinig ellende) een renault master uit 2005.

Nu wilde (moest) ik de lamp vervangen en trok aan de hendel die normaal gesproken mijn motorkap opent... Met nul resultaat!

De motorkap gaat niet open, althans: Springt niet in zijn 2e slotje, zodat ik hem dus niet open kan maken en de lamp vervangen.

Iemand enig idee of hier een alternatief voor is? Heb helaas geen mogelijkheid het ding binnen of op een brug te zetten, dus liefst eentje waar ik niet al te zwart van kleur...

Vast bedankt voor tips!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Re: Motorkap Renault Master opent niet

Bericht door WillemS »

Waarschijnlij zit de slotvanger vast, of gaat stroef. Je kunt proberen terwijl je aan de hendel trekt iemand op de plaats van het slot op de motorkap te laten drukken(voorzichtig dat er geen deuk in de kap wordt gedrukt). Of met een spuitbus kruipolie waar je een lang slangetje aan maakt door de grille op die slotplaat te spuiten, dan even koffie drinken :lol: en dan maar hopen dat het spul z'n werkt heeft gedaan.
Heb je de kap dan eindelijk open, kijk dan wat er zoal moet bewegen en nadat dat is gereinigd spuit het in met Teflon spray/vet.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Kluiven
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 04 dec 2012 17:53

Re: Motorkap Renault Master opent niet

Bericht door Kluiven »

WillemS schreef:Waarschijnlij zit de slotvanger vast, of gaat stroef. Je kunt proberen terwijl je aan de hendel trekt iemand op de plaats van het slot op de motorkap te laten drukken(voorzichtig dat er geen deuk in de kap wordt gedrukt). Of met een spuitbus kruipolie waar je een lang slangetje aan maakt door de grille op die slotplaat te spuiten, dan even koffie drinken :lol: en dan maar hopen dat het spul z'n werkt heeft gedaan.
Heb je de kap dan eindelijk open, kijk dan wat er zoal moet bewegen en nadat dat is gereinigd spuit het in met Teflon spray/vet.
SUC6

Bedankt!

Eigenlijk is de klep nadat ik dat berichtje gepost heb al door mijn vrouw geopend (Kun je het je voorstellen?).

Ik zit er een kwartier mee te klooien.. op de klep drukken, aan de hendel trekken en combinaties daarvan. En zij loopt naar buiten trekt een keer aan het hendeltje en ding is open...

Dat van die PTFE-spray is wel een goeie inderdaad.. daar ga ik eens mee aan de gang.. Voordat het nog een keer gebeurt zeg maar...

Bedankt voor de tip in ieder geval en fijne dagen verder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut