Zacht tikkend geluid tijdens constante snelheid

Plaats reactie

Topic author
Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 28 sep 2011 08:31
Actief als: particulier

Zacht tikkend geluid tijdens constante snelheid

Bericht door Scenic2 »

Tijdens het rijden op constante snelheid (40 a 50 km) hoor ik een zacht "tikkend" geluid ergens onderin het dashboardkastje. Wanneer ik ietje gas bijgeef is het geluid direkt weg, wanneer ik daarna zachtjes het gaspedaal ietsje terug laat komen is plotseling dat zacht "tikkende"geluid er weer. Als daarna het gas zachtjes nog meer terug laat komen is het "geluid" weer weg. :shock:
Op hogere snelheid vanaf 80 is er bijna niets meer te horen ! Wat zou dit kunnen zijn ? :shock: Vooral nu het kouder begint te worden heb ik hier meer last van. :cry:

gr. Marcel
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

edwindelange
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door edwindelange »

Hoor je het geluid ook als je de auto start en dan laat lopen dus gen gas geven?
zoja dan zou je de carter ventilatie moeten laten aanpassen(het is toch een 2 liter 16 klepper?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 28 sep 2011 08:31

Bericht door Scenic2 »

Nee, Edwin, dan niet. Het is een heel zacht tikkend geluid dat je alleen hoort als je constant je toeren gelijkhoudt bij bijvoorbeeld 40 of 50 in z`n 4 5 of 6. Geef je dan een pietsie gas bij is het meteen weg. Op problemcar heb ik dit probleem ook gezet en heb als antwoord gekregen dat het de elektroklep is ????!!!! Geen idee waar dat ding zit (ik denk bij de gasklep, maar dat moet ik nog nagaan) Ze zeggen dat er NIETS aan te doen is , maar dat vind ik een beetje raar. :roll:

bedankt voor je reactie.

Marcel
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

extraterrie
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 dec 2011 00:29

Re: Zacht tikkend geluid tijdens constante snelheid

Bericht door extraterrie »

Scenic2 schreef:Tijdens het rijden op constante snelheid (40 a 50 km) hoor ik een zacht "tikkend" geluid ergens onderin het dashboardkastje. Wanneer ik ietje gas bijgeef is het geluid direkt weg, wanneer ik daarna zachtjes het gaspedaal ietsje terug laat komen is plotseling dat zacht "tikkende"geluid er weer. Als daarna het gas zachtjes nog meer terug laat komen is het "geluid" weer weg. :shock:
Op hogere snelheid vanaf 80 is er bijna niets meer te horen ! Wat zou dit kunnen zijn ? :shock: Vooral nu het kouder begint te worden heb ik hier meer last van. :cry:

gr. Marcel
Hoi Marcel,

Ik heb sinds een week ook een scenic van 2006 en die heeft ook zo'n zacht tikkend geluid voor onder het dashboard en is gerelateerd aan de stand v.h. gaspedaal heb ik gemerkt en speelt zich rond de 2000 toeren af. Soms is het wat harder dan weer wat zachter maar steeds aanwezig.
Ben jij er nog achter gekomen waar het geluid bij jou vanaf gekomen is en heb je het ook nog kunnen verhelpen? Ben benieuwd of er wel wat aan te doen is daar het onder het dashboard zit!!.

Gr. Erik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen