Mijn kangoo (1.4 uit 1998) is helaas afgekeurd voor de APK o.a. op de volgende punten:
Aandrijfhoes zit los, grote klem aan de wielkant is gebroken.
Mijn vraag: kan ik zonder alles los te halen er weer een klem opzetten die stevig genoeg zit? Ik heb al een slangenklem geprobeerd, maar deze schiet er steeds weer af. Blijkbaar kan ik deze niet vast genoeg aandraaien. Het is nogal een smeerboel daar beneden, nieuw vet er in? welk soort vet?
Koplamp, er is een pootje afgebroken waardoor het lampje niet goed vastgezet kan worden. Andere koplamp unit heb ik al gevonden. Zijn deze makkelijk te vervangen, of moet de halve auto gedemonteerd worden?
Linker achterrem zit vast. Ik weet nog niet wat ik hier aan kan doen. Eerst maar eens openmaken en bekijken.
Heeft iemand tips?
Hopelijk binnenkort antwoord op mijn vragen,
Alvast bedankt.
Groet Robin
Aandrijfhoesklem, koplamp, rem
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 02 dec 2011 14:19
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 mar 2025 18:47
- Actief als: particulier
Re: Aandrijfhoesklem, koplamp, rem
Je kan inderdaad zonder alles los te maken een nieuwe klem monteren. Je kunt bij dealers, onderdelenleveranciers etc aandrijfas vet kopen. Zorgen dat de gehele hoes goed gevuld is, en dan terugmonteren. Het helpt om de rand van de homokineet waar de hoes op zit goed vet vrij te maken. Ik gebruik zelf altijd 2 slangenklemmen die ik in elkaar draai en goed strak vastzet. Goede kwaliteit klem is hierbij natuurlijk een must. Controleer of de kop van de klem niet tegen de naaf aan loopt, en of de aandrijfas geen geluiden maakt. Maakt deze al wel bijgeluid is de hoes al te lang los en is de as defect.
De koplamp weet ik niet zeker, volgens mij moet en/of de grill en bumper gedemonteerd worden. Als de gril onder de koplamp doorloopt volstaat alleen de grill.
De remtrommel demonteren en de boel goed checken zoals je aangeeft. Of de remcilinders zitten vast, of de voeringen zitten vast ivm geen smering op de bewegende delen. Of de voering heeft los gelaten van de voeringhouder. Dat is wat meeste voorkomt. Is alles heel en de remcilinders bewegen reinig dan de hele boel en smeer de scharnierpunten. Check ook meteen de zelfstel inrichting.
Succes.
De koplamp weet ik niet zeker, volgens mij moet en/of de grill en bumper gedemonteerd worden. Als de gril onder de koplamp doorloopt volstaat alleen de grill.
De remtrommel demonteren en de boel goed checken zoals je aangeeft. Of de remcilinders zitten vast, of de voeringen zitten vast ivm geen smering op de bewegende delen. Of de voering heeft los gelaten van de voeringhouder. Dat is wat meeste voorkomt. Is alles heel en de remcilinders bewegen reinig dan de hele boel en smeer de scharnierpunten. Check ook meteen de zelfstel inrichting.
Succes.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 02 dec 2011 14:19
Re: Aandrijfhoesklem, koplamp, rem
Aandrijfhoes uiteindelijk met stevige slangenklem gezet, met nieuw vet er in. Loopt mooi vrij, geen bijgeluiden.
Koplampen vervangen, was makkelijk te doen. Wel moest de "sierbumper" voor losgemaakt worden voor de onderste bout (nog geen half uurtje werk).
Rem bleek liggen aan defecte remcilinders en een lekke remleiding. remschoenen waren nog prima. Koste uiteindelijk 35 euro en een kratje bier voor de buurman.
Nu nog de ventilator...(zie andere topic).
Bedankt voor de reactie,
Robin
Koplampen vervangen, was makkelijk te doen. Wel moest de "sierbumper" voor losgemaakt worden voor de onderste bout (nog geen half uurtje werk).
Rem bleek liggen aan defecte remcilinders en een lekke remleiding. remschoenen waren nog prima. Koste uiteindelijk 35 euro en een kratje bier voor de buurman.
Nu nog de ventilator...(zie andere topic).
Bedankt voor de reactie,
Robin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut