zelf trekhaak monteren

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
pgc
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2011 21:44
Actief als: particulier

zelf trekhaak monteren

Bericht door pgc »

hallo:even een vraagje,ik heb een renault scenic van 2004 en wil er een trekhaak onder monteren,heb ik dan iets met het canbussysteem te maken of kan ik electrisch alles gewoon aftakken volgens de oude methode zonder dat er gekke dingen gebeuren.dank je vr.gr. pgc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16121
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: zelf trekhaak monteren

Bericht door mechanic »

Je kunt deze zelf monteren en je hebt geen last van het canbus systeem. Neem je een 7 polige hoef je alleen de kabel tussen de achterlichten te klikken, neem je een 13polige zul je een constante en geschakelde voeding moeten aanleggen afhankelijk van wat je wensen zijn. Zelf tak ik deze af in de zekeringkast onder het dashbord en leg de kabels onder de dorpel bekleding door. Iets meer werk als onder de auto door, maar ook stukken netter en minder kans op problemen.

Even de achterlichten, achterbumper, bumperbalk, delen van de kofferbak bekleding demonteren en je bent al een heel eind.
Bij een grand scenic wil soms een bout van de uitlaat ophaning in de weg zitten aan de linker kant, deze dan even loshalen, trekhaak erin, en weer terug. Houd alle aanhaal momenten goed in acht!
Succes,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht