Auto wil niet direct starten na warme motor
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 sep 2011
- Laatste bezoek: 30 okt 2011 12:55
- Actief als: particulier
Auto wil niet direct starten na warme motor
Sind een maand of 3 heb ik een Espace uit 1998 op LPG.
Het grootste probleem wat ik nu ondervind is dat hij soms na een tijdje te hebben gereden en na 5 min weer wil starten hij niet direct aanslaat. Het kan wel 5 min duren voordat hij ineens wel aanslaat. De motor is dan wel warm natuurlijk. Startmotor draait gewoon goe den snel rond, alle lampjes doen het dan ook gewoon.
Er is een maand geleden een nieuwe gascomputer ingekomen. Soms als de motor koud is wil hij ook wel eens afslaan tijdens het uitrollen. Ben al bij de dealer geweest, die zei dat de kop gereviseerd moet worden maar dat is volgens mij een ander probleem. Namelijk dat hij stationair op 3 cilinders loopt en als hij koud is erg trilt in de 4e en 5e versnelling bij gasgeven.
Als de motor goed warm is gaat het bijna altijd wel weg. Wie heeft een idee?
Het grootste probleem wat ik nu ondervind is dat hij soms na een tijdje te hebben gereden en na 5 min weer wil starten hij niet direct aanslaat. Het kan wel 5 min duren voordat hij ineens wel aanslaat. De motor is dan wel warm natuurlijk. Startmotor draait gewoon goe den snel rond, alle lampjes doen het dan ook gewoon.
Er is een maand geleden een nieuwe gascomputer ingekomen. Soms als de motor koud is wil hij ook wel eens afslaan tijdens het uitrollen. Ben al bij de dealer geweest, die zei dat de kop gereviseerd moet worden maar dat is volgens mij een ander probleem. Namelijk dat hij stationair op 3 cilinders loopt en als hij koud is erg trilt in de 4e en 5e versnelling bij gasgeven.
Als de motor goed warm is gaat het bijna altijd wel weg. Wie heeft een idee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 04 aug 2011
- Laatste bezoek: 30 okt 2011 14:35
- Actief als: particulier
Re: Auto wil niet direct starten na warme motor
hoi,
hoeveel kilometer staat er op de teller?? en is er al gekeken naar de bougies en bdp sensor??
en als laatste wat voor motor is het??
groetjes,
Jurriaan
hoeveel kilometer staat er op de teller?? en is er al gekeken naar de bougies en bdp sensor??
en als laatste wat voor motor is het??
groetjes,
Jurriaan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 sep 2011
- Laatste bezoek: 30 okt 2011 12:55
- Actief als: particulier
Re: Auto wil niet direct starten na warme motor
Hoi Juriaan,jurriaangroot schreef:hoi,
hoeveel kilometer staat er op de teller?? en is er al gekeken naar de bougies en bdp sensor??
en als laatste wat voor motor is het??
groetjes,
Jurriaan
de motor is een 2.0-8 klepper, f3r, en heeft ca. 245.000 km gelopen, bij 120.000 km is er een nieuwe kop op gekomen volgens de papieren. We hebben er nieuwe ngk lpg bougies ingedaan, hierdoor liep hij al een stuk beter en geen last meer gehad van backfires, heb ik hiervoor 1x gehad en schrok ervan want dit is de 1e gasauto. Naar de bdp sensor is nog niet gekeken. Wat doet de bdp sensor?
Groeten,
Denny
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 04 aug 2011
- Laatste bezoek: 30 okt 2011 14:35
- Actief als: particulier
Re: Auto wil niet direct starten na warme motor
hey,
de dbp sensor zorgt er voor dat de ontsteking op tijd plaats vindt. is een sensor aan de zijkant van je motorblok net onder het thermostaathuis om er bij te komen moet alleen wel het luchtfilterhuis verwijderd worden want als ik het goed heb heb jij dezelfde motor als dat ik heb een f3r ne dan een handbak jc5. op de versnellingsbak zit aan de boverzijde tegen het motorblok aan een opening waar de sensor insteekt boven het vliegwiel. ik moet wel zeggen dat ik dit soort kilometerstanden wel hoog vindt op lpg ook al is er eerder al een kop vervangen.
groetjes,
Jur
de dbp sensor zorgt er voor dat de ontsteking op tijd plaats vindt. is een sensor aan de zijkant van je motorblok net onder het thermostaathuis om er bij te komen moet alleen wel het luchtfilterhuis verwijderd worden want als ik het goed heb heb jij dezelfde motor als dat ik heb een f3r ne dan een handbak jc5. op de versnellingsbak zit aan de boverzijde tegen het motorblok aan een opening waar de sensor insteekt boven het vliegwiel. ik moet wel zeggen dat ik dit soort kilometerstanden wel hoog vindt op lpg ook al is er eerder al een kop vervangen.
groetjes,
Jur
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 641 Weergaves
-
Laatste bericht door harryTT
-
- 15 Reacties
- 1011 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 2 Reacties
- 245 Weergaves
-
Laatste bericht door haelewyn
-
- 3 Reacties
- 524 Weergaves
-
Laatste bericht door Vermoesensuzy
-
- 3 Reacties
- 354 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 427 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 31 Reacties
- 1775 Weergaves
-
Laatste bericht door mzzl