zelf trekhaak monteren
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 dec 2011 21:45
- Actief als: particulier
zelf trekhaak monteren
hallo:even een vraagje,ik heb een renault scenic van 2004 en wil er een trekhaak onder monteren,heb ik dan iets met het canbussysteem te maken of kan ik electrisch alles gewoon aftakken volgens de oude methode zonder dat er gekke dingen gebeuren.dank je vr.gr. pgc
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
- Actief als: particulier
Re: zelf trekhaak monteren
Je kunt deze zelf monteren en je hebt geen last van het canbus systeem. Neem je een 7 polige hoef je alleen de kabel tussen de achterlichten te klikken, neem je een 13polige zul je een constante en geschakelde voeding moeten aanleggen afhankelijk van wat je wensen zijn. Zelf tak ik deze af in de zekeringkast onder het dashbord en leg de kabels onder de dorpel bekleding door. Iets meer werk als onder de auto door, maar ook stukken netter en minder kans op problemen.
Even de achterlichten, achterbumper, bumperbalk, delen van de kofferbak bekleding demonteren en je bent al een heel eind.
Bij een grand scenic wil soms een bout van de uitlaat ophaning in de weg zitten aan de linker kant, deze dan even loshalen, trekhaak erin, en weer terug. Houd alle aanhaal momenten goed in acht!
Succes,
Even de achterlichten, achterbumper, bumperbalk, delen van de kofferbak bekleding demonteren en je bent al een heel eind.
Bij een grand scenic wil soms een bout van de uitlaat ophaning in de weg zitten aan de linker kant, deze dan even loshalen, trekhaak erin, en weer terug. Houd alle aanhaal momenten goed in acht!
Succes,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 287 Weergaves
-
Laatste bericht door SjonP
-
- 2 Reacties
- 372 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 216 Weergaves
-
Laatste bericht door Red-Devil84
-
- 2 Reacties
- 450 Weergaves
-
Laatste bericht door EricPPW
-
-
Wil je Rlink2 van V7 naar V9 update En kan/durf je het zelf niet.
door Vertrokken gebruiker 29588 » » in Handige handen gevraagd/aangeboden - 6 Reacties
- 987 Weergaves
-
Laatste bericht door Admin
-
-
- 0 Reacties
- 169 Weergaves
-
Laatste bericht door WDK
-
- 5 Reacties
- 328 Weergaves